PCOS, Letrozol

@kmh, balen zeg. Ik hoop dat je dan ook snel weer verder kunt na de Primolut. We zitten in hetzelfde schuitje. Allemaal weer doorpakken met de menstruatie opwekkers en daarna de 5mg.
@Lara, vervelend dat onzekere. Dat je nu nog niet ongesteld bent. Ik had zoiets in ronde 1. Ik verwachtte echt dat ik ongesteld ging worden, maar het kwam natuurlijk 2 dagen later dan verwacht. Dan ga je toch twijfelen.
@Mariska, ik ben vandaag begonnen met de 5mg en ik merk inderdaad ook meteen meer dan bij de 2,5mg. Ik ben ook moe en werd vanmiddag ineens best chagrijnig, maar wat je zegt het is nog prima te doen. Gelukkig niet zoals de Provera en Primolut ?
@AMCK, natuurlijk kun je je aansluiten! Welkom in de groep. Zoals al eerder is gezegd is dit een prettige en veilige plek om vragen en verhalen met elkaar te delen. Sommigen lezen wat meer mee en anderen posten wat meer. En dat is allemaal prima.
Ik heb 1 ronde 2,5mg Letrozol gehad waarbij het goed aansloeg en ronde 2 heb ik net zonder succes achter me gelaten. Vandaag dus begonnen met de 5mg.
@MJ, ook voor jou: welkom! In grote lijnen is de eerste afspraak voor iedereen hetzelfde geloof ik. Ik heb wel 3,5 maand op de wachtlijst gestaan voor ik terechtkon, maar daarna ging het snel. We moesten samen komen de 1ste keer. De gyn. stelde allemaal vragen over onze leeftijd, leefstijl, gezondheid etc. en daarna kreeg ik een inwendige echo en werden er 5 buisjes bloed afgenomen. Ong. 2,5 week later kreeg ik de uitslag PCOS en meteen een recept voor Letrozol. Ik had in de week voor de 2e afspraak precies een eisprong gehad, dus hoefde geen menstruatie op te wekken. M'n man heeft nog niks ingeleverd omdat hij vlak na de 1ste afspraak is gestopt met roken. De gyn zei dat het dan het beste is om 3 maanden te wachten. Dan is alle sperma vernieuwd en zou het een eerlijker onderzoeksresultaat geven. Die 3 maanden zijn nu bijna voorbij, dus hij is ook de sjaak ?
@Bloemetje, jeetje jij hebt er dus ook al een paar rondes opzitten. Ik hoop heel erg voor je dat deze ronde precies doet wat het moet doen. Ik ben er voor mezelf stiekem ook een beetje bang voor dat 2,5 eerst niet aansloeg en dan straks de 5mg juist weer te veel. Dus ik snap dat je nu echt wel nerveus bent. Voel je alsjeblieft ook heel welkom hier en vrij om te delen wat je wilt delen. 
 
@dames mijn menstruatie is net begonnen, jeetje wat een kramp heb ik momenteel. Lig er wakker van. Maar goed op naar de volgende ronde? zondag weer startte met de letrozol 5mg
 
XxLara: kut dat je menstruatie er is maar je kunt nu wel door ☺️ Hopen op een goede ronde!
hier weer kut, test is helemaal wit en vandaag 5 weken na miskraam dus vanmiddag een afspraak bij de fertiliteitsarts om te kijken hoe ik nu verder kan ? ontzettend kut had zo gehoopt dat het gewoon weer meteen zou lukken, inplaats daarvan steeds druppels bruinverlies maar geen menstruatie en ook geen positieve test ? we gaan het horen vanmiddag wat er nodig is om verder te kunnen..
 
@Lilo, dank voor je lieve reactie! We zijn idd ook al even onderweg. Geduld is een schone zaak?. En dat is met vlagen moeilijk. Jaa, ik snap je zorg! Ik had ook totaal niet verwacht dat 5mg te veel zou zijn. Omdat 2.5mg helemaal niets gedaan had. Mja, kan dus wel. We gaan het zien wat de volgende ronde brengt. Nu eerst wachten op mn menstruatie.
 
@XxLara, vervelend dat je zo'n last hebt! Ik heb er vooral de eerste 2/3 dagen megaveel last van. Kan amper normaal gaan zitten. Het toiletbezoek is dan ook nooit heel fijn. Ben altijd blij als ik ervan af ben. Toi toi deze ronde! 
@Wilkindje, balen zeg?. Ik voel met je mee. Heel veel succes vanmiddag in het ziekenhuis! 
 
[quote quote=10289133]@dames mijn menstruatie is net begonnen, jeetje wat een kramp heb ik momenteel. Lig er wakker van. Maar goed op naar de volgende ronde zondag weer startte met de letrozol 5mg[/quote]
Sterkte Lara! Ik wacht ook op mn menstruatie....?
 
Zo daar ben ik weer: Baarmoederslijmvlies zag er gezond uit zei ze geen miskraam resten ofzo, en dunner als bij de check of ik schoon was vorige maand (6mm) zat geen eitje klaar, nu bloed geprikt op progesteron (of ik al eisprong gehad heb want dan word ik vanzelf ongesteld) en op hcg (of ik niet toch pril zwanger ben) als dat beide niet zo is heb ik provera om mijn menstruatie op te wekken en mag ik daarna weer met letrozol beginnen, we horen het maandag verder.. als ik geen eisprong gehad heb ga ik toch nog een keer vragen of ik niet gewoon meteen met letrozol mag starten, vandaag zei ze nee want want maar als ik toch nog geen eisprong had dan kan het toch gewoon ? ik wil door, ik had nu gewoon nog zwanger moeten zijn ?
 
@wilkindje snap dat het heel verdrietig voor je is en je had inderdaad gewoon nog zwanger moeten zijn. Je kan niet zomaar Letrozol gaan slikken, er zal eerst een bloeding moeten komen om überhaupt inzicht te gaan krijgen in je cyclus. Ik ben wel benieuwd hoe het dan zit met je eisprong aangezien jou Clearblue Ovulatietest wel positief heeft aangegeven. Hoeveel mg letrozol slikte jij ook alweer? En was dat in combi met injecties? Of niet. Maar goed meid kom op uiteindelijk hopen we allemaal snel op goed nieuws.
@margreet hoop dat je menstruatie snel komt zodat ook jij door kunt gaan. 
@bloemetje fijn dat je de stap genomen hebt om je gewoon hier toe te voegen. Hopelijk word je ook snel ongesteld zodat je weer verder kan.
@mj ook jij welkom. Hopelijk werkt het ziekenhuis waar je terecht komt een beetje vlot en kunnen jullie snel starten met een behandelingsmethode.
voorderest zitten we allemaal weer een beetje in de begin periode van de cyclus. Of wachtend op een menstruatie of net een menstruatie begonnen of net weer gestart met Letrozol. Laten we in ieder geval met zijn alle duimen dat een van ons geluk heeft in de maand februari en het liefst allemaal natuurlijk. ☘️ 
 
XxLara: 2,5mg ja geen idee las dat meerdere mensen gewoon zomaar mochten beginnen misschien alleen als baarmoederslijmvlies dunner is.
https://www.mupload.nl/img/pqflhh5.jpeg
 
Terug
Bovenaan