PCOS, Letrozol

@Twinkel, wat fijn, gefeliciteerd!

Ik heb een geweldige bruiloft gehad, gelukkig stond de hele dag in het teken van ons en kon ik het hele fertiliteitsgebeuren even los laten!
Paar dagen weg geweest echt heerlijk.
Vandaag helaas de realiteit weer, dag 35 en negatieve test. De letrozol 5mg heeft dus afgelopen maand niks gedaan. Ik heb maandag een echo om te kijken of ik provera/duphaston moet ik menstruatie op te wekken en gesprek om de verdere behandeling te bespreken. Ze hebben het idee dat de letrozol te weinig doet voor mij. Dus of nog een ronde letrozol 7,5mg proberen of injecties gaan doen. Ik zie er niet tegenop om te injecteren gelukkig maar is toch weer een stapje verder ofzo. Ik wil gewoon het traject in wat het beste is voor mij met zsm resultaat natuurlijk. Iemand hier ideeën over of ervaringen toen de letrozol niet meer werkte?

Ik hoop stiekem ook dat ik dan meteen mag beginnen en niet nog menstruatie hoef op te wekken (scheelt toch weer 2 weken, soms lijkt het voor je gevoel echt een eeuwigheid ofzo, bah).

@Evol: Gefeliciteerd! Klinkt heerlijk die dagen daarna even weg!
Ik heb zelf direct achter elkaar Letrozol 2,5-5-7,5mg geprobeerd. Helaas onvoldoende groei van de follikels daarmee bereikt en de stap nu is Gonal F injecties. Daar start ik mee na de bruiloft eind sept, dus ik zal dan weer een update doen!
Ik heb op dit forum ook verhalen gelezen over vrouwen bij wie Letrozol 7,5mg wel wat deed (en bij hen werkte 2,5 en 5mg dan ook niet). Daarom wilde ik 7,5mg wel graag proberen.

Hi, vanmorgen gesprek gehad.
Ze willen inderdaad nog een keer de 7,5 mg proberen. Ze kon wel iets van een blaasje zien zitten waardoor ze dacht dat ik misschien toch een eisprong had gehad de afgelopen dagen. Maar gaf ook aan dat het dan geen goede eisprong geweest was, dat kon ze zien aan mijn baarmoederslijmvlies zei ze. Deze was 4mm en drie lagen (?), ze zei dat die 3 lagen meestal voor de eisprong was. 
Ik moet in elk geval vandaag beginnen met duphaston (10 dagen). Dan 3 dagen na de kuur duphaston beginnen met 7,5mg letrozol. Ook als ik geen bloedverlies heb zei ze omdat mijn slijmvlies zo dun was dat het ook zou kunnen dat ik niet echt ongesteld wordt.
Ik vind het dubbel, ik ben blij op zich dat ik nog niet aan de injecties hoef. Maar ik ben ook heel bang dat het misschien deze cyclus nog wel tot een eisprong komt maar daarna weer niet. Heb wel gevraagd of ze me ook na deze eerste ronde 7,5mg willen volgen met echo's omdat ik het zoeken naar die eisprong en al die onzekerheid met ovulatietesten heel moeilijk vind. Gelukkig gaf ze aan dat te willen.
Maargoed wel geleerd niet te ver vooruit kijken want ik durf bijna niet te hopen maar wie weet lukt het nu wel met de 7,5mg.
Hoe gaat het bij jullie nu?
En Ntje ben je al klaar voor de bruiloft? Ik hoop zo dat je ook zo'n geweldige dag hebt. Ik heb het echt allemaal even los kunnen laten en enorm genoten!

Hoi,
even een vraagje tussendoor. Vrijdag m'n ovulatie gehad maar via Otrivelle. Was de eerste keer, dus nog geen ervaring hiermee. Maar klopt dit dat temperaturen niet werkt met Otrivelle? Had zaterdagmorgen een duidelijke verhoging. Maar sinds zondag is m'n temperatuur weer flink gezakt.
wat ik ook merk is dat ik echt een ferm opgeblazen gevoel heb. Komt dit door Otrivelle? Best vervelend hoor.

