PCOS, Letrozol

Goedemorgen!
hier nu de 3e dag clomid ingenomen en heb gelukkig geen bijwerkingen alleen soms een opvlieger maar als dat het ergste is, alleen snachts gelukkig?
@Lilo succes zo met de echo ik ben heel benieuwd of het heeft aangeslagen ik ga voor je duimen! 


@Wilkindje hopelijk heb je straks meer duidelijkheid en heeft je gyn je gerust kunnen stellen
@Lara fijn dat de kuur er weer op zit, indd flink gezellig maken.. ik moet trouwens eerlijk bekennen (misschien iets te veel info) maar dat toen ik de eerste keer zwanger raakte we het gewoon elke dag deden rond die periode en dat heeft toen geholpen... althans weet niet of het daardoor komt natuurlijk.. dus mocht je er genoeg energie en zin in hebben gewoon flink door klussen zou ik zeggen ? en indd het wachten zal een stuk sneller gaan denk ik! Even je gedachten verzetten.... 
 
 
@juliato niks is teveel info hoor. Ben je trouwens de eerste x ook met hulp zwanger geraakt? En in hoeveel rondes is het toen gelukt? Ja ik weet niet of dagelijks echt effectief is. Mijn gynaecoloog geeft aan dat tussen dag 10-21 belangrijk is. Dan heb ik toch een beetje het gevoel alsof ik 11 dagen lang verplicht elke dag sex moet hebben. Tuurlijk probeer je zoveel mogelijk maar volgensmij is het belangrijkste om de dag. We zullen zien hoeveel energie/zin we hebben haha. Fijn dat je gelukkig niet zoveel last hebt van de clomid. Nog twee dagen! 


@lilo succes ik ga heel hard voor je duimen! Welke cyclusdag zit je vandaag? 
 
@wilkindje ook jij succes met je telefonische afspraak.
 
Goedemorgen allemaal! Superbedankt voor alle lieve succeswensen. Ik heb om 12:10 de afspraak dus ik moet nog even wachten voor ik meer weet. Ik hoop zo dat er niet te veel eitjes zitten, of te weinig natuurlijk ?. Dan mogen we vanaf vandaag nl. ons best weer gaan doen. Vind het niet mogen vervelender dan het op gezette tijden gezellig (soort van) moeten maken. 
@Lara, ik zit nu op CD11. Blij dat jij weer je laatste Letrozol hebt gehad. Inderdaad even goed ontspannen en gezellig maken. Ik vind dat het wel goed komt voor jou binnen die 4 rondes. Nu maar hopen dat ik daar ook echt iets over te zeggen heb ?. 
@Julia, het is inderdaad grappig dat het bij elk ziekenhuis weer anders gaat met de echo's. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat we ons zelf goed voelen bij de manier waarop de artsen het doen. 
Wel heel fijn voor je dat je niet teveel last hebt van de Clomid. Ik denk dat je je intuïtie het beste kan volgen en het vast ook elke dag kunt doen als dat beter voelt. Mijn gyn zegt elke keer wel om de dag, maar misschien is dat omdat ze mijn man nog niet gecheckt hebben. Ik had begrepen dat als de kwaliteit van het sperma niet 100% is, je met om de dag seks meer kans hebt.
@Wilkindje, ook jij succes met je belafspraak vandaag. Ik snap heel goed dat je zeker wilt zijn voordat je weer aan de Provera moet. Het is inderdaad gewoon rommel waar je liever niet aan begint.
@Bloemetje, ik denk aan je. Vind het naar voor je dat je zo moet zoeken naar wat werkt en begrijp heel goed dat dit echt spannend is voor je. Gedoe ook allemaal... Het zou eigenlijk gewoon helemaal niet nodig moeten zijn. Gelukkig zijn we hier niet alleen ?❤️
 
Nou ze heeft gebeld en snapte prima waarom ik progesteron ook wilde prikken, ze vond wel dat hcg wat verhoogd was en ging er niet vanuit eigenlijk dat het nog van de mk was, maar ik wel en ik wil niet dat hcg straks laag staat en ik pillen krijg terwijl ik misschien toch een eisprong gehad heb want dan is dit ten eerste gewoon nog een kans en ten tweede word ik dan uit mezelf ongesteld en hoef ik geen provera om op te wekken ? dus ik kan dinsdag dat formulier ophalen en dan gewoon prikken.
 
