PCOS, Letrozol

Iemand die ervaring heeft met het volgende:
Afgelopen maandag (CD 12) een echo gehad, ik had een follikel van 11 mm. De gyn zei vanaf vrijdag mag je aan de bak. Nu doe ik al vanaf vrijdag ovulatietesten en er komt maar niks. Ondertussen zit ik al op CD 19. Bij mijn vorige ronde zat ik op CD 12 wel al op een follikel van 15. Nu lees ik ook online dat follikels onder de 14 mm nog niet dominant zijn en kunnen krimpen of zelfs kunnen verdwijnen. Ik heb verder geen afspraak voor nog een echo, dus heb het idee dat ik maar een beetje aan m'n lot wordt overgelaten en het zelf mag uitzoeken. Iemand een keer iets soortgelijks meegemaakt?

@zeeuwsmeisje. Klinkt goed! En woensdag dus weer even kijken ;). Nee op dit moment geen echo's. Was nu paar maanden zonder echo's en zelf proberen en anders dus volgende stap..
@evol. Wat balen zeg. Als je je er fijner bij voelt dan idd ovulatietesten doen.
@angelina. Als dat zo voor je voelt. Dan aan de bel trekken of even navragen. Kheb dat niet meegemaakt dat ie ineens krimpt, voor zo ver ik dat weet. 

Hey dames,
Ik ben vanmiddag naar het ziekenhuis geweest cd 14 en het follikel aan de linkerkant was weer gegroeid. Zat nu op 17 mm. Moet vrijdag terug komen om te kijken of het eitje dan gesprongen is of op punt staat om te springen. Dan kunnen we daarna de dag voor progesteron prikken bepalen. Vanochtend een ovulatie test gedaan van clearblue en daar had ik nog een open cirkel op staan dus de komende dagen maar door testen.
@evol heb jij al ovulatie testen gedaan? 

@Angelina, ik vind het wel vreemd dat ze dit met 11mm al zeggen. Tegen mij is gezegd vanaf 14mm is je follikel dominant en weten we (vrijwel) zeker dat deze gaat springen. Als ie kleiner is dus niet. Ik zou dit ook aangeven bij je arts dat je graag echo's wilt. Je zou eventueel nog ovulatietesten kunnen doen kijken of je daar wat in kan zien...

@Zeeuwsmeisje, ah mooi dat het gegroeid is! Ben benieuwd wat het vrijdag is voor jou. Ik ben inderdaad ovulatietesten gaan doen, doe eerst van sensitest en als die wat donkerder beginnen te worden doe ik ook de clearblue. Ik wordt helemaal gek van die open rondjes elke keer en kost ook nogal wat geld. Hopelijk kan ik bij mij wel wat zien, tot nu toe worden de lijntjes nog niet donkerder. We wachten maar af dan... Volgens afspraak bij de kliniek moeten we morgen, zaterdag en maandag 'aan het werk', haha. Dan zou ik mijn eisprong in elk geval niet missen. We gaan het wel zien...

Hi dames net weer follikelmeting gehad en de follikel is weer gegroeid. Nu 23 mm. Ze denkt dat het eitje morgen of zondag springt. Had vanochtend nog een ovulatie test gedaan maar weer een lege cirkel. Gelukkig maar want mijn man is vannacht een nachtje weg en komt morgen middag weer thuis ?. Dus dan kunnen we morgen, zondag en maandag aan de slag. Ik heb maandag weer een afspraak om te kijken of het eitje daadwerkelijk is gesprongen. 
Hoe is het verder met jullie? @evol al een positieve ovulatietest kunnen ontdekken?

Hey dames,
Ben ik alweer. Net thuis van werk en ik had veel last van mn buik vanmiddag. Net een ovulatie test gedaan en ik krijg een smiley. Vanochtend nog een leeg rondje en nu dus een smiley. Ik heb de test met de knipperende smiley's maar deze cyclus heb ik geen enkele knipperende smiley gehad. Nu is manlief een nachtje weg en komt morgenavond weer thuis. Als we morgenavond gaan klussen zijn we dan te laat? Hebben we dan onze kans gemist voor deze cyclus? We hebben afgelopen woensdagavond geklust en gisteravond niet. 

@Evol ik heb uiteindelijk toch maar weer het ziekenhuis gebeld en mocht gelukkig komen voor een echo. Follikel was toen 22 mm dus wel flink gegroeid en dag erna eindelijk positieve ovulatietest. Arts vertelde dat ze boven de 10 bijna nooit meer krimpen/verdwijnen... zo lastig al die verschillende verhalen en ervaringen met artsen, dan weet je ook niet goed wat je moet geloven. 

@angelina fijn dat je toch nog aan de bel hebt getrokken en dat je langs kon komen voor een echo. Hopelijk hebben jullie fijn geklust. Succes met de 2 wachtweken, altijd weer spannend. 

Terug
Bovenaan