PCOS, Letrozol

@Tulpje, spannend voor jou. Ik had destijds een follikel van 14mm en deze sprong 5 dagen later. Maar laatst had ik een follikel van 17mm en deze sprong ook pas 5 dagen later, dus weinig van te zeggen. Afwachten wat de echo morgen laat zien dan!
@Zeeuwsmeisje, spannend ook weer voor jou! Het zou natuurlijk mooi zijn als je niet dat vroegtijdig bloedverlies hebt ook, wel vreemd ook dat ze niet precies kunnen vinden hoe dat kan... Ik duim voor je dat het deze ronde lukt!
@Ninna, bij mij is niet PCOS vastgesteld maar waarschijnlijk door  problemen in hormoonhuishouding heb ik geen eisprong. Ik ben nog niet met voeding aan de slag gegaan, ik eet wel veel groente/fruit maar dat deed ik al. 
@khaleesi, pff wat spannend. Te vroeg testen is inderdaad ook niet fijn en zorgt soms voor alleen maar meer onzekerheid natuurlijk. Spannend hoor, ik ben benieuwd!
@Robinn, het is ook heel lastig. En al die hormonen zorgen er ook nog eens voor dat je gevoelens soms nog heftiger zijn dan normaal. Ik praat ook met de POH bij de huisarts, dit helpt mij wel met bijvoorbeeld ontspanningsoefeningen. Als ik dan heel veel drukte in mijn hoofd heb en er veel mee bezig ben kan ik ever wat ontspannen. Maar ik heb de gesprekken nu weer stop gezet omdat ik merk dat het wel weer gaat. Wat ik vooral lastig vond is dat ik dan als ik ongesteld was geworden dan echt behoefte had om even met iemand te praten. Maar dat ik dan na de eisprong zegmaar in de wachtweken wel weer goede hoop had en het niet zo nodig vond. Maar toch wel blij dat ik het gedaan heb want ook in de wachtweken maakte ik mezelf soms helemaal gek, dat heb ik nu ietsje minder.
Ik gebruik ook heel vaak de filmpjes van Headspace op youtube, deze zorgen echt dat ik even al die drukke gedachten uit kan zetten, ook fijn voor het slapengaan soms.
Het heeft me ook geholpen trouwens om hier van me af te kunnen schrijven. Ik vind het verschrikkelijk voor ons allemaal maar ik vind het wel fijn dat we hier verhalen kunnen delen en dat we kunnen praten met mensen die het ook snappen...
Ik zit nu op 4dpo en moet zeggen eerst dacht ik we hebben wel een goede kans deze maand maar dat durf ik dan ook weer niet te denken, bang voor teleurstelling. En ik merk dat ik er toch wel weer veel mee bezig ben, symptomen opzoeken e.d... Vermoeiend soms hoor al die gedachten... Het lukt me nu even niet zo goed om het uit te zetten.

Lief dat jullie allemaal zo betrokken zijn. De testen zijn net binnen gekomen en ik heb er meteen een gedaan gedaan. Ik kan het zelf nog niet echt geloven, maar het zijn toch echt twee streepjes. ? Ik weet even niet zo goed wat ik met mezelf aan moet nu. 
En ik vind het zo oneerlijk eigenlijk. Want sommige van jullie zijn al zo lang bezig. Ik duim heel hard voor jullie allemaal dat het snel gaat lukken. ?

@evol precies, ik heb idd ook de eerste week van mijn cyclus erg de behoefte om van me af te praten en de wachtweken zijn soms ook lastig. Ik praat ook met vriendinnen, maar dat is soms ook lastig want ze voelen natuurlijk niet wat ik voel. Dus idd fijn dat we hier ons verhaal aan elkaar ook kwijt kunnen. Ik ga de filmpjes op YouTube opzoeken en misschien toch maar de stap naar de huisarts zetten. Dankjewel ? En heel herkenbaar dat je er zoveel mee bezig bent nu. Ik ga voor je duimen!
@khaleesi wauw wat gaaf! Ik kan me voorstellen dat je het nog niet helemaal geloofd haha. Gefeliciteerd! ?

@evol dank voor je reactie zo jammer dat je nooit precies weet wanneer ze springen!
Vandaag op dag 14 weer een echo gehad. Follikel van 20 mm en bmsv van 6! Dus is lekker doorgegroeit! Ben heel benieuwd wanneer hij gaat springen..

@khaleesi van harte gefeliciteerd! Helemaal gegund, dus daar hoef je je naar mijn idee niet rot over te voelen. Voor mij juist positief dat ik denk; zie je wel, het kan wel! 

@tulpjee ik denk dat je wel kunt verwachten dat hij vandaag/morgen/zaterdag zal springen. Mij is gezegd dat hij groeit tot 22mm. 

@khaleesiGefeliciteerd ? En spannend natuurlijk :). Goed om het te delen hoor, zo lezen we tenminste dat het ook kan lukken. Geeft hoop!
@tulpjee wat fijn! Die zal binnenkort gaan springen. 

Lieve Allemaal,

Het is alweer een paar maanden geleden dat ze bij mij PCOS hebben geconstateerd.

Mijn baarmoeder ziet er goed uit en er zijn veel follikels aanwezig, maar deze zijn relatief klein.

Helaas heeft de behandeling met Letrozol 2,5 MG, 5 MG & 7,5 MG niks gedaan.

7,5 MG zorgde alleen voor een verdikte baarmoeder maar voor mijn follikels deed het niks!

Vanaf afgelopen maandag 31-10 ben ik gestart met het prikken van hormonen (Puregon) en heb ik op 7-11 (dag 10) mijn eerste echo weer.

Het wordt een spannende periode in de hoop dat we nu resultaat zullen zien aan de follikels en dat er misschien wel een klein wondertje gebeurt!

Ik vind het fijn om dingen van mij af te schrijven en ervaringen van andere te lezen. Zo weet ik dat ik niet alleen ben!

Veel Liefs,
van Mij

@khaleesi wauw wat geweldig! Heel erg gefeliciteerd! En niet vervelend over voelen het is je gegund, en ja t is oneerlijk. Ik zie het altijd een beetje als een loterij haha de een heeft wat meer geluk dan de ander. Maar ik ga er vanuit dat we er allemaal komen! Lekker genieten! 
@robinn ik ben benieuwd of je wat aan de filmpjes hebt haha. Je moet er wel even voor gaan zitten. En je kan altijd met de huisarts bespreken wat ze voor je kunnen doen, je kan t ook zo weer stop zetten...
@tulpje spannend! Mij is ook verteld dat ze door de letrozol wel eens wat langer doorgroeien en ook wel bij 24 of 26 mm kunnen springen. Maar ik verwacht wel voor jou ergens dit weekend dan!
@Sam wat vervelend dat de Letrozol niks heeft gedaan. Ik heb nu mijn laatste ronde 7.5mg daarna ga ik ook beginnen met injecties. Ik weet dat er ook een GonalF forum is met meiden die ook injecties zetten. Ik hoop voor je dat het meevalt met injecties zetten en dat t snel werkt!

Terug
Bovenaan