PCOS, Letrozol

@AMCK zeker mag je je hier aansluiten. Vervelend dat er ook PCOS is geconstateerd bij jou. Bij mij was 2,5 mg letrozol te weinig en met 5 mg krijg ik wel een mooie eisprong. Zoals Mariska al vraagt hoelang ben je bezig voordat er PCOS geconstateerd is? Ik word ook vermoeider van de Letrozol en ik krijg last van acne op me schouderbladen.
@dames. Nog steeds geen ongesteldheid te bekennen bij mij... ik word er toch weer een beetje zenuwachtig van hoor. Het zal nu toch uiterlijk dinsdag er moeten zijn.. 
 
Hallo Allemaal.
deze week bij de huisarts geweest ivm onregelmatig cyclus. Ik heb een doorverwijzing gekregen naar de gynaecoloog. Huisarts herkent mijn verhaal in PCOS. Zeker kan hij het niet zeggen ivm nog geen onderzoek gehad te hebben..
nu is mijn vraag; wat kan ik verwachten bij z'n eerste afspraak en wanneer krijg je de uitslag?
 
Bedankt voor de acceptatie.
ik ben vorig jaar mei gestopt met de pil, en toen maar 1 menstruatie gehad.. dus vandaar dat ik door de huisarts toen al doorverwezen ben naar de gynaecoloog! 
 
XxLara: zal je niet eens gewoon testen dan als je nu overtijd bent ?
AMCK: welkom, kut dat je pcos hebt maar dit is een fijn groepje en valt met letrozol zeker wat aan te doen ☺️ 2,5mg was voor mij prima genoeg, 3x een goede eisprong gehad en van de 3e zwanger geworden, helaas 27-12 een miskraam met 8+3 dus ben nu “geduldig” aan het wachten..
mj: welkom, ik las al dat er bij jou een vermoeden was.. onderzoeken, ja duurde me erg lang, vragenlijst ingevuld, 2 maanden daarna echo controle inwendig om mijn eierstokken te zien, en daar zaten redelijk veel eitjes op, op de 1 meer als de ander, toen bloedprikken op onder andere: progesteron, testosteron, lh.. en mijn man zijn zaad inleveren in diezelfde week en toen de uitslag ☺️
 
Welkom allemaal.
AMCK: Ik heb net mijn eerste ronde 2,5 mg gehad. Deze is niet aangeslagen. Nu aan de primolut om menstruatie op te wekken en daarna letrozol 5 mg.
MJ: Ik heb dezelfde ervaringen als wat hierboven wordt aangegeven. Bij mij had dat vooral te maken dat de gynaecologen druk waren en dat het lang duurde voordat er in het lab plek was om het zaad van mijn vriend te controleren. Eerste afspraak begin november en 28 december begonnen met eerste ronde. 
 
 
@wilkindje ik heb cyclusdag 26 en cyclusdag 28 getest en die waren beide negatief....ik kan als het vandaag niet doorzet morgen ochtend nogmaals testen. Maar of ik echt overtijd ben weet ik niet want ik kan ook een latere eisprong hebben gehad natuurlijk. Dan zal de menstruatie ook iets langer op zich laten wachten. Hoe is het met jou afgelopen? 
 
Hoi allemaal,
 
Ik lees al een tijdje 'stiekem' mee. Meerdere keren een beginnetje van een bericht gemaakt. En toch weer weggehaald?. Nu maak ik mn bericht toch af. Fijn om ervaringen hier te kunnen delen.
Ik ben al heel lang bekend met PCOS. Ik werd niet vanzelf ongesteld. Dus op mn 18e met medicijnen opgewekt. En daarna altijd aan de pil geweest. Nu hebben wij een kinderwens (ben inmiddels 32) dus in september vorig jaar de eerste afspraak gehad bij de gynaecoloog. Eerst 8 wkn aangekeken of ik vanzelf ongesteld werd. Dat was niet zo. Dus aan de Provera en daarna Letrozol. De ronde met 2,5 mg bracht niets. Geen mm. En de tweede ronde van 5 mg heeft geresulteerd in 3 follikels die doorgegroeid zijn. 18, 19 en 21 mm geloof ik. Teveel dus ik moest deze ronde afbreken. Nu wachten op mn menstruatie. En dan opnieuw aan de Letrozol en dan om en om, 2,1,2,1,2 stuks. Ik ben zo benieuwd wat dit gaat brengen. Ben best nerveus eronder. Op momenten niet te genieten. Ook omdat mn hormonen alle kanten uit schieten lijkt het wel. 'Fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben met stemmingswisselingen, hihi.  
Fijne avond!
 
[quote quote=10288969]Hallo Allemaal. deze week bij de huisarts geweest ivm onregelmatig cyclus. Ik heb een doorverwijzing gekregen naar de gynaecoloog. Huisarts herkent mijn verhaal in PCOS. Zeker kan hij het niet zeggen ivm nog geen onderzoek gehad te hebben.. nu is mijn vraag; wat kan ik verwachten bij z’n eerste afspraak en wanneer krijg je de uitslag?[/quote]
Ik kreeg bij mijn eerste bezoek bij de gynaecoloog gelijk een inwendige echo. Was voor het eerst, maar het viel ontzettend mee.
Daarop zag hij meteen heel veel eiblaasjes en vertelde hij dat hij dacht aan PCOS. Direct daarna bloedonderzoek om dit te bevestigen.
2 weken later weer een afspraak en toen de definitieve uitslag,inderdaad PCOS. Daarna direct met provera gestart. Daarna letrozol 2,5 nr. Dit sloeg niet aan.
Nu de 2de ronde. Zojuist mn laatste provera genomen.......
 
Terug
Bovenaan