PCOS, Letrozol

Heey
@zeeuwsmeisje denk dat jouw ei inmiddels ook gesprongen is, haha?
Ik had vrijdag een positieve ovulatietest, zaterdag denk ik eisprong geweest. We hebben het donderdag, vrijdag en zaterdag gezellig gemaakt dus ik denk dat we daarmee wel goed zitten. Nu kunnen we weer afwachten... denk dus NOD 15 oktober. En bij jou?

Twijfel trouwens heel erg of, als het deze ronde niet werkt, ik wel door wil met de letrozol. Heb wel steeds vrij laat eisprong (nu ook dag 19). Als het deze keer niet werkt gaan ze me volgende ronde wel monitoren weer met echo's maar wil wel even overleggen wat er nog meer kan, zijn inmiddels hier ook alweer meer dan een half jaar mee bezig. 
@Angelina goed dat je toch hebt aangegeven een echo te willen. Jij ook op het wachtbankje dus. Wanneer is jouw NOD?

We zitten allemaal redelijk in dezelfde periode geloof ik nu, spannend....

@Evol je hebt gelijk, mijn eisprong is ook geweest afgelopen weekend. Alleen denk ik dat we niet genoeg hebben geklust `:-(. Afgelopen week woensdag nog geklust. Donderdag niet. Vrijdagavond kreeg ik voor het eerst een positieve ovulatietest maar mijn man was een nachtje weg van huis dus we konden niet klussen. Zaterdagavond is het er niet van gekomen. Zondagochtend en middag wel. Ik had vooral zaterdag veel buikpijn dus denk dat zaterdag mijn ei is gesprongen. Dus ik betwijfel of zondagochtend en middag nog nut heeft gehad. Wat denk jij? Zonet bij het ziekenhuis geweest en daar zagen ze inderdaad geen eitje meer. Ik moet nu vrijdagochtend bloed prikken voor progesteronwaarde en maandagochtend bellen voor de uitslag. Meestal heb ik 1 week nadat ik mn eisprong heb gehad al last van spotting dus ben benieuwd hoe dat volgende week zal verlopen. Krijg wel steeds meer inzicht in mn cyclus. Snap dat jij er wel klaar mee bent als je deze cyclus weer ongesteld wordt. Heeft het ziekenhuis geen stappenplan met jou besproken? Ze hebben bij mij gezegd als ik na 6 maanden letrozole slikken niet zwanger ben dan wordt er een volgende stap gezet en meer onderzoeken gedaan. Ik schat mn NOD ook op 15 oktober. Allemaal succes met wachten en keep the fingers crossed. 

@Zeeuwsmeisje, nou wel fijn dat je in elk geval een eisprong hebt gehad. Eerlijk gezegd lastig in te schatten, mij is wel eens verteld na positieve ovulatietest 36-48 daarna je eisprong. En je eitje leeft dan nog even dus wie weet was zondagochtend wel nog net op tijd maar misschien ook niet. Afwachten dan maar weer...
Oktober wordt voor mij de zesde maand Letrozol, dus als deze maand niks wordt ga ik inderdaad zelf maar aankaarten dat ik zo niet verder wil. Ze hebben mij ook wel gezegd na een half jaar nog niet gelukt met letrozol dan nieuw plan bespreken maar bij de laatste echo zei ze als het nu lukt met de letrozol dan kon ik de 7,5mg nog even wat langer proberen. Maar merk dat ik er wel een beetje klaar mee ben met al die ovulatietesten onzekerheid en onregelmatige cyclus, bah. Ik heb ook steeds best wel een dun baarmoederslijmvlies, dag 13 was deze iets van 3,8mm dus erg dun misschien heeft het daar ook iets mee te maken geen idee. Bij de kliniek zeiden ze dat dat niet perse zo was maar ik lees erg wisselende verhalen daarover.
Nou inderdaad maar weer wachten, vind deze 2 weken ook altijd zo'n uitdaging pff. Wel blij dat ik hier een beetje van me af kan schrijven met mensen die het ook begrijpen.

@Evol,

Ik denk dat mijn NOD op 13 of 14 oktober is. Nog even afwachten dus... Spannend weer voor jou de 6de ronde, ik ga voor je duimen!

@evol als ik jou was zou ik idd bellen als je toch ongesteld word. En op je strepen gaan staan dat je de volgende stap wil. Anders houden ze je op deze manier aan het lijntje.
Ik moet nog 1x letrozol slikken. Mocht ik toch ongesteld worden. En dan evaluatie. Ik zie het op het moment niet heel hoopvol in ook in combinatie dat we 3 jaar bezig zijn. Hopelijk geeft de volgende stap meer hoop (of is het nu toch raak!). 

Dames vraagje aan jullie allemaal: Watvoor supplementen slikken jullie allemaal? Gaan jullie voor jullie eerste kindje of hebben jullie al kindjes? 
Ik slik actief foliumzuur van vitakruid en maca. 

@Ninna 
Ik heb nu inderdaad een mail gestuurd met vraag naar wat de mogelijke vervolg stappen zijn omdat ik merk dat Letrozol toch niet voldoende werkt volgens mij voor mij. Heb of geen eisprong of pas heel laat...

@Zeeuwsmeisje, ik slik alleen foliumzuur. Heb ook nog een chronische imuunziekte waar ik supplementen en medicatie voor slik maar dat is niet omdat ik zwanger wil worden. Voor die ziekte slik ik wel vitamine D en calcium volgens mij is dat als je zwanger wilt worden ook niet verkeerd.

Nou vandaag de kliniek gesproken. Niet echt wat ik gehoopt had. Ik gaf aan dat ik eigenlijk na deze ronde niet meer verder wil met de Letrozol. Maar daar mocht alleen mijn behandelend arts over beslissen zeiden ze, deze is pas 20 oktober terug van vakantie. Dan zit ik dus alweer in mijn nieuwe cyclus... pff vervelend hoor. Heb me nog wel even boos gemaakt en gevraagd of er geen andere arts was die hierover kon beslissen maar dat kon echt niet. Dus nu heb ik 20 oktober afspraak voor evaluatie behandeling en hoe nu verder... Maar dan zit ik dus alweer een week in mijn nieuwe cyclus, ik moest dan hierna maar weer gewoon verder met de letrozol. Wel vervelend hoor maargoed moet me er maar even bij neerleggen dan maar nog 1 cyclus extra de letrozol proberen. Zal bij die afspraak dan wel duidelijk zijn dat ik dit niet meer wil, schiet niet echt op.
Hoorde ook nog dat we eigenlijk na 3 maanden letrozol een evaluatie hadden moeten hebben maar ook die is er niet geweest vanuit de kliniek... Gaat lekker daar dus.

Terug
Bovenaan