PCOS, Letrozol

Vanochtend naar de gynaecoloog geweest. Helaas nog niks te zien. Ik zit nu op CD9, dus volgens de gynaecoloog ook nog een beetje vroeg om te meten. Ik moet nu woensdag terugkomen (CD 14). Ik had wel nog wat vocht (?) bij mijn baarmoeder. Schijnt op CD9 wel vaker voor te komen, maar moet wel weg zijn als de eisprong gaat plaatsvinden. Anders kan een eventueel eitje zich niet nestelen. De gynaecoloog vertelde mij inderdaad ook dat een eisprong tot CD21 kan komen, dus is inderdaad bij iedereen anders. Als er woensdag nog niks te zien is moet ik waarschijnlijk nog een keer terugkomen en anders gaan ze ophogen naar 5mg. Het is even afwachten dus.
Ik hoef het nu ook niet beschermt meer te doen i.v.m. eventuele overstimulatie (terwijl ze eerst aangaf dat we de echo moesten afwachten).
@THMAAR: ik ga voor je duimen. wanneer ga je testen?
@xxLara: goed dat je inderdaad vraagt waarom je geen echo's krijgt. Mij is vertelt dat als de 2,5 mg aanslaat ik niet elke keer terug hoef voor een echo maar zelf gewoon de pillen kan gaan slikken. Nu moet ik wel vaak terug komen omdat ze het willen monitoren.
 
Ik durf het eigenlijk niet goed.. bang voor teleurstelling. Dit is de eerste maand met medicatie dus allemaal erg nieuw..
 
@Thmaar, is je cyclus dus met Letrozol onregelmatig? Ik sluit me wel aan bij Lara. Op cd16 stond je ei dan echt op springen met 21mm, dus waarschijnlijk kun je binnenkort wel testen. Aan de andere kant als je een maximale luteale fase van 16 dagen aanhoudt is je nod dan pas op cd 32. Nouja uiteindelijk is het altijd afwachten en dan kunnen die paar dagen er misschien ook nog wel bij.
@Lara, gelukkig is de pijn gezakt. Goed jezelf in de gaten blijven houden. Als het terugkomt (al is het maar een beetje) zou ik wel echt meteen de gyn bellen.
Ik vind het ook echt verstandig dat je wel je zorgen gaat uitspreken. Ik vind zelf dat het echt de verantwoordelijkheid van de gyn is om te controleren of de medicatie die ze heeft voorgeschreven ook doet wat de bedoeling is en niet te veel of te weinig. Als ze dat eenmaal een keer nagekeken heeft hoeft het ook niet meteen elke cyclus lijkt me. Als ze daar zo op tegen is.
 
Zo fijn om jullie verhalen allemaal te lezen!
Vandaag cd10 (met letrozol) met de 2de echo. Nog niks te zien. Dinsdag de 3de echo.
Vanaf welke cyclusdag is er eigenlijk wat te zien dat je letrozol hebt gebruikt?
 
Ik ben in dec pas gestart met letrozol. NA het opwekken met primolut.  Dus ik weet niet wat dit met me cyclus doet. Afwachten!
 
@Margreet: Spannend! Dan zitten wij een beetje in hetzelfde schuitje. Ik zit nu op CD9 en moet met CD14 terugkomen. Ik begreep van mijn gynaecoloog dat dat echt per persoon verschilt. Als bij mij op CD14 nog niks zichtbaar is willen ze nog een echo afwachten. Dus ik weet het ook niet precies.
@THMAar: is dit je eerste keer letrozol? Welke sterkte heb je nu? 
 
@THMAAR als je het nog niet durft moet je nog gewoon even wachten. Maar de medicatie slaat in ieder geval wel goed aan. Dat is fijn! 
@lilo ik ga zeker mijn zorgen uitspreken. Hopelijk was de pijn in me onderbuik en rug gister toch een eisprong. Volgende week donderdag eindelijk uitsluitsel pfff haha.
@Margreet ik heb geen idee, heb namelijk nooit echo's gehad. Maar zoals ik bij veel lees vanaf dag 12. 


@kmh was dit nou ook jou eerste ronde letrozol?  En heb je dan 2,5 mg?
 
 
@kmh Ja eerste keer letrozol. Heb er 2 jaar naar toegewerkt.. moest er voor afvallen  om te krijgen. Ik ben gestart met 2,5 mg ?
 
Terug
Bovenaan