@lilo1988: bedankt voor de info! Ik lees zoveel dingen op internet en probeer er toch nog een beetje grip op te krijgen.. ik probeer nu de snelle suikers te vermijden maar dat vind ik best lastig aangezien ik nou eenmaal een echte zoetekauw ben. Ook moet ik oppassen dat ik geen gewicht kwijt raak dus best lastig allemaal.
Ik ben heel benieuwd hoe het was bij de echo! Hopelijk groeit er een goede!!
 
@lara: belachelijk van die apotheek zeg! Dat slaat idd nergens op! Hoeveel rondes heb je na deze 4 dan gehad? Want volgens mij mag je soms gewoon een jaar door als je een eisprong hebt. 
Ik probeer vanaf ongeveer dag 12 om de dag het te doen en dan bij een positieve ovulatietest dagelijks (dus ook de dag erna). Volgens mij raden ze dit ook aan. 11 dagen achter elkaar is niet goed voor de kwaliteit, ookal is de kwaliteit goed. Voor de beste kwaliteit raden ze zelfs om de twee dagen aan, maar in ons traject kan je dan net het moment missen. Vandaar om de dag.
@juliaTo: hopelijk gaat het goed deze ronde!
@wilkindje: fijn dat je je progesteron ook mag laten prikken. Heb je ook wat meer zekerheid over een eventuele eisprong!
 
 
 


 
 
 
 
@Natahlie, ovulatietesten werken dus bij mij niet of ik heb nog nooit een eisprong gevonden, dat kan natuurlijk ook. Echo's krijg ik ook niet. Wel zijn de vorige keren getest met bloed prikken. Ik moet erop gokken wanneer ik een eisprong heb. Dat zal ergens tussen dag 10 en 21 zijn. Welke ovulatietesten gebruik jij? Ik heb dan uiteindelijk in het totaal 8 rondes Letrozol gehad en dan wilt ze me toch wel graag terug zien. 1e dosis was te laag. 2e hogere dosis sloeg aan. 3e x werd ik ineens na 18 dagen ongesteld dus is mijn hele lichaam ontregelt geweest. 4e x sloeg ook netjes aan en nu dus net klaar met het slikken van ronde 5. Ik zit momenteel op cyclusdag 8. De vorige x denk ik mijn eisprong gevoeld te hebben op dag 16, Ik werd toen op cyclusdag 31 ongesteld.
@wilkindje wat moet dat verhoogd HCG zal wel zijn? Wel een zwangerschap of?
 
Yes! Ik heb net een hele goede echo gehad?. Er zat een ei van al 21mm en één van 13mm. Bms was 6,8. De gyn zei dat het kan dat het ei van 13mm nog doorgroeit en meespringt met die andere, maar alles ziet er zo iig al heel goed uit en er is er dus één die sowieso op springen staat. Ze raadde me aan om het vanaf vandaag tot maandag elke dag gezellig te maken. Dus we gaan ervoor! ?
 
XxLara: ja geen idee, heb maandag nog een test gedaan en daar was haast niks op te zien dus ik ga niet uit van een nieuwe of goede zwangerschap, 31-12 was mijn baarmoeder al goed schoon dus ze had niet verwacht dat er dan 5 weken later nog hcg zal zijn.. maar ik test zelf nu niks meer, ik hoor het dinsdag wel allemaal dan, even geen teleurstellingen meer, gewoon gezellig maken om de dag en dan horen we het wel weer ☺️
Lilo1988: o wat super fijn dat het gewoon doet wat het hoort te doen zeg, veel plezier de komende dagen ?
 
Terug
Bovenaan