PCOS, Letrozol

Spannend zeeuwsmeisje! 
En idd khaleesi al getest? 

Hebben jullie mbt je pcos je eet/drink patroon veranderd? Ik zag dat met pcos koolhydraatarm eten wel verstandig is, maar ik heb eigenlijk geen idee. 

@Nvlinder: Balen dat het toch niet zo was. :( Inmiddels begonnen met de Letrozol. Vallen de bijwerkingen een beetje mee?
@Robbin: Wat balen zeg zaterdag. Is je menstruatie uiteindelijk helemaal doorgezet?
@Evol: Hopelijk is het raak nu! Heel veel succes met de wachtweken.
@Ninna: Heel logisch dat je het heel moeilijk vond en daardoor wat bot reageert. Het is nou eenmaal gewoon heel heftig om elke keer weer die teleurstelling te moeten verwerken. Gelukkig had je wat afleiding met leuke dingen. 
Ik lees hele wisselende dingen over het eetpatroon bij PCOS. Ik denk dat het heel persoonlijk is wat voor je werkt. Ik geloof wel dat de juiste voeding een bijdrage kan leveren, maar het is lastig te bepalen wat voor jou de juiste voeding is. Ik heb de podcasts van PCOS Platform geluisterd en daar heb ik best veel waardevolle tips uit gehaald over voeding.
@Zeeuwmeisje: Ook voor jou spannend. Ik heb niet heel jou verhaal mee gekregen, dus sorry als ik wat vraag wat je al een keer uitgelegd hebt. Weten ze waarom je zo snel bloedverlies hebt?
Lief dat jullie het vragen. Ik heb nog niet getest en ben ook nog niet ongesteld. Begon gisteren heel erg te twijfelen of het al wel het juiste moment is om te testen. Ik heb alleen maar normale testen in huis, en ik heb geen idee hoe lang mijn luteale fase is. Als die 16 dagen is zou ik eigenlijk vrijdag pas kunnen testen. Dus ik heb gisterenavond nog early testen besteld die vandaag bezorgd worden. Ik denk dat ik dan vanmiddag met een early ga testen. Als die negatief zijn, dan is het in ieder geval duidelijk. Met een normale ben ik bang dat het misschien net te vroeg is, maar ik ben ook wel heel nieuwsgierig nu, wachten tot vrijdag zie ik niet echt zitten haha. Ik merk wel dat ik bang ben voor een dubbele teleurstelling, dat de test negatief is en dat ik uiteindelijk toch niet ongesteld wordt. Dus daarom stel ik het ook een beetje uit. Want dat zou betekenen dat de Letrozol 5mg toch niet is aangeslagen. Ik heb wel redelijk wat PMS symptomen gehad, maar die zijn ook weer wat afgezwakt. Door PCOS heb ik zo vaak het gevoel gehad dat ik ongesteld ging worden, wat uiteindelijk nooit kwam. Het lijkt nu weer een beetje hetzelfde te gaan.

@nvlinder er werd niets gezegd helaas.
@khaleesi ik ben nu bezig met mijn 7de ronder letrozol. Ik ben begonnen met veel vezelseten, bijna geen alcohol en elke dag wandelen. En tot mijn verbazing had ik dus op cyclusdag 11 al een follikel van 14mm dit heb ik nog nooit gehad! Op deze cyslusdag zagen ze nooit wat op de echo. Dus voor mij lijkt het echt te werken.
Ik heb morgen een nieuwe echo op dag 14 dus ben heel benieuwd.

@zeeuwsmeisje, spannend! 

@ninna, zelf ben ik op suikers gaan letten. Veel fruit, weinig/minder suikers en vooral ook volkoren. 5kg afgevallen ongeveer, maar voor mijn cyclus heeft het nog weinig gedaan. 

@khaleesi dat is denk ik voor iedereen wel herkenbaar. Je wil zo graag duidelijkheid, maar de angst voor een teleurstelling is groot. Ik duim voor je! 

@tulpjee ik ben benieuwd morgen! Ik zou als ik jou was je vraag morgen ook gewoon stellen. Zij weten dat waarschijnlijk precies te voorspellen, succes! 

@khaleesi, wow spannende middag voor je. Erg benieuwd naar het resultaat van de test.
Ik heb bloed geprikt voor progesteron waarde in de vorige cyclussen en deze is gewoon goed. Ze weten dus niet waar het aan ligt dat ik wat bloedverlies 1 week na de eisprong. In het ziekenhuis zien ze het niet als een belemmering om zwanger te worden. Zelf denk ik dat er een hormoondisbalans is. Ik heb nu met een vinger prik test mijn omega3 en omega6 laten onderzoeken. De uitslag krijg ik over 3 weken. Misschien moet ik nog eens goed gaan bekijken welke suppletie bij mij past los van het foliumzuur slikken. 

@khaleesi succes met de test (zodra ie binnen is). Laat je het ons weten? 
En bedankt voor jullie reactie mbt voeding/drinken. Ik ga er ook meer op letten. Wie weet heeft het nu. En ik zal die podcast platform ook eens proberen!
@zeeuwsmeisje misschien ook even de uitslag afwachten? En eventueel aan hen vragen wat mss bevordelijk kan zijn? 

@khaleesi ja mijn menstruatie is helaas doorgekomen. Ik ben gister ongesteld geworden.. Spannend voor jou. Heel herkenbaar dat je het spannend vind om te testen. Ik ben heel benieuwd!
@ninna goede tip idd om de podcast te kijken! Heb ik ook veel aan gehad. Ik probeer goed gevarieerd te eten en genoeg groentes. Daarnaast probeer ik zo min mogelijk suikers te eten. Hopelijk kom je er uit.
Ik merk dat ik dit keer moeilijker om kan gaan met de teleurstelling dat ik weer ongesteld ben geworden. Ik las laatst al dat een paar ook praten met iemand. Hebben jullie het idee dat dit echt helpt? Ik zit er namelijk soms ook aan te denken. 

Terug
Bovenaan