@Lara, er zijn meerdere redenen waarom ik niet verder wil gaan dan Letrozol.
Ik ben ben heel gevoelig voor hormonen. Voor m'n eigen, maar al helemaal voor kunstmatige hormonen. Ik heb toen ik jonger was meerdere merken anticonceptiepil, de Nuvaring en een Mirenaspiraal geprobeerd. Door allemaal kreeg ik depressieve klachten en van de Mirenaspiraal kreeg ik zelfs serieuze angstklachten en werd ik paranoïde. Ik ben dus heel opgelucht dat ik tot nu toe geen bijwerkingen heb gehad van de Letrozol. Anders was ik daar misschien na ronde 1 al mee gestopt (helaas heb ik wel echt last van de Primolut, dus ik hoop dat ik dat hierna niet nog een keer hoef). Ik ben heel bang dat ik op hormooninjecties een stuk minder goed reageer dan op de Letrozol.
Daarbij denk ik dat samen met hormooninjecties het hele traject van IUI en/of IVF te intensief voor me is. Ik zou niet durven zeggen of ik daar psychisch stabiel genoeg voor ben. En dan is inderdaad het feit dat ik al een zoon heb ook belangrijk. Ik wil het er niet op wagen dat mijn gezinnetje zoals het nu is hieraan onderdoor kan gaan. Je hoort en leest best wel eens dat niet alle vrouwen en relaties bestand zijn tegen de emotionele gevolgen en evt. teleurstellingen van vooral het IVF traject en ik wil het risico gewoon niet nemen.
Wederom dat is een inschatting van mijn persoonlijke situatie. Ik denk zeker niet dat IVF gedoemd is te mislukken of in alle relaties voor serieuze problemen zorgt. Ik vind het juist zo mooi voor al die vrouwen/stellen dat de mogelijkheden er zijn.
Oh! Ik wilde over je gevoelige borsten nog zeggen: dat kan gewoon onderdeel van je cyclus zijn. Ik krijg heel vaak vanaf een paar dagen na m'n eisprong tot een dag voor ik ongesteld moet worden gevoelige borsten. Komt door de progesteron denk ik. Dat zou het dus bij jou misschien ook wel kunnen zijn. Als jij zonder Letrozol (bijna) nooit echt een goede cyclus had, is het natuurlijk logisch dat je dat niet eerder hebt meegemaakt.