PCOS, Letrozol

Pfff nou helaas zojuist ongesteld geworden.  Toch wel weer een flinke domper hoor. Over een paar dagen toch maar weer Letrozol starten en donderdag overleg behandelplan.. Ah ja voor jou ook spannend dan! Ben benieuwd!

Aangezien de actievelingen van dit topic behoorlijk zijn veranderd sinds ik actief mee reageerde, stel ik me even opnieuw voor. 
Afgelopen voorjaar gediagnostiseerd met pcos maar door wachtlijsten bij het zkh en een geplande vakantie nog geen behandelingen gestart. Begin september bleek ik ineens spontaan zwanger te zijn geworden op vakantie, maar helaas werd dat een miskraam. 
Nu komende maandag naar het ziekenhuis voor een check-echo en als alles er goed uit ziet mag ik een menstruatie op gaan wekken en gaan beginnen met letrozol. 
Echter denk ik dat mijn lijf op dit moment zelf een eitje aan het maken is, dus wellicht hebben we nog 1 "spontane" kans.. Zo spannend allemaal! 

Hi Nvlinder,
Goed om even te weten! Ik hoop voor je dat je nu zelf een spontane kans hebt, lijkt me zeker spannend, wanneer weet je meer!

Ik ben benieuwd hoe het hier met de anderen gegaan is qua NOD? Iemand die het gelukt is?

Ik heb vandaag de verpleegkundige gesproken, ik ga nog 1 ronde letrozol 7,5mg doen. Vandaag start ik (cyclusdag 3). Donderdag heb ik overleg met mijn behandelend arts over vervolg hierna, ik wil geen letrozol meer maar door met iets waarvan ik zeker weet dat ik een eisprong heb (Letrozol was bij mij erg wisselend). 
Vrijdag 28 heb ik een echo op dag 14 om te kijken of er een follikel gegroeid is.

Hi Dames,
Nou zo te horen hebben we allemaal niet een goede ronde gehad en is iedereen ongesteld geworden. @Evol spannend deze week heb je het gesprek in het ziekenhuis, hopelijk wordt je wat wijzer. Hoelang gebruik je letrozole nu? @Angelina he jammer dat het deze ronde niet raak was. @Nina  jij hebt een spannende week voor de boeg? Al enige symptonen van menstruatie of zwangerschap?
Update over mij. Sinds cyclus dag 24 heb ik spotting en dat is doorgegaan tot cyclus dat 30 en in de avond zette de menstruatie door. Ik zit nu weer op dag 3 in mn nieuwe cyclus. Ben net naar contole geweest bij het ziekenhuis. Het ziet er rustig uit, geen cystes. Dus ik mag weer met letrozole starten vanavond en dan weer thuis zonder echo's proberen deze cyclus. Heb nog 2 kansen voordat we gaan evalueren. Dan heb ik de eerste 6 maanden met letrozole erop zitten. Na die 6 rondes evalueren en verder bekijken hoe of wat. Laten we hopen dat het evalueren niet nodig is en dat ik rond die tijd gewoon zwanger ben ;-) 

@Nvlinder Hoe was jou check echo gegaan vandaag?

Mijn gevoel was inderdaad goed, er was een super mooi eiblaasje van 16mm te zien! ? Ergens de komende dagen zal hij dus hoogstwaarschijnlijk springen. We hebben het de afgelopen week keurig om de dag gezellig gehad en dan deze week ook nog, ik denk dat er geen betere kans is! 
en mocht het niet zo zijn, mag ik zonder check gaan beginnen met de letrozol. Dus weer even afwachten, maar wel positief nieuws! 

@evol; hopelijk denken ze op het zkh goed mee voor iets anders. Vervelend als het niet vooruit lijkt te gaan. 

@zeeuwsmeisje laten we inderdaad hopen dat de evaluatie niet nodig is en je snel zwanger bent! ??

@nvlinder spannend! Ik hoop dat het raak is! 
@evol alvast succes donderdag. Neem aan dat je de volgende x mag starten met de volgende stap, aangezien letrozole dus niet helemaal het gewenste effect heeft.
Nog even antwoord op de vraag. Mijn kans is deze week tussen gister en vrijdag. Dus hopelijk komt het niet. Alhoewel ik vandaag wel buikpijn had en gister misselijk was. En ook al een week ofzo last van pijnlijke borsten. Dat laatste zegt niet zo veel want heb ik wel vaker gehad rond menstruatie.
Ik probeer mezelf niet gek te maken en maar gewoon wachten op de menstruatie. Menstruatie zal nu wel extra pijnlijk zijn want dan moet ik bellen voor een evaluatie.. ?
@zeeuwsmeisje ik hoop idd ook dat je valuatie niet nodig hoeft te zijn en het met de letrozole mag lukken!

@Zeeuwsmeisje
Ah balen dat het voor jou ook niet gelukt is. Ik wacht inderdaad donderdag af ben benieuwd waar ze mee komen. Wij lopen dan wel weer gelijk dus haha, ik zit nu op dag 4 en gisteren begonnen met de 7,5mg opnieuw. Heb jij deze ronde nog echo's dat ze met je meekijken?

@Ninna
Pff spannend dus! Ik hoop ook voor je dat je menstruatie uitblijft natuurlijk :)! Wel lastig dat je niet precies weet welke dag het dan komt. Zou toch wel heel mooi zijn dat het nu dan ook gelukt is!
Ik ben wel benieuwd wat er donderdag voor mij uitkomt, wel wat dingen al genoteerd die ik wil bespreken en ik wil me ook niet af laten schepen met dat ik het nog langer moet proberen. Weet niet hoe het zit met jullie leeftijd maar daar zit ik soms toch ook wel mee. Ik ben nu 31, bijna 32 als het nog erg lang gaat duren ben ik straks een keer 34 voor mijn eerste kind en als ik er nog meer wil vind ik dat wel een dingetje. Het kan wel hoor maar ik voel dat wel als extra druk ofzo...

Dag dames!
Ik sluit stilaan graag opnieuw aan. In augustus 2020 werd bij mij PCOS vastgesteld en in februari 2021 bleek ik zwanger te zijn na een drietal rondes met 5mg letrozol. Op 27 oktober 2021 ben ik dan ook mama geworden van onze lieve kleine meid, Nora, die volgende week dus 1 jaar wordt ?. Ondertussen begint het alweer te kriebelen voor baby nummer 2 ?. Gisteren ben ik bij de gynaecoloog op controle geweest. Na het stoppen met de borstvoeding ben ik een keer of 3 uit mezelf ongesteld geworden maar sinds april heb ik geen menstruatie meer gehad. Ik heb gisteren dan ook weer de voorschriftjes meegekregen voor Lutenyl om mijn menstruatie weer op te wekken en letrozol voor de eisprong. Ik zou in eerste instantie terug met 2,5mg starten. In januari zouden we opnieuw willen starten dus voorlopig nog geen echte updates van mijn kant maar ik lees graag wil opnieuw mee om jullie verhalen ook alvast wat te leren kennen ?. Zelf ben ik 28 jaar (over ongeveer 3 weken 29) en afkomstig uit België (regio Antwerpen). Ik ben momenteel werkzaam als logopediste in het buitengewoon basisonderwijs bij kinderen met een licht verstandelijke beperking en ernstige leerstoornissen.

Terug
Bovenaan