PCOS, Letrozol

XxLara: progesteron stond op 27 maar we weten natuurlijk niet hoeveel dagen na eisprong dit is ? alleen dat die geweest is. Mijn man word ook niet heel gelukkig van het “moeten” daarom doen wij in een normale ronde het om de dag na menstruatie en op de dagen dat het moet, positieve ovulatietest en de dag erna, in een urine container en dan breng ik het zelf met een spuitje in ? heeft wel gewerkt dus hoor ons niet klagen, liever dat als stress van moeten presteren, denk dat dat het zaad ook niet ten goede komt en houd het gezellig ☺️
Ik zou op vakantie gewoon lekker genieten meis, een wijntje bij het eten kan echt geen kwaad zo vroeg en als je straks thuiskomt en toch ongesteld word dan sla je jezelf voor je hoofd dat je niet wat meer hebt genoten, denk ik dan. 
 
@lilo als je dat al in gedachten houd met de ovulatietesten dan kan het alleen maar meevallen inderdaad. Jullie hebben inderdaad gelijk dat ik gewoon moet genieten van de vakantie. En inderdaad als je het bij mate houd en er een beetje op let zal het vast wel goed komen. 


@wilkindje ja opzich een prima progesteronwaarde ze zeggen in het ziekenhuis waar ik zit vanaf 30, maar je weet inderdaad niet wanneer je een eisprong gehad heb. net wat je zegt, als blijkt dat ik dan thuis toch ongesteld word zou ik inderdaad denken had ik maar wat meer genoten. Oh ja in principe insimineer je jezelf dan. Ja ons sex leven is gewoon goed maar op de dagen dat het "verplicht" moet is het echt niet altijd even leuk. Mijn vriend kan daar ook heel slecht mee omgaan. 


Ik hoop zo dat er iets gebeurd met mijn lichaam in onze vakantie en dat er een innesteling mag plaats vinden ☘️  Ik duim uiteraard voor jullie allemaal?
 
@Lara, ik hoop ook heel erg voor jou dat de ontspanning van je vakantie z'n vruchten afwerpt. ?❤️ Wij gaan de 21e weg. Ik ga er maar vanuit dat ik zondag of maandag m'n eisprong gehad heb. Als ik dan niet zwanger mag zijn word ik precies midden in de vakantie ongesteld ?. De gyn heeft daarom voor de zekerheid alvast de nieuwe ronde Letrozol voorgeschreven. Dus ik neem die en een zwangerschapstest mee. Lekker dubbel ?
@Wilkindje, ik snap je wel hoor dat je jezelf insemineert als de druk anders te hoog wordt. Alleen is dat voor je man ook niet stressvol om dan te zorgen dat hij het in een potje doet? Als ik dat vragen mag natuurlijk ? Ik heb met m'n man afgesproken dat ik er niet ineens extra druk op leg als ik ga ovuleren. Want dan krijgt hij inderdaad ook moeite met presteren. Voor en na de vruchtbare periode proberen we het ook met  regelmaat te doen. Dan is het verschil niet zo duidelijk. Ik ben wel eerlijk hoor na zo'n echo als die van vorige week, maar ik probeer het vooral leuk te houden. Dat we het samen gezellig maken voor we het 'gezellig' maken. Tot nu werkt dat voor ons nog wel, maar ik herken het vooral bij mezelf wel dat ik soms juist stress krijg van de gedachte dat als we het niet 'nu' doen de hele ronde voor niks is geweest. 
 
XxLara: ja bij ons zegt ze als hij hoger als 20 is en normaal word dat ongeveer 7 dagen na eisprong gemeten en ik weet niet wanneer die was ?
Lilo1988: ja dat mag je vragen, hij vind dat juist prima ☺️ Ik vertel hem ook niet wanneer ik die piek gevonden heb tenzij ik merk dat het dus niet “lukt” dan wel en maken we het af in een bakje en stop ik het erin ? soms lukt het wel gewoon aangezien we het na menstruatie toch regelmatig gezellig maken en hij het niet weet maar soms niet en dan sowieso de dag na de piek in een bakkie want 2 dagen na elkaar gelooft hij nooit dat ik geen smiley had dus dan zeg ik het ook ☺️
 
@lilo ik hoop ook voor jou dat de zwangerschapstest positief is op vakantie en dat je de Letrozol in de vuilnisbak kan gooien.  Waar gaan jullie naar toe op vakantie? Ik neem voor de zekerheid ook Letrozol mee op vakantie. Ik ben namelijk vorig jaar mei en augustus op vakantie geweest. Ik werd nooit ongesteld en toen wel? dus heb nu zoiets van stel ik word het ineens eerder, dan zal ik wel contact op nemen met de gynaecoloog maar heb ik de medicatie in ieder geval bij me. Ik snap wat je bedoeld met dat je buiten de belangrijke periode ook met regelmaat sex heb, dat hebben wij ook. Alleen in de periode dat ik "kan" ovuleren doen we het wel exact om de dag zoiezo. En in de niet vruchtbare periode als je dan moe bent of gewoon geen zin hebt voelt het niet dat je het om de dag moet doen. En dat gevoel van het moet anders is het voor niks geweest herken ik heel goed. Maar fijn dat jullie er denk iets beter mee om kunnen gaan dan wij. 


