PCOS, Letrozol

Hey Hey,
Ik lees sinds enkele dagen hier een beetje mee en vroeg mij af hoe ze bij jullie wisten dat je PCOS had?
Mijn cyclussen zijn steeds lang, de ene keer 36 dagen andere keer 42 dagen,... ik ben sinds december begonnen met ovulatietesten, na CD24 was ik gestopt met testen. dacht dat de ovu niet zou komen maar heb deze wss gehad op dag 27 ?
in februari CD 27 had ik een positieve ovu test en in maart CD 35. Dus de ovulaties zijn er wel (denk ik dan toch) 
Toch maar eens langs de gynaecoloog geweest en zij zag meerdere eitjes wat dus pcos kan zijn. Toen heb ik bloed getrokken en al mijn hormonale waarden waren goed? 

Nu ben ik sinds 3 dagen gestart met Duphaston (7 dagen innemen) en start dan met letrozole. 

Hoe waren jullie waarden? En begonnen jullie ook direct met duphaston en letrozole?

Hey meiden, Hier even afwezig geweest. Ik was erg verdrietig toen ik 2 april ongesteld werd, was erg emotioneel. Wel weer vol goede moed de volgende cyclus doorlopen en had op woensdag 19 april een positieve ovulatietest. NOD dus morgen 4 mei. Heb vanaf gister een positieve zwangerschapstest in handen. Clearblue zegt 1-2 weken zwanger. De streepjes testen zijn nog vrij licht dus hopelijk loopt dat dit weekend op. Zo spannend vooral na de mk in december. Hoop zo dat het ons gegund is.  Iedereen in de wachtweken veel succes en hoop op vele positieve zwangerschapstesten deze maand.   Liefs van mij

@ninna de echo van afgelopen woensdag, de 8 weken echo, was gelukkig ook goed! Ik begin er langzaam en zeker wat meer van te genieten en het ook echt te realiseren. Woensdag over 2 weken hebben we weer een echo dus denk dat we vanaf dan wel echt gaan denken dat het echt echt is en het misschien ook al wat mensen gaan vertellen. Al blijft het allemaal spannend natuurlijk. Hoe gaat het nu met jou? Wat je inmiddels al wat meer over jullie vervolgstappen?
@zeeuwmeisje van harte gefeliciteerd! Wanneer heb je de eerste echo gepland staan? Ah zo spannend allemaal, maar komt zeker goed!

@zeeuwsmeisje wat fijn dat je zwanger ben. Is de test dit weekend duidelijker? :) snap dat het nu spannend is.
@charlieD wat goed! Oh volgende echo duurt niet zo lang meer. Hopelijk kunnen jullie dan echt genieten. Heb je veel klachten of valt het mee? Ja afgelopen maandag had ik een echo. En mocht die dag beginnen met spuiten. Ik heb het idee dat het nu eerder zn werk doet dan de vorige x (nu ook hogere dosis) dus hopelijk zegt ze morgen dat ze een mooie follikel ziet! Merk het wel aan de afscheiding en dat had ik de vorige x pas toen ik opgehoogd was met dosering. 

@charlied wat fijn zeg! Gefeliciteerd! Hopelijk kan je straks lekker gaan genieten van je zwangerschap.
@zeeuwsmeisje gefeliciteerd! Ik hoop voor jullie dat het dit keer goed gaat. Spannend!
@ninna fijn dat je ondertussen weer begonnen bent. Hopelijk heb je gelijk en gaat het sneller deze keer. Hoe voel je je verder? Heb je de miskraam een plekje weten te geven?
Ik heb me de afgelopen tijd even wat afgezonderd. De pauze heeft ons wel even goed gedaan. Drankjes drinken zonder me daarbij schuldig te hoeven voelen was erg fijn haha. En niet zo bezig zijn met zwanger worden ook. Toch merkte ik dat ik wel weer behoefte had om verder te gaan. Ondertussen zitten we in ons nieuwe traject. Ik vind het wel erg spannend. Hopelijk gaat het op deze manier wel lukken!

@Ninna, je mag daar zeker trots op zijn dat je het elke keer zelf doet! Ik zou het niet kunnen ;) Veel succes vandaag! Ik duim voor een mooie follikel! mijn tweede wachtweek is begonnen. Ik vind eigenlijk deze wachtweken nog best meevallen, ik vind de periode waarin we moeten wachten op reactie op de medicatie eigenlijk zwaarder omdat je dan zo vaak naar het zh moet. Miss ook omdat dit bij mij zo'n lange periode was.
@L Anoniem, zoals je in het forum kan lezen ligt iedereen zijn waarden anders. PCOS wordt vastgesteld als je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Ik geloof minstens 2vd3 (veel follikels per eierstok, onregelmatige cyclus of hormonale disbalans). En idd, start van de behandeling is duphaston en letrozol.
@Zeeuws Meisje: Proficiat! Hopelijk kan je er snel ten volle van genieten!
@Robinn, veel succes bij jullie nieuwe traject! Hopelijk kan je met een frisse moed starten ?

@robinn fijn dat de pauze goed was en dat je even niet hoefde na te denken en schuldig voelen. Is jullie nieuwe traject iui of ivf? Sorry weet het niet meer.
@mirelly ja die ziekenhuisbezoekjes hakken er wel in he. Dan ben je ook gewoon echt drukker ermee.
Ik ben zelf nu eigenlijk bloedchagrijnig. Ging er met een (te) goed gevoel heen. Opzich goede echo. Maar het zijn er 2 van bijna 12mm. Omdat dit nog maar ronde 2 is qua injecties. Moeten we hopen dat er uiteindelijk 1 grote overblijft. Met 2 gaat het wss niet door en moet het afgebroken worden. En de miskraam van vorige x zal vast niet in ons voordeel werken om toch met 2 door te gaan. Nu moet ik donderdagochtend weer terug. Spuiten is al niet mijn ding en al helemaal niet als het voor niks is geweest. Dus echt hopen dat er 1 niet doorzet ??

Ninna, ik hoop met je mee dat er maar eentje doorgroeit! Mag ik vragen waarom het er geen twee mogen zijn? Het is natuurlijk nog vroeg, dus hopelijk geeft eentje het snel op en krijg je donderdag goed nieuws!

Terug
Bovenaan