Hallo Dames,

Ik lees al een aantal maanden mee en ik vind het prettig om ook mee te kletsen.
Even voorstellen; Juli 2019 gestopt met de pil. Toen werd ik 3 oktober voor het eerst ongesteld en erg onregelmatige cyclus. In het voorjaar 2020 aan de bel getrokken en mocht ik langs komen in het ziekenhuis in maart 2020 maar door corona werd deze afspraak geannuleerd. In mei 2022 werd ik opnieuw opgeroepen door het ziekenhuis en toen zat ik in mijn cyclus ongeveer op dag 55. Bij het onderzoek bij de gynaecoloog bleek ik heel pril zwanger. De zwangerschap is goed gegaan en in december 2020 hebben we een gezonde zoon gekregen. Toen onze zoon vorig jaar december 1 jaar werd hebben we besloten voor een tweede kindje te gaan. Mijn cyclus was weer onregelmatig. Mn cyclus lag ongeveer tussen de 40 a 55 dagen. Afgelopen juni weer naar de gynaecoloog geweest en heb letrozol (2,5 mg) meegekregen. De 2,5 mg letrozol doet goed zn werk en heb meestal op dag 15 of dag 16 een eisprong en wordt uiteindelijk rond dag 29 of dag 30 ongesteld. Zit momenteel in mijn 3de ronde. Vorige week maandag, dinsdag en woensdagochtend een knipperende smiley gehad en woensdagavond een stilstaande smiley. Heb ook duidelijk mn eisprong wel gevoeld afgelopen donderdag. Zit nu op 5 dagen na dpo. Hebben het gezellig gemaakt vorige week maandag, woensdag en donderdag. Ik zit nu op het wachtbankje en keep my fingers crossed. Wel altijd spannend die 2 wachtweken. 

@Evol: spannend een nieuwe ronde met 7,5mg! Was 4mm bms te dik om zonder duphaston door te gaan met letrozol?
Fijn voor jouw gemoedstoestand dat het ziekenhuis heeft gezegd je te willen volgen in volgende rondes! Hopelijk zijn volgende rondes niet nodig, maar je weet het helaas nooit.
Ik zal je in ieder geval op de hoogte houden hier van de Gonal F injecties binnenkort. Ik heb de 19e een echo om te kijken of m'n bms nog dun is, zodat ik na de bruiloft direct kan starten met injecties of dat ik eerst menstruatie moet opwekken.
Voor de bruiloft moeten we wel nog wat dingen regelen, begint nu wel dichtbij te komen. En begint nu ook wel wat spanning te komen :) Ik hoop dat ik het ook allemaal even echt los kan laten die dagen!

@Mieltje: vervelend van dat opgeblazen gevoel. Hopelijk wordt dit een goede ronde, fijn dat je Ovitrelle hebt kunnen zetten! Ik heb geen ervaring met temperaturen.

@Zeeuwsmeisje: welkom! Wat mooi dat je al een zoontje hebt. Hopelijk wil het met de tweede snel lukken. Zeker spannend - fingers crossed!

Ik breek even in voor jou @mieltje, ik heb altijd gewoon een normale tempcurve na Ovitrelle. Je kan daar gewoon mee tempen, enige keer dat ik er geen wijs uit kwam, was doordat er een grote cyste zat. (Waarschijnlijk ook geen goede eisprong)
Ovulatietesten uiteraard niet meer. Succes meis!
@andere dames, voor jullie ook succes. Ik kan het hier niet meer zo goed bijhouden en ben natuurlijk al een aantal maanden door naar het gonalF topic. Maar lees zo af en toe nog even mee om te kijken hoe het met iedereen gaat :).

Terug
Bovenaan