PCOS, Letrozol

[quote quote=10286194]Cardiozuster: welkom, kut dat je het ook hebt maar zoals je hier leest is het niet onmogelijk er iets aan te doen ☺️ Ik gebruikte teunisbloemolie capsules en moest hier van de fertiliteitsarts mee stoppen, het zou een nadelig effect kunnen hebben op het traject, dus dat maar gedaan, ze staan daar dus allemaal anders in ? ik zou andere wel afraden er mee te beginnen zonder overleg met je gynacoloog ☺️ Zit hier op het wachtbankje, wilde geen hoop hebben voor deze maand maar sinds 6dpo licht bruinverlies wat ook steeds minder word meer beige door slijm ? dus we gaan het zien wat en of dit iets betekend 26-01 nod, ik lees wel mee maar voel me toch een beetje erbuiten vallen omdat ik deze maand geen letrozol heb enzo ? succes meiden geef niet op![/quote]
haha bijzonder hoe tegenstrijdig de artsen er soms tegenaan kunnen kijken? Wat voor 'nadelig effect' dan?


Lilo1988 - nee klopt idd fijn... heb ook tweemaal gevraagd vorige week en gisteren dat als het beter was om aan de medicatie te gaan ipv teunisbloemolie dat ik het prima vind om te switchen maar ze zei meteen 'nee we gaan hier even mee door, je reageert goed hierop.' tenzij bloeduitslagen laten zien dat ik alsnog een switch moet maken, maar das ook prima.
Succes Wilkindje! Hopelijk een goed teken!
 
Spannend XxLara
 
@Dames mijn gynaecoloog heeft gebeld. Ik heb een eisprong gehad en had een progesteronwaarde van 55, wat dus netjes is. Word nu heel spannend voor mij of ik ongesteld word of dat ik zwanger ben. Ik mag de komende 4 rondes gewoon doorgaan met medicatie. Ben ik in de komende 4 rondes nog niet zwanger dan moet ik terug komen. Wat echo's betreft tsjah dat blijft een beetje een strijd. Ze geeft nog steeds aan als de medicatie gewoon goed z'n werk doet dat ze dit niet nodig vind. Ook word ik niet meer getest door bloed te prikken. Ze geeft aan dat mijn cyclus niet langer dan 35 dagen mag duren de komende rondes. Is dit wel het geval dan moet ik zeker terug bellen...
 
@Lara, wat fijn dat je een goede eisprong hebt gehad! Nu inderdaad weer afwachten hoe het verder gaat. Ik hoop het iig heel hard voor je. Ik gun het je heel erg na al dit gerommel met de medicatie en je gyn enzo. 
Hoe voel je je zelf onder wat je gyn nu heeft gezegd? Ik kan me aan de ene kant voorstellen waarom ze het op deze manier doet hoor. Vanuit het idee dat als je niet steeds alles zo controleert je misschien ook stress en druk wegneemt. Tegelijkertijd heb je eigenlijk gevraagd of je niet meer (echo)controles kunt krijgen en zegt zij we gaan nu helemaal niks meer controleren. Kan me ook voorstellen dat dat juist meer onzekerheid en daardoor stress met zich meebrengt. 
 
@lilo ja ik ben zo blij, echt een opluchting, Na het gerommel met me hormonen heeft deze circus gewoon 2 maanden geduurd. Mijn geduld is erg op de proef gesteld. Voor nu vind ik het misschien wel oké dat we verder gaan op deze manier, maar mocht de uitslag nu negatief geweest zijn of mijn hormoonhuishouding loopt weer een x in de soep dan eis ik zeker gewoon echo's. Ergens heb ik weer een beetje het vertrouwen terug gekregen. 


Nu is het heel spannend, ik ben wel een beetje sceptisch dat ik denk, het zal wel niet gelijk raak zijn haha. Maar goed het allerbelangrijkste is nu dat de medicatie zijn werk heeft gedaan en hopelijk mag ik in deze ronde of de aankomende 4 rondes zwanger worden. Misschien dat ik volgende maand de testen van Clearblue eens ga uittesten..
 
@Lara: Ah wat fijn voor je. Zo blij voor je.
Als het bij mij aanslaat hoef ik ook niet meer voor echo's te komen. Dus mijn gynaecoloog zit daar hetzelfde in. Ik heb nu zoveel echo's omdat het mijn eerste keer is. Zodra de medicatie een eisprong veroorzaakt weten ze dat het aanslaat en kan ik het zelf proberen. Ik moet wel als er geen resultaat is na een paar maanden terug. Als na dinsdag wordt besloten dat ik naar de 5mg ga, moet ik wel nog even onder controle blijven omdat ze niet weten hoe mijn lichaam reageert. Enig idee wanneer je ongesteld moet worden? En dus kunt testen? Ik ga duimen?. 
 
@Lara, klinkt helemaal goed. Als jij er maar vertrouwen in hebt is het alleen maar beter zo. Ik moet zeggen dat als het bij mij allemaal goed loopt ikzelf ook niet per se elke keer heen en weer wil voor echo's. Maar in de eerste ronde leek het natuurlijk heel even op overstimulatie en nu in de tweede ronde is er niks gebeurd. En dan ben ik toch wel weer heel blij dat m'n gyn. zo enthousiast echo's maakt. Scheelt een hoop onduidelijkheid en onzekerheid over wat er gaat gebeuren. Nu hoop ik gewoon heel erg dat het met 5mg gaat zoals het moet gaan en ik iig geen 3 echo's per week meer hoef. 
 
@kmh ik heb voor de komende 4 rondes nog medicatie gekregen, ik moet wel alle cyclussen in 35 dagen ongesteld worden anders aan de bel trekken. En mocht ik na de komende 4 rondes niet zwanger zijn moet ik ook terug komen om te bespreken hoe verder... ik zit nu op cyclusdag 24, de laatste x dat het werkte duurde mijn cyclus 28 dagen...dus tsjah je zou kunnen zeggen met een vroege test zeker morgen maar durf nog niet zo goed. Ook denk ik eerlijk gezegd niet dat ik nu zwanger ben. Welke dag zouden jullie testen in mijn situatie. 


@lilo mijn onzekerheid is inmiddels wel een beetje weggenomen nu. Ik heb door die hormoonhuishouding die helemaal op z'n kop liep uiteindelijk 2 maanden moeten wachten op of de medicatie weer wel of niet aanslaat. Dat zit je dan even niet in de koude kleren. Ik heb weer een beetje hoop gekregen 
 
Terug
Bovenaan