PCOS, Letrozol

@Lisanne: aah ok, ik heb alleen weet van waarden in 'g/l'. Ik hoop dat je response krijgt met 7,5 mg. Ik heb ergens gelezen dat vrouwen met een hoge AMH, een hogere dosis zouden nodig kunnen hebben om een response uit te lokken. Dus het zou zomaar kunnen! Ieder lichaam is natuurlijk anders en het valt helaas niet te voorspellen hoe er op gereageerd gaat worden. Maar we supporteren voor elkaar ?
Er is bij mij nog geen eisprong geweest. Mijn labowaarden van vandaag tonen een stijging van oestradiol. Dus ik mag morgen ovitrelle zetten, wat op zich wel positief is (al duurde het wel lang). Ik hoop wel dat de follikels voldoende tijd gehad hebben om volledig rijp te zijn. Nuja, tijd was er voldoende (zal op dag 37 zitten als ik mijn eisprong heb)?. We weten wat doen dit weekend?

Aangezien ik hier veel lees over de verschillende dosissen van Letrozol wilde ik mijn verhaal nog met jullie delen. Het kost soms namelijk echt even tijd voordat je de juiste dosis hebt gevonden. Ik werd hier destijds heel onzeker over omdat het heel lang duurde voordat we de juiste hadden gevonden. Ik ben begonnen met 2,5 mg, dit deed niets. Toen 5 mg, dit deed ook niks. Toen 7,5 mg, hierdoor werden het er te veel, ik had 3/4 eiblaasjes. Hierna probeerden we 7.5/5/7.5/5/7.5 ook hier kwamen nog steeds te veel eiblaasjes door. Toen hebben we het omgedraaid 3 dagen 5 mg en 2 dagen 7,5 mg hierdoor kreeg ik 2 eiblaasjes maar ik mocht wel doorgaan gelukkig. Niet zwanger geraakt. De volgende ronde weer dezelfde dosis, niet zwanger geraakt. Hierna weer dezelfde dosis want deze werkt en had ik al op dag 11 een groot eiblaasje. Helaas sprong deze niet uit zichzelf en daarom mocht ik ovitrelle spuiten. Uiteindelijk bleek het deze ronde gelukt. Nu ben ik bijna 10 weken zwanger en heb ik woensdag mijn termijnecho. Het blijft natuurlijk allemaal nog erg spannend maar wat ik vooral wil zeggen is geef de hoop niet op. Hoe moeilijk het ook is als het iedere ronde weer niet is gelukt. Uiteindelijk komt het goed! Ik hoop dat jullie ook snel zwanger mogen raken. Ik duim voor jullie! 

@Lisanne, op Koningsdag is m'n menstruatie dus echt doorgekomen. Nét de dag ervoor weer gestart met de Letrozol, in overleg ZKH. Dus weer even het ZKH gevraagd wat te doen (hadden dit 'scenario' wel al besproken). Maar ik moest dus gewoon doorslikken, ben bang dat er niet veel gaat gebeuren deze maand ?. Maar dat gaan we zien, weet ook niet of ik nog een echo krijg, ik ga eigenlijk nergens van uit en probeer het een beetje links te laten liggen. 
Hoe is het bij jou? En bij de andere dames?

@V. Prive, heel erg bedankt om jouw verhaal te delen, doet me op zich wel deugd te horen dat er bij jou een dosis gevonden is die gewerkt heeft na lang zoeken. Soms krijg ik het gevoel dat ze maar iets proberen te doen, maar er zal wel een redenering achter zitten. Proficiat met je zwangerschap! Spannende dagen! Ik duim voor je dat alles goed verloopt!
@Ninna, heel veel succes vandaag! Ik denk aan je.

@mirelly lief van je! Ja ik begin weer met spuiten. Net de eerste weer gezet. Niet mn hobby maar voelt meer als vooruitgang dan stilstand nu. Hoe ging het met ovitrelle zetten? En het weekend goed besteed? ?

@Ninna, wat goed dat je meteen terug mag opstarten! Het is inderdaad niet het meest prettigste maar elke keer is weer net dat stapje dichterbij bij jullie droom ?
Mijn man heeft de ovitrelle gezet aangezien ik het toch eng vind om het zelf te doen ? de prik viel op zich wel mee, omdat het maar 1 keertje was. De injecties die jij moet zetten, zijn die ook subcutaan? Ik heb 1,5 jaar geleden clexane spuitjes moeten laten zetten gedurende 40 dagen en als dat hetzelfde is, begrijp ik zeker waarom het niet je favoriete hobby is..
We hebben 3x op 4 dagen gesport, dus ik kan inderdaad wel zeggen dat we het weekend goed besteed hebben ? er waren 2 follikels, dus dubbel zoveel kans, maar we zullen zien. Toch nog maar met beide voetjes op de grond blijven.

Oei, wat vervelend zeg! Misschien heb je er iets aan het volgende instagram account te bekijken/volgen: https://www.instagram.com/jessicaashwellness/

Een PCOS voedingsdeskundige die veel tips etc. deelt!

Succes!

@mirelly. Ja wel prettig idd. Vandaag deed ie toch een beetje pijn.. Was iets minder fijn. Ja de injecties zijn subcutaan. Ik moet ipv ovitrelle gonassi zetten (als ovulatiespuit). Die gonassi moest gemengd worden enzo en ander soort spuit dus daar werd ik toen echt zenuwachtig van! Vond ik ook minder fijn qua gevoel en die moest langer erin blijven. Dus snap wel dat je het je vriend heb laten doen. Ookal lijkt me het aan de ene kant ook wel pijnlijker als iemand anders het doet, maar geen idee. Tot nog toe elke x zelf gedaan (waar ik best trots op ben ?).
Nou goed besteed in ieder geval! Spannend dat afwachten he!
@Robbin geen idee of je hier nog kijkt, maar hoe is het met jou?
En @charlieD hoe is het met jou? Geloof je er al in? Kan je er al een beetje van genieten? 

Terug
Bovenaan