PCOS, Letrozol

Goedemorgen dames,
ik lees en schrijf graag ook even mee.
2,5 letrozol heeft vorige maand helaas niks uitgepakt. Tot onze verrassing was er afgelopen maandag door de letrozol 5mg een follikel van 20+mm te zien! 
We zijn naar huis gestuurd met het advies onze kansen te gaan pakken. 
Nu kon ik het bijna niet geloven en heb ik maandag avond, dinsdag middag en vanmorgen (woensdag ochtend) een ovulatie test gedaan van clearblue met zo'n smiley. Alles was negatief. Dat maakt me dan onzeker. 
mn vriend zegt dat ik me niet gek moet laten maken en dat ze in het in het ziekenhuis veel beter weten dan zo'n stomme test. 
aanstaande dinsdag moet ik bloed laten prikken om te kijken of er een ovulatie is geweest. De verpleegkundige zegt dat het eigenlijk altijd zo is. En dat dit enkel zo is dat ze ons dan de komende 6 maanden los mogen laten vanuit het ziekenhuis. 
spannend allemaal, ik merk dat ik met niks anders bezig ben.... 

@charlieD ik zou als ik jou was in het weekend testen. Voor iedereen is het anders, maar ik had een cyclus van gemiddeld 32 dagen met letrozol. Dus zou m wat langer aanhouden dan je zou willen, anders geeft het ook veel stress ?
@robinn ja ik ben gister naar het zkh geweest. We gaan idd de injecties doen. Omdat ik deze maand geen letrozol heb gehad moet ik de menstruatie weer opwekken voordat ik kan beginnen met de injecties. Gister al wel geoefend met injecteren. Vond het echt doodeng, maar wel gelukt!
Was dit gelijk de juiste dosis voor jou? Hopelijk mag het hiermee lukken! Ik duim voor je! Zijn jullie nou ook bezig voor de 1e of heb je al een kindje? Sorry ik weet het niet meer. Zo veel gelezen..
@ninarose ik ben het met je vriend eens. Zou meer uitgaan van wat het ziekenhuis zegt dan die testen. Snap dat je er veel mee bezig ben. Ik denk wij allemaal wel. 

@charlied hmm spannend! Nee idd! Ik verwacht dat mijn menstruatie de 28e of 29e komt. Eerder mag ik ook niet testen omdat ovitrelle HCG bevat dus als ik nu test is hij vals positief. Ik zal voor je duimen!
@ninna oh wat fijn! En fijn dat het meeviel. Hoe vaker je het doet hoe minder eng het wordt haha. Hopelijk is dit het voor jullie. Bij mij was de laagste dosering gelijk goed. Had ik totaal niet verwacht omdat het bij de letrozol zolang duurde. Wij zijn idd bezig voor ons 1e kindje. Jullie ook toch?

@robinn oh wat fijn. Dat dit gelijk goed is! Voor ons ook de eerste inderdaad. 

Even algemene vraag aangezien er ook wat nieuwe mensen zijn. Hoe oud zijn jullie en zijn jullie bezig voor de eerste? En hoe lang zijn jullie nu bezig?
Ik begin wel. Ik ben 31 jaar. Bezig voor de eerste. En al 3 jaar en ruim 3 maanden bezig. 

Hoi
@zeeuwsmeisje wat verdrietig dat je dit moet doormaken. Benieuwd of je gekozen hebt met/zonder letrozol deze maand.
spannend voor iedereen in Wachtweken en ook met eerste keer injecties! 

Ik ben 35, nu met 4e ronde letrozol bezig, eerste keer op 5mg en morgen echo op dag10 ter controle.  We gaan voor 2e kindje, nu sinds april 2022 dus 9 maanden. Wens is er al langer maar ik gaf lang borstvoeding en toen had ik helemaal geen cyclus. 

Hoi,
Ik ben 31 jaar en bezig voor de eerste. Afgelopen mei ben ik getrouwd en ben ik gestopt met de pil. Ik merkte meteen al dat ik een onregelmatige cyclus had. Na 6 maanden was ik pas één keer ongesteld geworden en heb toen meteen een afspraak gemaakt bij de huisarts. Ik had tussendoor al een keer gebeld maar toen zeiden ze dat ik moest wachten tot ik 6 maanden was gestopt ben met de pil. Meteen de eerste dag na die 6 maanden zat ik bij de huisarts. Zij heeft mij meteen doorverwezen naar de gynaecoloog en toen ben ik vrij snel met Letrozol begonnen. Ik zit nu in de 3e ronde; de 1e ronde was 2,5mg, de 2e ronde was 5mg en de derde ronde was 7,5mg. Ik zit nu op dag 29 van mijn cyclus en ben aan het wachten tot ik een zwangerschapstest kan doen. Spannend!

Ik ben 27 jaar en wij zijn 2 jaar en 3 maanden bezig voor ons eerste kindje. Na het stoppen met de pil had ik ook een onregelmatige cyclus en na een jaar ben ik doorverwezen naar de fertiliteit. Ik mocht gelijk starten met letrozol. Deze heb ik een jaar lang geslikt zonder resultaat helaas. Nu zit ik in mijn eerste ronde met gonal F en ovitrelle.

Ik ben 24, en nu 1 jaar bezig voor ons eerste kindje. 

afgelopen maandag was er een follikel van 20mm te zien. Maandag avond echt stekende buikpijn aan de rechter kant gehad, waar ook die follikel zit. 
En vanaf daarna echt hele heftige buikpijn. Het is te vergelijken met hele extreme menstrustiepijn maar dan zonder menstruatie? alsof er met een mes in m'n buik word gestoken of aan m'n baarmoeder word getrokken. 
kennen jullie dit gevoel?

Terug
Bovenaan