PCOS, Letrozol

@Lilo daar zit natuurlijk ook wat in, je weet daardoor wel hoe het er voor staat en wat er gebeurd en kan je dat stemmetje "wat als, of misschien wel zus" uitzetten.. wel bijzonder dat elk ziekenhuis er anders mee om gaat he?
over 5 weken heb ik weer een afspreek Incl inwendige echo om te kijken hoe het er voor staat, als het goed is ben ik dan bezig met mijn 2e ronde (of niet maar laten we niet te enthousiast zijn haha) geen idee waarom het dan over 6 weken wel weer gebeurt maar goed zal dat wel even vragen :)
@wilkindje ik begrijp je heel goed hoor!! Inderdaad even bellen vandaag, ben heel benieuwd wat ze zeggen
fijne dag allemaal! ?
 
@ JuliaTo: spannend, vandaag begonnen met de 50mg clomid! Hopelijk reageer je snel. Moet je ook geen ovulatietesten doen? Mijn fertiliteitsarts zei dat de ovulatie tussen dag 12-24 kan optreden. Mijn eerste echo op dag 11 liet iets groei zien, op dag 14 was dit gestagneert en op dag 18 waren ze toch flink door gegroeid. Volgens mij ovuleerde ik pas op dag 24 (op dag 23 was de ovulatietest positief)!
@ Willkindje: ik zou idd even bellen! Mag je conceiveplus wel gewoon gebruiken? Wij kregen het advies om geen glijmiddel te gebruiken, heb niet specifiek naar conceiveplus gevraagd.
Ik ben gisteren dus ongesteld geworden. Alleen het is anders als normaal. Het is veel minder en had gisteren alleen last van krampen, vandaag niet meer. En het lijkt ook minder te worden. Vindt het wel een beetje vreemd, ik herinner me van vroeger dat ik echt wel 5 volle dagen bloedverlies had. En nu neemt het al af op dag 2. Ik moet eigenlijk vandaag dus weer starten met de letrozol. Heb voor de zekerheid toch maar een zwangerschapstest gedaan, die was negatief. Ik denk dat ik vanavond dan toch maar ga starten, maar vind het wel een beetje gek.
 
JuliaTo: ik heb net gebeld, assistente heeft een belafspraak gemaakt voor morgen middag, mijn fertiliteitsarts was er nu niet, morgen weet ik daar iig meer over ☺️
XNathalieX: klopt wel want in de standaard glijmiddelen zit zaaddodend middel, conceive plus is speciaal ontwikkeld om het cervixslijm na te bootsen, stel dat je eigen slijm iets wat vijandig reageert op sperma dan zou het dus zelfs het klimaat beter kunnen maken voor de zaadcellen ☺️ Ik dacht baad het niet dan schaad het niet en het heeft die ronde iig niet tegen gewerkt want ik was weldegelijk zwanger ? 
 
@nathalie moet jij niet op cyclusdag 3 beginnen met letrozol? Ik namelijk, en zoals ik bij vele lees altijd van cyclusdag 3 t/m 7. Nu zou jij dan al beginnen op cyclusdag 2? Bij twijfel over je ongesteld gewoon even de gynaecoloog bellen
 
@Nathalie, na mijn 1e ronde met letrozol was ik ook amper ongesteld. Nog geen 2 dagen. Maar er was toen ook niets om af te stoten zegmaar. Omdat de 2.5mg Letrozol niets had gedaan. Na controle in het zkh mocht ik toen weer beginnen met een nieuwe ronde Letrozol. 
Ik ben gisteren weer begonnen met een nieuwe ronde Letrozol. Ik had echt ff een depri dagje. Als deze ronde niet het gewenste resultaat gaat hebben, willen ze over op spuitjes. Gister had ik blijkbaar daar ff flink de balen in. Omdat het toch wel een spannende ronde is. Vandaag gaat t wel weer. Ben lekker aan het rommelen in huis. En probeer te bedenken dat het ook gewoon goed kan uitpakken:)
 
@Wilkindje: aaaah vandaar! Nou ik heb het meteen besteld haha!
@XxLara: je hebt helemaal gelijk, ik ben een beetje in de war geloof ik. Het is vandaag al mijn derde dag met bloedverlies dus.
@BloemetjeInKnop: maar ik heb wel een goede ovulatie gehad (progesteron was 38 geloof ik). Ik denk helaas dat het wel gewoon een ongesteldheid is. Ik kan me voorstellen dat deze ronde dan erg spannend is! Bij mij begon ze na ronde 1 ook over hormonen spuiten of een operatie (LEO) omdat ze dacht dat ronde 2 niet zou aanslaan. Ik heb hierdoor ook een paar rotdagen gehad. Gelukkig sloeg het nu wel goed aan, dus blijf lekker optimistisch!

Hebben jullie nog ervaring met een koolhydraatarmdieet bij PCOS? Ik heb geen overgewicht maar vroeg me of dit nog zou kunnen helpen.
 
@Nathalie ik heb 8 maanden bij een diëtist gelopen vanwege de PCOS. Zij raadde me af om koolhydraatarm te gaan eten. Ik moest wel zo min mogelijk toegevoegde suikers eten en de koolhydraten uit volkorenproducten en heel fruit enzo halen. Dus geen witbrood en smoothies ? Ze raadde me ook aan om rustige sporten te doen zoals yoga, pilates, wandelen en zwemmen. Ik heb een iets verhoogde testosteronspiegel en ze zei dat explosieve krachtsporten die waardes alleen maar hoger kunnen maken. 
Als je echt wat met je voeding wilt doen raad ik je zeker aan om ook naar een diëtist te gaan. Als je huisarts je doorverwijst krijg je het verzekerd ??. Echt koolhydraatarme diëten (ketose diëten) zijn best wel slecht voor je. Dus niet zomaar geloven wat er op internet gezegd wordt.
Ik heb trouwens in mijn cyclus maar een klein verschil gemerkt door het veranderen van m'n voeding, maar ik doe het ook meer om de kans op insulineresistentie enzo te verkleinen. 
 
@bloempetjeinknop ik voel met je mee. Ik heb ook nog Max 4 rondes te gaan voor ze waarschijnlijk over gaan op een ander behandel traject. Vandaag weer laatste medicatie ingenomen dus vanaf volgende week weer even om de dag gezellig maken. Daarna ben ik lkkr op vakantie dus gaan de wachtweken vast wat sneller. Hoop zo dat deze ronde "de" ronde mag zijn.  Hele discussie gehad met de apotheek ook. Had 40 letrozol tabletten voorgeschreven gekregen nog voor 4 rondes. Moesten besteld worden en bij ophalen kreeg ik er 30. Ik zei het was een recept voor 40. Krijg ik als antwoord ja je kan ze alleen per doosje krijgen. Dus 30 of 60 anders blijven wij met de overige 20 zitten. Ik zeg en ik ook want heb er 40 nodig. Naar een flinke discussie was ik er klaar mee en ben ik er met 30 naar buiten gelopen. De poli gebeld en die vond het ook ronduit belachelijk 


@nathalie zelf geen ervaring met diëten. Ik heb verder ook helemaal geen overgewicht ofzo. 


@lilo succes met je echo morgen. Ga zo hard voor je duimen dat de 5mg wel aan slaat ☘️ 
 
 
Terug
Bovenaan