PCOS, Letrozol

@lilo waarom is de keus niet verden dan pilvorm? Is dit omdat jullie al een zoontje hebben of? Ieder zijn keus inderdaad. Onze wens is zo groot dat wij door zullen gaan met alle behandeling als dit nodig is. ik vraag me af waar me gevoelige borsten nu weer vandaan komen? de datum van de uitslag komt nu eindelijk dichtbij, wat duurt de laatste paar dagen ineens lang zeg 
 
@Lara, er zijn meerdere redenen waarom ik niet verder wil gaan dan Letrozol.
Ik ben ben heel gevoelig voor hormonen. Voor m'n eigen, maar al helemaal voor kunstmatige hormonen. Ik heb toen ik jonger was meerdere merken anticonceptiepil, de Nuvaring en een Mirenaspiraal geprobeerd. Door allemaal kreeg ik depressieve klachten en van de Mirenaspiraal kreeg ik zelfs serieuze angstklachten en werd ik paranoïde. Ik ben dus heel opgelucht dat ik tot nu toe geen bijwerkingen heb gehad van de Letrozol. Anders was ik daar misschien na ronde 1 al mee gestopt (helaas heb ik wel echt last van de Primolut, dus ik hoop dat ik dat hierna niet nog een keer hoef). Ik ben heel bang dat ik op hormooninjecties een stuk minder goed reageer dan op de Letrozol.
Daarbij denk ik dat samen met hormooninjecties het hele traject van IUI en/of IVF te intensief voor me is. Ik zou niet durven zeggen of ik daar psychisch stabiel genoeg voor ben. En dan is inderdaad het feit dat ik al een zoon heb ook belangrijk. Ik wil het er niet op wagen dat mijn gezinnetje zoals het nu is hieraan onderdoor kan gaan. Je hoort en leest best wel eens dat niet alle vrouwen en relaties bestand zijn tegen de emotionele gevolgen en evt. teleurstellingen van vooral het IVF traject en ik wil het risico gewoon niet nemen.
Wederom dat is een inschatting van mijn persoonlijke situatie. Ik denk zeker niet dat IVF gedoemd is te mislukken of in alle relaties voor serieuze problemen zorgt. Ik vind het juist zo mooi voor al die  vrouwen/stellen dat de mogelijkheden er zijn. 
Oh! Ik wilde over je gevoelige borsten nog zeggen: dat kan gewoon onderdeel van je cyclus zijn. Ik krijg heel vaak vanaf een paar dagen na m'n eisprong tot een dag voor ik ongesteld moet worden gevoelige borsten. Komt door de progesteron denk ik. Dat zou het dus bij jou misschien ook wel kunnen zijn. Als jij zonder Letrozol (bijna) nooit echt een goede cyclus had, is het natuurlijk logisch dat je dat niet eerder hebt meegemaakt. 
 
@Thmaar. Wat geweldig dat je zoveel bent afgevallen. Snap dat je het spannend vind om te testen dan wacht je toch gewoon nog een paar dagen als je dan toch zwanger blijkt te zijn heb je tenminste direct een knaltest. 
@Margreet cd 10 is nog erg vroeg meestal vragen ze dag 12. Ben heel benieuwd naar dinsdag hou je ons op de hoogte.
@kmh. voor jou ook spannend als je cd 14 terug af komen. Wanneer is dat? 
@ lara. Wat fijn dat de pijn weg is gezakt. De gevoelige borsten kunnen inderdaad gewoon bij je cyclus horen ik heb er ook vaak last van tussen eisprong en menstruatie. O en die laatste dagen voor een uitslag kruipen meestal voorbij.
Ik ben 30jaar en mijn man is 34jaar.
Er is mij verteld in het ziekenhuis dat je 6 rondes mag met letrozol. Ben er verder nog niet op in gegaan want hoop heel erg dat het lukt binnen die 6 rondes. Misschien een beetje naïef maar ja ik heb hoop dat het lukt.
@lilo. Wat vervelend dat je zo heftig reageert op hormonen gelukkig niet op de letrozol. Hierdoor begrijp ik dat je niet verder wilt dan pillen. Voor iedereen is dit weer anders. Zelf heb ik geen idee waar ik de grens zou gaan trekken denk dat ik het pas weer als het zover is.
Op dit moment slik ik provera heb last van hele erge duizeligheid. Dit had ik de vorige keer ook met provera. Nog maar 4 pillen gelukkig want dit is erg vervelend. 
 
@Thmaar: Wat ontzettend knap. Je moet doen waar je je goed bij voelt inderdaad. Ik duim voor je.
@Margreet: Ik duim voor je dinsdag.
@Mariska: A.s. woensdag moet ik terugkomen. Ik ben benieuwd. 
@ Lara: Sterkte met de laatste dagen. Wanneer hoorde je ook alweer iets? Ik ga voor je duimen. Gevoelige borsten heb ik inderdaad regelmatig binnen mijn cyclus. 
Ik ben 29 en mijn vriend is net 30 geworden en hebben een zoontje van net 2. 
Mijn gynaecoloog zei inderdaad ook dat 6 rondes geadviseerd wordt. Ik ga er voor nu ook maar gewoon vanuit dat het gewoon lukt binnen die tijd... 
@lilo. Vervelend dat je daar inderdaad zo heftig op reageert. 
 
Hebben jullie trouwens bijwerkingen vd letrozol? Ik lees op internet dat je er flink van aan kan komen. Wat is jullie ervaring? 
 
@Kmh. Ik heb totaal geen last van bijwerkingen. Van het aankomen heb ik geen last. Wel vind ik het moeilijker om gewicht kwijt te raken. Maar alle kleine beetjes helpen. 
 
@lilo ik snap dat als je zo heftig reageert op hormonen dat je de beslissing maakt om niet verder te gaan dan Letrozol. Je gezin moet er niet onder gaan lijden. Ik zeg het nu wel heel hardop dat ik door zal gaan tot de laatste stap. Maar goed ik heb hierna nog 2 kansen met Letrozol en dan gaan ze wel over op iets anders denk ik. Ik had inderdaad gelezen dat het door de progesteronwaarde kan komen de gevoelige borsten, laten we het hopen want dat betekend dat de medicatie dan aan slaat.
@kmh ik hoor donderdag of de letrozol is aangeslagen en of ik dus een eisprong heb gehad. De enige bijwerking die ik heb van Letrozol is dat ik wat meer moe ben dan normaal. Ik kom er niet van aan. 
 
Hoi Dames,
hoe is het met jullie? Ik zit letterlijk op een wachtbankje voor bloed prikken momenteel. Ben echt zo benieuwd wat de uitslag gaat zijn. Het wachten tot donderdag zal lang duren...
 
Terug
Bovenaan