PCOS, Letrozol

Hey meiden,
Na een paar pittige weken ben ik weer terug op het forum. Was best verdrietig na de 2de miskraam eerder deze maand. Het voelt als of mijn lichaam me in de steek laat. Maar we zitten inmiddels weer op het wachtbankje. Mijn nod is 10 juni en ben vandaag 11 dpo. Had op vrijdagochtend 26 mei een positieve ovulatietest en denk op zaterdag 27 mei mn eisprong te hebben gevoeld. Afgelopen weekend 7,8 en 9 dpo krampjes en steekjes gevoeld. Innesteling misschien? Ik begin altijd met spotten rond 9,10 dpo maar tot nu toe geen bloed gezien. Ik krijg weer hoop en vindt het zo spannend. Ik heb extra gevoelig sensitest besteld, die krijg ik vandaag binnen. Wil dan morgenochtend testen. Vrijdagochtend 1:30 uur gaan we richting schiphol voor een weekje vakantie dus wil toch van tevoren thuis testen. Al weet ik dat 12 dpo nog vroeg is en mocht de test negatief zijn geen man over boord. Dan neem ik de testen mee op vakantie en doe ik het weekend nog een keer een test. Ik kon het niet laten om een ovulatietest te doen net (omdat die ook vrij positief is met hcg in het lichaam) en die lijn is behoorlijk donker. Terwijl ik anders op een ovulatietest een paar dagen voor menstruatie maar een heel licht streepje heb. Pffff zo spannend weer. Loop deze cyclus ook bij een acupuncturiste en mijn hormonen waren behoorlijk uit balans dus heb nu 2 behandelingen gehad. Waarvan de 2de behandeling zagen we dat mijm hormonen aardig in balans kwamen en dat mijn verandering in leefstijl wel invloed heeft op mijn hormonen.
Ook ben ik begonnen met victus agnus castus om mn lf te verlengen. 
Die pillen slik ik nog steeds. Weet niet zo goed tot hoelang ik die moet slikken?
Iemand ervaring met deze pillen? Stop je een paar dagen na ovulatie of slik je door tot je volgende menstruatie of positieve zwangerschapstest?
Ik zal weer vaker hier spieken. 
En succes voor iedereen die ook op het wachtbankje zit. 

Wat jammer dat dit forum/topic niet meer actief is! Zit nu in de 1e ronde met Letrozol en zit nu op cyclusdag 27.. Ik had van jullie graag wat meer verhalen gehoord over Letrozol?! Ik vind het zo spannend allemaal en had gister (hopelijk) al te vroeg getest omdat ik niet meer kon wachten... Ik ga nog even afwachten in de hoop dat ik niet ongesteld wordt en dan opnieuw testen..

Dag onzekermeisje,

Ik bedoelde niet dat het niet meer actief was maar iets minder actief, wat stilletjes is de afgelopen tijd

Ik heb 2 rondes met letrozol gehad maar doordat het onvoorspelbaar was hoe ik er op reageerde (een keer reactie op een normale dosis, erna pas reactie na een hoge dosis) en door een minder goed gevoel in het ziekenhuis van toen, zijn wij overgeschakeld naar IVM (in-vitro maturatie) in een ander ziekenhuis. Nu aan het wachten en medicatie aan het nemen voor de terugplaatsing

Laatst bewerkt:
Ah ja lijkt me wel leuk dit forum weer wat actiever te maken!! Hihi...
Wat super spannend!! IVM wordt nog heel weinig toegepast heb ik gelezen toch?
Ze zijn daar nog flink mee in onderzoek.. hoop echt dat dit voor jullie gaat werken!! Heeeel veel succes!

In België wordt dit wel al wat langer toegepast en bereiken ze er goede resultaten mee :) bij ons leek de keuze uit te vallen op dit of een operatie (ovariële drilling) waar ze de follikels wegbranden. Aangezien ik geen operatie wilde omdat dat onomkeerbaar is en dit maar een tijdelijk effect zou leveren, zijn we van ziekenhuis veranderd en voor IVM gegaan omdat het emotioneel zwaar was om niet te weten wanneer ik zou reageren op de letrozol en mijn cyclus niet korter werd :)

Ah dan snap ik het wel Mirelly!
Als letrozol niet werkt is het ook goed om verder te kijken. Hoelang zijn jullie nu met IVM bezig dan? Of is dit de eerste poging? Spannend zeg!!!
De eerste ronde letrozol was bij ons wel gelukt.. of althans heb een goede eisprong gehad.. het is nu dus wachten op wanneer ik weer ongesteld wordt. Mijn cyclus voor letrozol lag heel erg uiteen tussen de 40 en 80 dagen Dus hoop dat deze nu wel wat korter worden...

Dat is inderdaad erg onregelmatig. Bij mij was het rond 40 dagen maar vermoedelijk anovulatoir aangezien ik geen LH-piek vond. Het lijkt nu toch alsof je echt een eisprong gehad hebt rond dag 16 adhv je progesteron. Heb je ook een LH test gedaan? Ik zou toch vermoeden dat je dan nu een cyclus van rond 30 dagen gaat hebben?

Het is onze eerste keer IVM, dus erg spannend inderdaad :)

Aah dus je had eigenlijk nooit een eisprong? Dat lijkt me ook erg frustrerend elke keer.. Ik heb idd een LH test gedaan op dag 14, 15, 16 en 17. Ze waren eigenlijk allemaal positief.. Alleen op dag 16 was de streep het donkerste. Jaaa een cyclus van 30 dagen zou perfect zijn! Dat hoop ik.. Ga sowieso dit weekend dan testen...

Terug
Bovenaan