PCOS, Letrozol

Ohnee wat erg... Hopelijk werken de injecties bij jou wel zoals het hoort.
Ik heb gewoon heel veel geluk dat de laagste dosering letrozol goed aanslaat. Hopelijk ben ik snel zwanger maar hebben het helaas niet zelf meer in de hand. Mmm valt wel erg zwaar..

@ninna: ah spannend of het toch gelukt is nu of dat je met injecties gaat beginnen
ik ben net begonnen met de 5mg letrozol, hopelijk wordt de cyclus dan net ietsje korter. was nu steeds iets langer van 32 naar 34 dagen gegaan. De 2.5mg deed het bij mij ook gelijk al, alleen dus nog best lange cyclus.  Volgende week een echo om te zien wat er gebeurt
doen jullie ook andere dingen om kansen te vergroten of eicel kwaliteit te verbeteren? Qua voeding, ontspanning, plastics mijden etc? Dat laatste was nu ook weer in t nieuws wat effect daarvan was voor de mannen... ook best schrikbarend!

Hey meiden ik lees zo af en toe mee op dit forum. Ik was afgelopen najaar ook actief op dit forum maar sinds ik een positieve zwangerschapstest had mits november ben ik niet meer actief geweest op dit forum. Helaas is de zwangerschap geëindigd in een miskraam en ben ik 23 december het vruchtje verloren. Ik was toen 8 weken zwanger maar het vruchtje is gestopt met groeien met 6 weken. De miskraam heb ik opgewekt met medicatie.
Vanochtend moest ik op controle bij de gynaecoloog om te kijken of alles ’schoon’ is na mijn miskraam van afgelopen december. Ik had zelf heel erg het gevoel dat ik een eisprong nader. Verlies veel vruchtbaarslijm en voel ook druk bij mijn baarmoeder. Toen de gynaecoloog ging kijken met de echo zagen we dat ik helemaal ‘schoon’ ben. Super goed nieuws ?, maar we zagen ook een heel groot ei aan de rechterkant die op springen staat. Het ei was nu 19 mm dus de gynaecoloog verwacht dat het ei dit weekend gaat springen. Ik heb deze cyclus geen letrozole gebruikt dus dit betekent dat mijn lichaam zelf de eigroei heeft gedaan. Echt fantastisch nieuws ?. Maar nu ga ik wel vanaf morgenochtend tot maandagavond op personeelsweekend ?. Dus dat wordt knallen vanavond en dan maar hopen dat het genoeg is. Hele slechte timing maar ja ben allang blij met een natuurlijke cyclus. En nu is het aan mij mocht ik niet zwanger raken en over 2 weken ongesteld worden of ik dan wel letrozole wil gaan gebruiken nu mijn lichaam het deze ronde best netjes doet. Ik ben op 23 december het vruchtje verloren en verwacht op 29 a 30 januari mijn menstruatie dus dan zou ik een cyclus hebben van 40 dagen als ik reken vanaf 23 december. 
Wat zouden jullie doen? Straks weer letrozole slikken mocht ik over 2 weken ongesteld worden of de natuur zijn gang laten gaan? Ik hoor graag naar jullie meningen en misschien wel ervaringen. 

@Fruitig, ja de eerste 4 rondes wel. Dus na de 3e ronde mochten we het zelf gaan 'proberen' zonder elke keer naar het ziekenhuis te moeten voor echo's. 4e ronde kon ik mn ovulatie snel vinden met testen, maar bij ronde 5 duurde dat heel lang. Toen naar het ziekenhuis gegaan voor toch weer een echo en toen bleek 2,5 mg idd niet meer genoeg te zijn. Dus nu aan de 5 mg!

@fruitig bij mij werkte 2.5 mg ook goed, maar helaas nog geen gewenst resultaat. 
@zeeuwsmeisje. Welkom terug. Wat een moeilijke tijd heb je gehad! Hoe gaat het nu met je? Fijn dat je lichaam nu zelf goed werk doet! Om je vraag te beantwoorden: wat zegt je gevoel hierover? En kan natuurlijk ook eenmalig zijn dat het goed werkt. Dus k zou zelf dan óf weer letrozol doen óf een maand afwachten en kijken of er weer een goede cyclus is. Hangt er mss ook vanaf hoeveel geduld je ermee hebt, denk ik? 

@zeeuwsmeisje wat fijn om te horen dat je lichaam nu zelf de eigroei heeft gedaan! Wel heel lastig inderdaad wat je nu moet doen. Van de ene kant natuurlijk heel fijn dat het nu vanzelf gaat maar van de andere kant misschien niet heel fijn dat de cyclus zo lang is. En je weet inderdaad niet of het eenmalig is of dat het vanaf nu altijd vanzelf gaat. Heel lastig. Wat zeggen ze in het ziekenhuis wat je het beste kunt doen?
Ik zit vandaag als het goed is op cyclusdag 27. Vanaf welke dag zouden jullie een test gaan doen? Ik heb natuurlijk geen idee hoe lang mijn cyclus is dus ik vind het een beetje lastig. Ik zat zelf te denken aan ergens in het weekend. Maar ik ben natuurlijk heel nieuwsgierig en dat duurt nog wel eventjes.

@zeeuwsmeisje wat verdrietig zeg. Fijn dat je lichaam nu goed werkt. Snap dat je niet goed weet wat te doen qua letrozol. Misschien dat je inderdaad een cyclus kan aankijken? En had je bijwerkingen van de letrozol? Ik zou misschien zelf wel voor de letrozol gaan. Dan weet je (bijna) zeker dat je geen lange cyclus hebt. Maar je moet natuurlijk doen waar jij je het beste bij voelt.
@ninna hoe gaat het bij jou? Heb je al een afspraak gehad in het ziekenhuis?
@charlied wanneer heb je je laatste echo gehad en hoe groot was je follikel toen? Ik denk dat einde van de week/het weekend idd wel een goed streven is. Dan zit je rond dag 30. Te vroeg testen kan soms ook alleen maar stress opleveren. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan haha. 
Ik zit weer in de wachtweken. Het injecteren is me heel erg meegevallen. Als het goed is heb ik mijn eisprong rond dag 13 of 14 gehad, wat best vroeg is voor mij. Ik mag volgende week testen. Voel me totaal niet anders dus heb eigenlijk geen verwachtingen..

@ robinn ik heb vorige week dinsdag bloed geprikt en vorige week woensdag belden ze me op dat ik een goede eisprong had gehad. Deze was waarschijnlijk op dag 13 of 14 geweest, dit was net na de echo op dag 12. Fijn om te horen dat het injecteren je is meegevallen. Jij weet nu natuurlijk ook niet op welke dag je menstruatie zou moeten komen of wel? 

Terug
Bovenaan