PCOS, Letrozol

@evol Jaa we lopen weer gelijk, ik zit ook op dag 4. Deze cyclus geen controles bij het ziekenhuis. Letrzole 2,5 mg doet goed zn werk dus het ziekenhuis vind het niet nodig om controles te doen en wat betreft bloedverlies een week na mn eisprong tasten ze wat in het duister. Ze denken dat het geen kwaad kan wat betreft vruchtbaarheid. Ik zal rond dag 14 weer met ovulatietesten gaan werken maar als ik terug kijk op alle cyclussen dan is dag 17 de dag van de eisprong. Qua klussen zaten we ook niet heel goed afgelopen maand dus dat moeten we deze maand maar beter plannen haha. Zelf wordt ik 37 jaar dus die tikkende klok die ken ik ook helaas. Ik heb nog 2 rondes te gaan en dan evalueren. Als ze dan nog eens 6 maanden letrzole voorschrijven dan ben ik straks bijna 38 jaar voor een volgende stap zoals iui. Maar ja laten we hopen dat het gewoon lukt op de natuurlijke manier.
Jij succes voor donderdag en heel goed dat je al vragen op papier hebt gezet.
@mateke welkom back, toen ik afgelopen zomer begon met letrozole heb ik dit forum helemaal terug zitten lezen en ik herken je naam en herrinner me de tijd in het forum dat je een positieve zwangerschapstest had. Hopelijk in het voorjaar van 2023 weer een positieve test voor je 2de kindje ;-). 

@evol. Ja heb ik ook moeite mee. Gestopt met de pil toen ik 28 was. Ondertussen ben ik vorige week 31 geworden en geen flauw idee hoe lang het nog gaat duren. Ik voel die druk waar je het over hebt ook steeds meer.
@mateke welkom terug! 

Nog even een vraagje. Hebben jullie wel een vaste cyclus na het gebruik van letrozol? Bij mij schommelt het dus tussen de 28 en 33 dagen. En ik vraag me af of meerdere dit hebben of dat ik de enige ben.. 

Dank je wel! Ik neem binnenkort ook even de tijd om jullie verhalen terug te zoeken en na te lezen.
@Ninna ik weet nog van de vorige keer dat mijn cyclus steeds wat korter leek te worden, van 34 dagen de eerste ronde telkens een dagje korter met iedere ronde leek het wel.

Hallo allemaal! 
Ik ben nieuw hier. Kwam op dit topic na een Google zoektocht naar ervaringen met Letrozol bij pcos. Inmiddels al een tijdje aan het meelezen, maar merk dat ik de behoefte krijg om mee te schrijven omdat ik in hetzelfde schuitje zit. Ik hoop dat dit ok is. 
Ik zit op dit moment in mijn tweede ronde Letrozol. De eerste ronde van 2,5mg is niet aangeslagen. Omdat ik tijdens deze ronde op vakantie was is deze niet opgevolgd met echo's. Dit bekende dat ik de volle 35 dagen moest wachten en daarna eerst een menstruatie op moest wekken. Gelukkig mocht ik na de duphaston kuur meteen door met 5mg ipv weer 2,5. Mijn ziekenhuis doet de eerste echo op CD14, dit was vandaag. Op de echo waren geen groeiende follikels te zien, maar omdat mijn baarmoederslijmvlies wel vrij dik was had mijn gynaecoloog het vermoeden dat ik al een eisprong heb gehad. Ik ben direct doorgestuurd om bloed te prikken om te kijken of ze daar wat wijzer van werden. Zojuist gebeld door het ziekenhuis dat het er inderdaad op lijkt dat ik al een eisprong heb gehad. Gelukkig waren mijn vriend en ik dit weekend al begonnen met oefenen. ?
Ik had verwacht dat de echo een teleurstelling zou zijn en had me al voorbereid op veel echos in de komende week. Kan het zelf nog niet echt geloven, heb het idee dat mijn lichaam een grapje uithaalt en dat er uiteindelijk toch niks is gebeurd. Kan niks anders doen dan twee weken afwachten nu. Ik ben oprecht al blij met een menstruatie over twee weken, dat zou mijn eerste normale cyclus zijn. Iemand tips om deze twee weken door te komen zonder continue symptomen te checken haha? 

Hallo allemaal! 
Ik ben nieuw hier. Kwam op dit topic na een Google zoektocht naar ervaringen met Letrozol bij pcos. Inmiddels al een tijdje aan het meelezen, maar merk dat ik de behoefte krijg om mee te schrijven omdat ik in hetzelfde schuitje zit. Ik hoop dat dit ok is. 
Ik zit op dit moment in mijn tweede ronde Letrozol. De eerste ronde van 2,5mg is niet aangeslagen. Omdat ik tijdens deze ronde op vakantie was is deze niet opgevolgd met echo's. Dit bekende dat ik de volle 35 dagen moest wachten en daarna eerst een menstruatie op moest wekken. Gelukkig mocht ik na de duphaston kuur meteen door met 5mg ipv weer 2,5. Mijn ziekenhuis doet de eerste echo op CD14, dit was vandaag. Op de echo waren geen groeiende follikels te zien, maar omdat mijn baarmoederslijmvlies wel vrij dik was had mijn gynaecoloog het vermoeden dat ik al een eisprong heb gehad. Ik ben direct doorgestuurd om bloed te prikken om te kijken of ze daar wat wijzer van werden. Zojuist gebeld door het ziekenhuis dat het er inderdaad op lijkt dat ik al een eisprong heb gehad. Gelukkig waren mijn vriend en ik dit weekend al begonnen met oefenen. ?
Ik had verwacht dat de echo een teleurstelling zou zijn en had me al voorbereid op veel echos in de komende week. Kan het zelf nog niet echt geloven, heb het idee dat mijn lichaam een grapje uithaalt en dat er uiteindelijk toch niks is gebeurd. Kan niks anders doen dan twee weken afwachten nu. Ik ben oprecht al blij met een menstruatie over twee weken, dat zou mijn eerste normale cyclus zijn. Iemand tips om deze twee weken door te komen zonder continue symptomen te checken haha? 

Hi, ah ik lees van jullie dat die leeftijd soms ook wel lastig is. Ik ga dit morgen ook eens met de arts bespreken dat ik hier wel last van heb. En nou ik moet zeggen ik vind het wel echt fijn om hier ervaringen met jullie te delen. Het gevoel dat je niet de enige bent helpt toch wel, hoewel je natuurlijk niemand deze situatie gunt maar omdat er in mijn directe omgeving niemand is met wie ik het erover kan hebben helpt.
Over die cyclus: ik kan er niet echt over meepraten want bij mij was het dus elke keer zo dat de eerste keer een dosering wel werkte en de tweede ronde met die dosering had ik geen eisprong. Wel als ik een eisprong had zat dit meestal rond dag 18. Ik probeer nu dus ook voor de 2e keer letrozol 7,5mg dus ik ben bang dat het nu dan ook weer niet gaat werken. 

Terug
Bovenaan