PCOS, Letrozol

Mijn cyclussen varieerden op het eind tussen de 56 en 70 dagen..
 
Nu door de teunisbloemolie 2x cyclussen van 28 dagen en 35 dagen gehad.   bedankt voor de welkom! :)
 
@Mariskavadg De telefonische afspraak staat gepland om 16.40? Ik bespreek het gelijk telefonisch wat betreft de echo's. Ik heb altijd dezelfde gynaecoloog dus ze kent me inmiddels wel. Ik ben alleen volgende maand wel op vakantie dus weet niet hoe het dan precies loopt met mijn cyclus en eventuele echo's. Ik heb vandaag echt een slechte dag zeg... de spanningen en zenuwen lopen echt een beetje hoog op voor morgen en gewoon het hele traject.
 
@cardiozuster dat is nogal een verschil zeg....
 
ja klopt had het zelf ook niet verwacht, was bij de eerste ronde voor de grap gaan testen op dag 14 en die was meteen positief. ik schrok me een hoedje na maandenlang zoeken en nooit wat vinden! haha.. tweede cyclus iets langer Fertiliteitsarts geeft ook aan dat het absoluut niet wetenschappelijk onderbouwd is maar in mijn geval helpt het nu das mag het daarom doorgebruiken.
 
Succes Lara!
 
@cardiozuster: dat ken ik helemaal niet. Wat doe je dan precies met die olie? Heb je wel een eisprong gehad? 
 
zijn capsules, gewoon bij kruidvat te koop.
Maar schijnt wel erg verschillend per persoon te werken, bij sommige mensen verlengd het de cyclus. Ik ben ermee gestart toen ik doorverwezen werd naar het ziekenhuis na bijna een jaar zonder pil te hebben gezeten en zeer lange cyclussen te hebben, ik dacht baadt het niet dan schaadt het niet... Ik heb beide cyclussen een positieve ovulatietest gekregen (al die andere maanden niet) en ongeveer 14-16 dagen daarna ongesteld geworden dus ik ga er vanuit dat m'n eisprong heeft plaatsgevonden. Ik had ook buikpijn die ik anders nooit heb halverwege mijn cyclus rond die eisprong.
 
Maar deze cyclus met echo erbij kom ik er pas echt achter of het natuurlijk ook voldoende helpt en een goede eisprong oplevert.
 
 
Cardiozuster: welkom, kut dat je het ook hebt maar zoals je hier leest is het niet onmogelijk er iets aan te doen ☺️
Ik gebruikte teunisbloemolie capsules en moest hier van de fertiliteitsarts mee stoppen, het zou een nadelig effect kunnen hebben op het traject, dus dat maar gedaan, ze staan daar dus allemaal anders in ? ik zou andere wel afraden er mee te beginnen zonder overleg met je gynacoloog ☺️
Zit hier op het wachtbankje, wilde geen hoop hebben voor deze maand maar sinds 6dpo licht bruinverlies wat ook steeds minder word meer beige door slijm ? dus we gaan het zien wat en of dit iets betekend 26-01 nod, ik lees wel mee maar voel me toch een beetje erbuiten vallen omdat ik deze maand geen letrozol heb enzo ? succes meiden geef niet op!
 
@Mariska, wat vervelend dat je steeds zo duizelig bent door de Provera. Gelukkig ben je nu weer bijna klaar daarmee toch? Hoe lang moet je ong. wachten op een bloeding? 
Ik moet nog 2 dagen Primolut. Ben er best wel klaar mee. Ik voel me met de dag zuurder. Gyn. zei dat ik vanaf de laatste dag na uiterlijk 7 dagen een bloeding moet krijgen, maar op de bijsluiter staat 2 - 3 dagen. Vraag me ook echt af wat het verschil is tussen Provera en Primolut.
@Lara, ik begrijp heel goed dat je nu toch weer gespannen bent door het wachten. Het is ook niet niks dit hele traject. Ik stuur weer positieve vibes jouw kant op en duim heel hard voor je. 
@Margreet, wat jammer dat de 2,5mg niet is aangeslagen. Ik snap dat je teleurgesteld bent, ik ken het gevoel ? Hopelijk gaat de volgende ronde met 5mg beter voor ons.
@Kmh, jeetje ze houden het bij jou ook spannend zeg. Hoewel je gyn wel een punt heeft. Je lichaam heeft nog even de tijd tot het weer maandag is. Dus wie weet... Aan de andere kant snap ik heel goed dat je geen hoge verwachtingen wilt hebben.
@Cardiozuster, welkom in de groep! De diagnose PCOS is inderdaad wel even slikken. Wel fijn dat je gyn. niet meteen sceptisch is over de teunisbloemolie en eerst je waarden wil checken. Je hebt vaak genoeg dat artsen alleen maar vertrouwen op wat in de boeken staat. Ben heel benieuwd wat er bij jou uit de tests komt. 
@Wilkindje, heel bekend. Dat je eerst met jezelf afspreekt geen verwachtingen te hebben om dan die laatste dagen tot nod toch weer in de zenuwen te zitten. Licht bloedverlies na je eisprong maakt het natuurlijk nog spannender. Je denkt dan toch aan een evt. innesteling. Ik duim heel hard voor je!
En ik vind het heel fijn voor je dat je dus zonder Letrozol gewoon een eisprong hebt gehad. Verder is het verhaal van afwachten hetzelfde, dus blijf alsjeblieft jouw nieuwtjes ook delen ?
 
@wilkindje blijf maar gewoon lekker mee kletsen hoor. Alleen maar fijn dat je nu voor je gevoel een beetje buiten de boot valt. Geen letrozol en toch een eisprong. Wat spannend zeg het klinkt inderdaad wel een beetje als een innesteling. 


@lilo wat vervelend dat je je zo ellendig voelt door de primolut.  Ik heb natuurlijk zowel primolut als de laatste x Provera gebruikt. Het verschil bij mij is dat ik na primolut binnen 2-3 dagen ongesteld werd en dit bij Provera uiteindelijk een dag of 8 heeft geduurd. Mijn gynaecoloog zegt, stel je hebt een prille zwangerschap ( dit werd toen gezegd toen mijn hormoonhuishouding op z'n kop lag) dan is Provera minder schadelijk dan Primolut. Als mijn progesteronwaarde morgen slecht blijkt te zijn geef ik mijn voorkeur aan Primolut. Ik heb trouwens online mijn medisch dossier ingezien. De eerste x 2.5 mg was mijn progesteronwaarde 3.6 ( echt heel laag dus ) en bij 5 mg was de progesteronwaarde 77.6. Dat is nogal een aardig verschil. Derde x weet ik niet want werd toen na 18 dagen ongesteld, dat was ook die x toen mijn hormoonhuishouding op z'n kop lag. Ronde 4 weten we eindelijk morgen.... 
 
Terug
Bovenaan