PCOS, Letrozol

Hai dames,   Hier even een update van mij. Ik heb weer trouw afgelopen week mijn 2,5 mg letrozole geslikt en zit nu op dag 9. @Evol wij gaan gelijk op met elkaar :). Ook ik heb vanochtend een echo gehad in het ziekenhuis. Ik heb afgelopen maandag toch met het ziekenhuis gebeld omdat ik met ongeveer 7 tot 9 dagen na de eisprong al spotting heb. Nu is er overleg geweest in het ziekenhuis en ze willen me deze cyclus weer gaan volgen met echo's. Wel een fijn gevoel. Vanochtend dus geweest en het zag er goed uit. Baarmoederslijvmvies was al goed aan het groeien en in de linkereierstok al 2 mooie eiblaasjes en aan de rechterkant wat kleiner maar dat kan nog gaan groeien de komende dagen. Ook ik moet maandag weer terug voor een echo. Meestal zit mijn eisprong op dag 17 dus dat is pas over 1 week en hebben de eitjes nog genoeg tijd om te groeien.    @ikdoeeenwens vraag idd naar echo's dan heb je een iets meer vastigheid en weet je of je direct reageert op 7,5 mg. 

@nina hoe is het bij jou, ben je vandaag ongesteld geworden?

@gebruiker al uitslag van de bloedtest? Heb je een goede eisprong gehad?
Succes iedereen :)

Ik heb vandaag mijn uitslag even alvast online ingezien, word maandag pas gebeld.

Mijn progesteron was 42, vorige maand was hij 2.4. Dus ik denk dat ik wel een eisprong heb gehad afgelopen weekend? 

Nu heel erg duimen komende 2 weken..

@Zeeuwsmeisje, spannend zeg, ik hoop dat de 2,5mg voor jou gaat werken! Gaan inderdaad gelijk op, ben zelf ook wel benieuwd wat er maandag uit komt. Hoe dit was jou slijmvlies? Bij mij is die nooit dikker geweest dan 4mm dus dat is wel gek, ook niet toen ik wel grote follikels had... Dit keer was ie 3,8mm dus ik ben benieuwd hoe het maandag is.
Ik duim voor ons dat we maandag een mooi ei hebben hahaha. Bij mij is de eisprong de afgelopen keren ook wat later geweest (tussen dag 16 en dag 18), maar dat was met 2,5 en 7,5mg dus ik ben benieuwd wat het nu gaat doen...
@gebruiker... ah spannend! Duimen dan inderdaad!!

Dag dames, 
Moest even een paar pagina's terug lezen. Ben op werkvakantie geweest. Had eigenlijk gister ongesteld moeten worden, maar dit werd afgelopen maandag al! Mijn cyclus lijkt steeds korter te worden. Ik word een beetje verdrietig hiervan. Ik weet nog steeds mijn cyclus niet. Dit is mijn 1na laatste x letrozol slikken. Volgende periode nog en dan is het evalueren en mogelijk dus weer de volgende stap. Ook zijn we vanaf oktober echt al 3 jaar bezig.. En dan te bedenken dat sommigen in hetzelfde tijdsbestek al een kindje van 2 jaat hebben, maakt me echt verdrietig. 

Nou ik ben net terug van de kliniek. We hadden gehoopt dat de follikel rechts van 12mm nu gegroeid was naar 18mm maar er zit nu links een follikel van 14mm. De arts gaf aan dat deze dominant is en gaat groeien en springen deze week. Volgens haar hoefde ik niet perse ovulatietesten te doen of nog terug te komen voor een echo. Ik kan er vanuit gaan dat deze donderdag of vrijdag gaat springen. 
Ik ben daar niet zo heel gerust op (de vorige keer zei een verpleegkundige ook je hebt donderdag een eisprong en was het pas zondag). Daarnaast vind ik het soms erg wisselend, de een bij de kliniek zegt je moet wel ovulatietesten doen en dan 1 keer per dag, de ander zegt 2 keer per dag, nu zegt zij weer hoeft niet. Ik heb ook daar aangegeven dat ik dat erg verwarrend vind. Toen zei ze ik houd je niet tegen maar het heeft weinig zin bij iemand met ovulatieproblemen. Ik snap er dus niks meer van.
Maar ik heb er nog een paar liggen en merk aan mezelf dat ik ergens graag wil weten wat er allemaal gebeurt daar. Ik ben er nog bang voor dat ik gewoon weer geen eisprong heb deze maand. Bah. Nouja ik denk dat ik toch maar gewoon ga testen vanaf morgenavond dan heb ik een beetje zicht op of er misschien wat gebeurt. 
Zit er ook over te denken om weer even te temperaturen (ik weet inmiddels mijn temperatuur voor en na eisprong) om toch te zien of ik een ovulatie heb. Maar ik wil er ook weer niet zo enorm mee bezig zijn...
Weet niet zo goed of ik me nu blij moet voelen of niet eigenlijk.

Hey dames hier weer een update van mij. Ik ben net terug van het ziekenhuis rn hebben ze weer een follikel meting gedaan. Links was afgelopen vrijdag 14mm en nu 16 mm. Ze hadden bij mij ook gehoopt op 18mm maar hij is nog iets kleiner. Wat denk wel kan kloppen als ik telkens mn eisprong op dag 17 heb. Dan kan de follikel nog even groeien want zit vandaag op cd 12. Slijmvlies was netjes gegroeid van 4,5 naar 7,5 mm dus dat zag er goed uit. Ik heb woensdag mn volgende afspraak. 
@Nina balen dat je ongesteld bent geworden. Sta je ook onder controle van het ziekenhuis met echo's? Ik snap idd dat de moed je in de schoenen zakt als je al 3 jaar bezig bent. 

@Evol he vervelend dat je zo'n naar gevoel over hebt gehouden aan het bezoekje aan de clinic vanmiddag. Ik zou gewoon met ovulatietesten gaan testen en kijken wat daar uit komt. Ik heb telkens mn eisprong op cd 17 de afgelopen cyclussen dus begin rond dag 14 met testen. Kan het ook heel goed zien aan mn afscheiding dat mn eisprong eraan komt. En om de dag gewoon gemeenschap hebben een week lang dan kun je je eisprong niet missen zou je denken. Maar snap dat het vervelend is dat je niet meer voor echo's hoeft terug te komen. Mijn gynaecoloog zei: ik wil je deze week om de 2 dagen terug zien zodat ik je eisprong niet kan missen. Dus dat geeft al een totaal ander gevoel als ze zo met je meedenken. 
Moet je wel bloed prikken op cd 21 voor progesteron? 

@Zeeuwsmeisje, ah voor jou goed nieuws toch als je nu op dag 12 zit en 16mm! Ik ga morgen gewoon beginnen met ovulatietesten en dan zie ik wel.
Als deze cyclus weer niks wordt ben ik eigenlijk wel een beetje klaar met de Letrozol haha. Nouja we duimen maar weer.
Wat trouwens wel gek is mijn slijmvlies was nog dun, 3,8mm. Ik heb nog nooit dik slijmvlies gehad ook niet als ik wel follikels had van 20mm bijvoorbeeld. Ze zei dat dit kon verschillen per persoon en dat niet perse de dikte maar vooral de kwaliteit van invloed was. En dat het eventueel ook nog kon gaan opbouwen na mijn eisprong. Beetje vreemd weet ook niet precies hoe dat zit...
Ik heb nog nooit hoeven prikken voor progesteron volgens mij doen ze dat niet bij de kliniek waar ik zit, bij mij in elk geval nog niet eerder gedaan...

Terug
Bovenaan