PCOS, Letrozol

Wat balen zeeuwsmeisje. 
Ik heb last van buikpijn libks onderin mijn buik. Mn nod zou volgende week vrijdag moeten zijn.. Ga je toch nadenken en stiekem hopen.
Ookal kan het mss ook spanning zijn in mijn geval.. Denk dat het het laatste misschien wel is. Als je al bijna 3 jaar bezig ben probeer je niet te veel meer te hopen.. 

@ikdoeeenwens, hoe is het nu? 10dpo is nog best vroeg om te testen dus ben erg benieuwd of je nog een test hebt gedaan of ongesteld bent geworden? Ik zit op dag 6 nu dus vandaag en morgen nog de 7,5mg letrozol en dan vrijdag (dag 10) echo. Ben heel benieuwd wat het heeft gedaan, en ook wel gelijk weer spannend. Zitten er follikels, hoe groot zijn ze, wanneer gaan ze springen, etc.

@Zeeuwsmeisje wat balen dat je ongesteld bent geworden, hopelijk brengt ronde 4 wat positiever nieuws!
@Ninna ik duim voor je, wie weet!

Beste iedereen,
Op dit moment zit ik in mijn 2de ronde letrozol van 5mg. Op dag 10 had ik een echo, en had rechts een follikel van 19mm (waar ik van dacht dat dit een cyste was vorige maand dus enige twijfel, arts zei van niet) en links 1 van 15mm en 14mm, 1 hier van was een overblijfsel van vorige maand.
De arts zei dus dat ik afgelopen weekend dan mijn eisprong zou krijgen. Hebben hier sowieso rekening mee gehouden hoor. Maar ook ovulatie testen gedaan en had alleen zondag een smiley en verder niks. Voel verder ook niks van een eventuele eisprong.
Donderdag moet ik bloedprikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad.
Ben eigenlijk gewoon bang dat er weer een mand niks is gesprongen of gebeurd..

@zeeuwsmeisje wat balen dat je toch ongesteld bent geworden.. Ik duim voor je tijdens ronde 4! 

@evol ik tast nog een beetje in het duister, maar heb geen goede hoop. Ik heb op 1 dag na NOD getest en die was ook negatief. Zit nu op dag 35 en nog steeds geen menstruatie. Ik moet morgen weer testen en indien die weer negatief is, moet ik weer aan de primolut om menstruatie op te wekken en daarna beginnen met 7,5 mg. In mijn ziekenhuis doen ze in principe niet aan echo's, wat ergens fijn is want een minder medisch gevoel, maar tegelijkertijd zo weinig grip. En ik vind het heel vreemd dat ik dus vorige maand zo'n mooie cyclus had van 27 dagen met 5 mg en dat het dan nu ineens niet meer werkt, snap daar niets van. Had ook voorzichtig het gevoel dat ik signalen van m'n lichaam kreeg waardoor ik m'n cyclus een beetje kon duiden (bijv die plaatselijke ovulatie-(niet dus)pijn op dag 14, maar niet dus.. Ik ben heel benieuwd naar je echo van vrijdag! Laat je het weten? Spannend! 

@gebruiker... wat spannend en een vervelend voorgevoel.. Ik hoop dat je toch een eisprong hebt gehad, gelukkig weet je donderdag meer. 

@gebruiker... spannend, hopelijk heeft de letrozol voor je gewerkt en heb je een eisprong gehad!
@ikdoeeenwens, bah verschrikkelijk ook die onzekerheid. Waarom doen ze bij jouw ziekenhuis geen echo's? Ook niet de eerste keer als je letrozol gebruikt of een nieuwe dosering? Bij mij deden ze dus de 2e keer 5mg ook geen echo, omdat ik de eerste keer ook netjes een cyclus had van 28 dagen. Dus we dachten dat het de 2e keer ook zou werken, dat dat niks deed was voor mij ook echt een klap in m'n gezicht. Weer terug bij af en weer teleurstelling. Eerst denk je dat het werkt en dan opeens toch weer niet, zo onzeker allemaal. Ik hoop voor jou heel stiekem dat je misschien toch zwanger bent, en anders snel aan de primolut en dan met 7,5mg beginnen. Dan zit je een beetje in hetzelfde schuitje als ik. Ik heb wel expliciet gevraagd nu om echo's (ook als het de eerste ronde wel werkt wil ik de 2e ronde ook echo's), ik word anders gek van al die onzekerheid en dat wachten. We hebben nu gemerkt bij mij dat ik de 1e ronde goed op een dosering reageer maar daarna dus blijkbaar niet meer. Nouja maar afwachten wat mijn echo morgen laat zien.
Ben ook benieuwd hoe het nu bij jou is...?

@evol
We zitten inderdaad in een gelijksoortig schuitje denk ik. Gister (week na NOD) weer een negatieve test, dus we gaan maar weer aan de primolut en dan idd 7,5 mg. Ik geloof dat ze in mijn ziekenhuis geen echo's maken, zodat het wat minder medisch voelt (en het scheelt hen natuurlijk ook tijd, dat staat er vast niet los van ;-)). Bij injecties doen ze het wel, omdat de kans op overstimulatie dan groter wordt. Ik ga er denk ik wel om vragen nu, want die onzekerheid is echt rot. Ik ben inderdaad ook echt teleurgesteld, ik was zo blij dat het aansloeg. Het voelde na die mooie cyclus door 5 mg even alsof ik hiermee dezelfde kans had als elke 'normale' vrouw om toch zwanger te kunnen raken, maar idd.. terug bij af. Hopelijk blijft 7,5 mg werken voor ons (liever nog dat het niet langer dan 1 ronde nodig is haha), dan blijven die injecties ons bespaard. Misschien valt dat uiteindelijk mee hoor, maar ik zie daar wel een beetje tegenop. Op welke dag zit jij nu?

Hi @ikdoeeenwens, he wat vervelend! Nouja gauw beginnen met de primolut en dan de 7,5mg. Wat ik zo naar vind je bent ontzettend teleurgesteld maar je moet ook gelijk weer door. Wel lastig. Ik zou als ik jou was ook om echo's vragen dan kun je ook eerder zien als het niet werkt bijvoorbeeld en kun je eerder aan de primolut hoef je niet weer te wachten tot dag 35. 
Ik vond het ook zo gek dat die 5mg eerste keer wel wat deed en daarna niet meer. Maargoed blijkbaar schijnt het wel vaker te gebeuren. 
Ik zit vandaag op dag 10, net een echo gehad en er zaten in beide eierstokken meerdere follikels, rechts volgens mij 1tje van 12mm dus we gaan maandag kijken of deze gegroeid is. Als dat niet zo is heeft de 7,5mg niet echt gewerkt, als het wel gegroeid is dan natuurlijk de eisprong afwachten. 
Ik vind op zich de injecties niet heel erg als dat zou moeten maar liever dat de 7,5mg nu gewoon goed werkt en we daar snel ons resultaat mee boeken :)!

Terug
Bovenaan