PCOS, Letrozol

Hi Meiden, 
Sinds een tijd is er ook bij mij PCOS vastgesteld, ik stond er niet echt van te kijken want kon echt bijna alle symptonen afvinken. Nadat ik 240+ niet ongesteld werd, besloot ik toch maar om naar de huisarts te gaan. Er was nog geen mega kinderwens, maar zeker wel een kinderwens én ook op een moment in ons leven dat het zeker zal passen. 
Nou, na een afspraak bij de gynaecoloog was het vrij snel duidelijk, PCOS. Omdat er nog geen extreme kinderwens is, hebben we nagedacht of we het traject al willen ingaan. Na enige tijd toch besloten het te proberen, gezien het feit dat zwanger worden met PCOS waarschijnlijk niet heel snel gebeurd. Op 23 februari ben ik gestart met 10 dagen Primolut, na deze 10 dagen werd ik al vrij snel flink ongesteld (menstruatie van 6 dagen). Op dag 3 van mijn menstruatie begonnen met Letrozol. Ik ben er stiekem toch veel meer mee bezig dan ik in eerste instantie had verwacht.. Ik heb heel wat ovulatietesten gedaan, deze waren heel de tijd negatief. Op donderdag de 23e toch een positieve ovulatietest, dus uiteraard geklust. Ik weet dus nog niet hoe mijn menstrutie precies zal zijn, maar als het goed is is mijn volgende menstruatie op 5 april. Dit zal dus inhouden dat ik deze vrijdag een vroege zwangerschapstest zou kunnen doen.. raden jullie dit aan? Ik merk dat ik erg ongeduldig ben namelijk.

Ik heb vrijdag ook een afspraak bij de gynaecoloog staan, dit wilde hij ongeveer 35 dagen na mijn laatste afspraak. Ik heb dus tussendoor geen echo's gehad e.d.
Enorm lang verhaal, jullie merken vast dat ik ergens mijn verhaal kwijt wil haha. 

Hoi Kim, 
Herkenbaar je verhaal! Ik zou toch nog iets langer wachten met testen. 
In februari had ik ook mijn eisprong op de 23ste, ik had toen de vrijdag de week erna getest en ik had een vals positieve uitslag. (wel omdat er bij mij ook Ovitrelle spuit voor eisprong was gezet.) Ik weet niet of Letrozole mogelijks ook vals positieve test kan triggeren. Ik vermoed van niet, maar just to be sure zou ik toch minstens tot maandag wachten als het je niet lukt om te wachten tot NOD. Overigens snap ik de testdrang heel goed hoor!

@PrinsesPanda, dank voor je reactie! Ik denk dat het dan verstandig is om nog even te wachten. Heb morgen natuurlijk ook de afspraak bij de gynaecoloog, misschien sowieso slim om zijn advies even af te wachten. 

Kimvla hoe was je afspraak vandaag? 
En idd wat prinsespands zegt vind ik ook. En daarnaast is het risico dat als je vroeg test en je een positieve test in handen hebt, je vervolgens alsnog ongesteld kan worden. Dan is dat toch wel erg pijnlijk! Daarom heb ik eigenlijk nooit te vroeg getest. 

Ninna, lief dat je het vraagt! De gynaecoloog is een beetje geschrokken dat ik zo goed reageer op Letrozol. Hij heeft tijdens de echo gezien dat er een aantal eicellen gesprongen zijn. Mijn baarmoedervliesslijm zag er volgens hem "prachtig" uit. 

Het is nu dus eigenlijk afwachten of mijn menstruatie gaat komen. Hij vindt het best spannend, omdat het zou kunnen dat er meerdere eicellen bevrucht zijn. Ik weet dus niet zo goed wat ik moet denken. 

Hij gaf ook aan dat hij in mijn baarmoeder een aantal stipjes zag, maar gaf ook aan dat dit nog niets wilt zeggen. Maar zelf ben ik wel enorm benieuwd wat dit kan betekenen. Iemand ooit gehad? 

Mocht ik gewoon mijn menstruatie krijgen, ga ik weer Letrozol slikken. Ik ga dan wel van 2 tabletten naar 1 tablet per dag. Het is dus echt even afwachten nu. 

Hier even een update van mijn kant. Ik zit vandaag op dag 28 van mijn cyclus. Gisteren een vroege test van CB gedaan, deze was negatief. Vandaag een test van Sensitest gedaan, ook negatief. Ik weet niet precies wanneer mijn NOD is, vorige maand was mijn cyclus 26 dagen. De cyclus daarvoor had ik een vmk. Daarvoor was ik de juiste dosering Letrozol aan het bepalen. Ik weet ook niet precies wanneer mijn eisprong was, heb alleen een knipperende smiley gevonden. 

Dit is de eerste ronde dat het alleen doe, zonder echo's, dus ik weet het allemaal nog niet zo goed. Ik weet dat wachten het antwoord zal brengen maar ik wilde het toch even kwijt. 

Hier ook even een update. Helaas. Het mocht niet zo zijn. Na 3.5 jaar erg blij met een positieve test.  Vandaag bloedverlies en met de echo was het duidelijk dat het mis is.. Dinsdag bespreken hoe en wat verder nu. Zacht uitgedrukt dat we ons nu kut voelen. 

@CharlieD wat vervelend dat je niet precies weet wanneer je eisprong is geweest. Wachten is inderdaad zo moeilijk. Hopelijk weet je over een paar dagen meer. Fingers crossed!
@Ninna wat erg zeg! Zo vreselijk. Heel veel sterkte en hopelijk lukt het de volgende ronde. ?

Terug
Bovenaan