PCOS, Letrozol

@zeeuwsmeisje. Ik kreeg bij de echo om te controleren of de mk weg was te zien dat alles schoon was. Ik mocht toen, mits ik wilde, gewoon doorgaan. 
Ik had vooraf al samen bepaald dat áls we door mochten ik door zou gaan. Ik kon ook een cyclus afwachten, maar omdat die onregelmatig is kon het weer lang duren en daar wilde ik niet op wachten. Ik heb meteen die dag weer letrozol mogen nemen. 
Nu dus weer een nieuwe maand, moet zeggen dat ik vooral de intensieteit van de controles pittig vind. Ik blijf maar tellen/rekenen/nadenken en  medicatie niet vergeten/testen enzovoorts. Loslaten is nog moeilijk. Maar we gaan er met kerst gewoon weer voor. Het wordt ons 1e kindje, de eerste ervaring eindigde helaas in dikke tranen. 

@zeeuwsmeisje oh wat een verdrietig nieuws! Wat balen zeg (zacht uitgedrukt). Ik heb er geen ervaring mee. Bij mij gebeurt er gewoon niks..
@unwritten. Ja kan me voorstellen door de echo's enzo je er nog meer mee bezig ben! Had ik ook.
Bij mij is het nogal balen.. Ik had mn laatste letrozol voordat ik in jan naar het ziekenhuis moet. Helaas kreeg ik corona tijdens mn ovulatie. Maar 1x ervoor gedaan maar ik denk dat het te vroeg was.. :( laatste kans is dus ook verspild. 

@zeewsmeisje jeetje wat verdrietig zeg, heel veel sterkte ermee!
Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad van de tweede ronde letrozol. De vorige ronde slikte ik 2,5 en dat deed niet super veel. Toch was ik opeens ongesteld, nog voor de geplande echo. De echo stond toevallig gepland op de 3e dag van de 'nieuwe cyclus' dus toen meteen met de tweede ronde begonnen, ditmaal 5. 
Op de echo van vandaag waren een aantal eiblaasjes te zien, een paar waren er groter dan 10 dus dat was prima. Het baarmoederslijmvlies was wel nog erg dun dus dat moet nog dikker worden. Zaterdag heb ik de tweede echo gepland staan. Ik weet nog niet echt wat ik ervan moet vinden, of het positief of negatief is. 

Hallo
Ik ben nieuw op dit forum. Wij proberen nu ook een jaar zwanger te worden zonder resultaat. Ook hebben ze bij mij pcos vastgesteld: meer dan 20 follikels. Bloedresultaten zaten wel goed: geen suiker, proclatine,... . Ik maak te weinig LH aan. Nu ben ik de eerste ronde met letrozol 2,5mg gestart. Momenteel zit ik op CD16 en heb een follikel van 14mm. Vandaag ook bloed moeten laten trekken maar resultaten wijzen op een 'lichte reactie' volgens gynaecoloog. LH 11U/L, Estradiol 63 las ik. Wat hebben jullie qua waardes. Ik vraag me af wat normaal is en of ik nog een eisprong kan krijgen met een follikel van 14mm? Hebben jullie nog tips?

Ik kom net terug van mijn derde echo van de tweede ronde Letrozol, dit is de eerste ronde met 5 mg. Helaas was de arts niet onder de indruk en was er niet veel gebeurd ondanks dat ik al op dag 16 zit. Komende vrijdag nog een echo en als dat niet veel veranderd is moet ik de dosis ophogen naar 7,5 mg. Dit valt me toch wel tegen, ik had gehoopt dat er vandaag een dominante folikel was die gegroeid zou zijn en die ergens de komende dagen zou springen maar helaas. Ik merk dat me dit toch een beetje zwaar valt, had gehoopt dat er meer resultaat zou zijn. Misschien komt het ook door de intensiteit van de bezoeken aan de gyneacoloog en het feit dat je er daardoor nog meer mee bezig bent. 

Dag Charlie
Jammer om te horen. Ja het is inderdaad zeer intensief.. ik kan er van mee spreken. Je wilt het zo graag en hoopt op reactie.. . Ik moet morgen opnieuw gaan, zit dan op CD18.. . Benieuwd of ik ook naar een hogere dosis moet gaan. 

@gebruiker10413578 Bedankt voor je reactie!
Ja ik merk dat ik er een beetje moedeloos van wordt, ondanks dat het pas mijn tweede ronde Letrozol is. Als ik al die verhalen hier lees van mensen die nog langer bezig zijn weet ik dat het nog wel meevalt en dat het hopelijk allemaal goedkomt aan het einde van de rit. Toch kwam het vandaag rauw op mijn dak en merk ik dat ik dit nog even moet verwerken. Had gewoon heel erg gehoopt dat het deze maand zou lukken, kan wel wat kerstvreugde gebruiken. 

Ik begrijp je volledig. Ik ben zelfs pas met de eerste ronde bezig en heb gisteren de nodige traantjes gelaten. In het weekend zei de gynaecoloog dat ik vertrokken was en dan maandag na de echo was het eitje niet verder gegroeid. Geen idee of het nu nog kan krimpen of verder groeit vanaf 14mm.. . 

Terug
Bovenaan