PCOS, Letrozol

@Ninna: Ik hoop ook echt dat het lukt met injecties. Zou helemaal mooi zijn als 't zonder lukt daarvoor nog, maar dat verwacht ik niet. Ik heb zelf eigenlijk niet zo'n moeite met injecties, ben ook bloeddonor dus ben wat gewend qua naalden. Ik denk echt dat het je mee gaat vallen! Zijn volgens mij hele dunne naaldjes. Snap wel goed hoor dat het wanneer injecties eng vindt even een hele vervelende stap lijkt. Hopelijk doet de Letrozol zijn werk!!

Hoi allemaal,
Ik zit op dag 5 en opgehoogd naar letrozol 5mg. As maandag een echo op dag 10. Ik vroeg me af wat is eigenlijk normaal op dag 10 qua grootte van de follikel?

Hoi, ik lees al een tijdje mee op het forum maar voel nu toch wel de behoefte om wat te delen, valt me inmiddels best zwaar.Even kort: in mei 2021 gestopt met de pil, geen eisprong dus geen cyclus. Sinds maart bij fertiliteitskliniek en in mei begonnen met letrozol. 1e ronde 2.5mg wel een eisprong maar helaas niet zwanger, 2e ronde 2.5mg geen eisprong, 3e ronde 5mg wel een eisprong maar helaas niet zwanger.Ik zit nu in ronde 4 met 5mg, vandaag cyclusdag 18. Ik wordt niet meer gemonitord met echo's omdat ik vorige ronde een goede eisprong had rond dag 16 met 5mg. Nu helaas nog geen tekenen van eisprong (nog steeds negatieve ovulatietesten).Zo langzamerhand wordt het best zwaar, al 1,5 jaar bezig en met die Letrozol steeds hoop maar dan een maand later blijkt het ineens niet meer te werken. Ben bang dat ik deze maand weer geen eisprong heb. Iemand ervaring met toch nog een late eisprong?

Ik had de vorige keer op dag 13 een follikel van 18mm en een van 15mm, dus 3 dagen eerder waren die dan rond de 9 en 12 mm. Weet niet of dit normaal is maar denk wel dag 10 dat ze nog klein zijn?

@Ntje en Ninna, ik kom hier nog even inbreken ? Ik ben zelf enkele maanden geleden van de Letrozol overgestapt naar GonalF/Ovitrelle. Ik lees hier soms nog mee en zag jullie berichtjes. Ik vond de overstap best groot, althans zo leek het in mijn hoofd. En de eerste keer prikken vond ik heel gek en tegenstrijdig, maar de naaldjes zijn heel dun en klein, je voelt er dus echt helemaal niks van! Na de eerste keer (het is gewoon gek om jezelf te prikken, die vond ik wel spannend hoor!) is dat gevoel er heel snel af en na 3 dagen prik je alsof je nooit anders hebt gedaan. Het heeft wel enkele voordelen, het is misschien iets intensiever, maar als je geluk hebt is het ook veel duidelijker en er is meer controle, dus je weer goed waar je aan toe bent! Ik had uiteindelijk maar 3 á 4 controles per cyclus en goed aanslaande dosis vanaf de tweede ronde. Heel stabiel, nauwelijks bijwerkingen. Alleen van de ovitrelle een beetje. Ik bleek zwanger te zijn na de 4e ronde, wat ik totaal niet verwachtte! Morgen hebben we onze eerste echo ?? Voor mij bleek het dus een hele goed stap en het heeft mij ook echt verlichting gebracht na alle onvoorspelbaarheid en spanning van de letrozol! Ik hoop dat als jullie de overstap maken, dit ook voor jullie geldt! Het is (in mijn ervaring) minder ingrijpend dan ik dacht. Ik duim voor jullie meiden! En fijne bruiloft gewenst Ntje, geniet van elke minuut!

@evol. Blijven testen dan.. En anders zkh weer opbellen ;)  goed aan de bel blijven trekken hoor! Mijn ervaring is dat ze je soms wel laten zwemmen, dus dat je dan echt contact moet opnemen.
@just me wat fijn dat je dat met ons deelt! Geeft me iets meer rust. Ik heb nog wel wat maanden letrozol maar zit toch wel een beetje met dat spuiten. Dankje! Wat spannend/leuk een eerste echo! Hoop dat het allemaal als verwacht is en geniet van je zwangerschap! 

@Tulpjee: volgens mij is cd10 nog wel vroeg, maar geen idee welke groei ze in het zkh dan hopen te zien.
@Evol: wat vervelend he die onzekerheid steeds! Dat is ook zwaar. Geen ervaring met jouw situatie, want geen eisprong met letrozol, maar ik zou inderdaad vragen opnieuw om monitoring wanneer het je deze ronde niet lukt je eisprong te vinden. Dat geeft hopelijk wat meer rust.
@Just-Me: Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! En fijn, jouw bemoedigende bericht :) Ik ben vooral ook heel benieuwd naar de effectiviteit van de injecties. Ik hou jullie t.z.t. na de bruiloft op de hoogte. 

@Ninna, ik ben inderdaad terug gegaan naar de kliniek. Vandaag echo gehad, BMS was maar 3.3mm dus ik denk dat mijn eisprong nog niet is geweest. Mijn temperatuur is ook nogsteeds laag, maar in de kliniek vinden ze dat niet veel zeggen. Rechts zei ze dat ze niet kon zien of er nou nog iets zat of dat er al iets gesprongen was, het leek een legen cyste zei ze maar het kon ook een follikel zijn omdat ze niet kon zien of er een schotje zat ofzo. Links 1 follikel van 13mm. Niet heel veel wijzer geworden dus. Volgens haar nog een dag of 4 ovulatie testen en dan wachten tot dag 35 dan toch maar, dat is nog een dikke 2 weken. Pfff wat frustrerend had gehoopt na echo meer duidelijkheid maar niet dus. Het duurt allemaal zo lang, als het nu weer niks is moet ik na dat 35 weer menstruatie opwekken en dan weer beginnen met letrozol, dan zijn we dus zo weer 6 weken verder voor de volgende eisprong pfff even klagen hoor sorry.

@Ntje, ik lees dat je gaat trouwen, wij ook volgende week, bijzonder! Fijne dag gewenst!

Terug
Bovenaan