@willkindje ik snap het wel hoor dat het soms lastig is en het gewoon niet lukt. Tot nu toe is het bij ons wel altijd gelukt maar niet altijd met even veel plezier. Haal je dan gewoon de spuitjes bij de apotheek ofzo? Heeft jou gynaecoloog dit als advies gegeven of gewoon zelf besloten? 
 
@ Lilo: wat fijn!! Hopelijk is het raak!
@ Lynnsacha: gefeliciteerd! Fijn om ook goed nieuws te horen! Geeft weer hoop :)
@ Lara: ik gebruik ook de ovulatietesten van clearblue, omdat ik dan de dagen met vrijen kan beperken. Volgens mij werkt het wel bij mij, ik kreeg een smiley en de dag erna voelde ik paar uur lang een stekende pijn rechtsonder in mijn buik (op de echo zaten de follikels ook rechts) dus leek te kloppen. Ik vind het ook fijn om enige manier van controle te houden.Over je vakantie... ik vind dat heel erg lastig. Ik denk daar ook regelmatig over na als ik weer een keertje uit eten ben of met vrienden. Ik wil niet vervelend doen maar eigenlijk kan 1 glas alcohol al kwaad vanaf de bevruchting. En alcohol zorgt er ook voor dat je iets minder vruchtbaar bent (ik heb een medische achtergrond). Aan de andere kant is ontspannen en genieten ook heel belangrijk, dus ik zou het denk ik met mate doen, dus bijvoorbeeld bij 1 glaasje houden. En misschien toch de ovulatietesten doen van clearblue? Dat je het in de gaten kan houden? Ik heb ook andere ovulatietesten gedaan (van die dipsticks) maar daar werd ik niets wijzer van. @ Wilkindje: wat fijn dat er toch een eisprong was! Soms moet je ook gewoon luisteren naar je gevoel. Hopelijk is het raak!
@MariskavAdG: balen dat de follikels niet doorgroeien! Ik heb vorige ronde ook zo'n moment gehad. Op CD14 stopten ze met groeien. Maar op CD 18 hadden ze ineens een sprong gemaakt! Dus het kan nog heel goed dat ze toch doorgroeien!
Ik heb alles meegelezen maar had niet zoveel te vertellen. Ik heb maandag mijn laatste dosis letrozol gebruikt en zit nu op CD 10. Maandag heb ik mijn eerste follikelmeting, zit dan op CD14. Expres iets later aangezien ik de vorige ronde pas op CD24 mijn eisprong had. Ben nu wel bang dat ik 'm kan missen, misschien komt ie nu wel eerder. Maar ik probeer het ook een beetje los te laten. Het vergt veel geduld he.. wachten op de je eisprong.. wachten op menstruatie/zwangerschapstest doen.. en dan weer wachten tot je letrozol op is. Ik herken ook de problemen rondom het 'verplicht' seks hebben. Ik vertel wel altijd als ik een eisprong heb (binnenkort) en dat we dus wel moeten. Anders voelt het idd voor niets... maar ik heb het idee dat de kwaliteit dan wel minder is omdat we allebei (na paar dagen achter elkaar) minder zin hebben en het eigenlijk meer doen omdat het moet. Lastig om hier een belans in te vinden.
 
XxLara: wij hebben het erover gehad bij ons “slecht nieuws” gesprek bij fertiliteit dat het rond de dagen dat het “moet” gewoon echt niet gezellig was, lees ik was teleurgesteld en verdrietig en hij gefrustreerd en toen had ze ons dat aangeraden, had er wel al over gelezen ☺️ Krijg daar spuitjes mee, zijn dunne 1ml spuitjes dus dan ong 2,5 keer vullen en in brengen ☺️ Maar sinds dien houden we het wel leuk met elkaar, als het niet lukt dan niet hop in het potje geen verdriet en frustratie ? had nog gevraagd voor van die slangetjes erop te zetten maar dat was niet nodig vond ze en dat blijkt want het heeft wel gewerkt, al weet ik natuurlijk niet welk zaadje gewonnen had ? wij gebruiken ook conceive plus, zeker bij het insemineren een klein beetje erin spuiten en dan het zaad ?
 
@Lara, wij gaan op wintersport in Oostenrijk. Wat dat betreft komt het zelfs nog best wel goed uit dat ik niet al een paar maanden zwanger ben, want dan zou ik niet meer de piste op durven ?
@Wilkindje, wel fijn dat jullie met het insemineren een goede manier hebben gevonden om met de druk om te gaan. De teleurstelling, het verdriet en de frustratie zijn ook geen fijn begin van een evt. zwangerschap. Ook al heb je het ervoor over. Echt fijn dat je daar op deze manier veel minder last van hebt.
Ik heb vandaag echt even een slechte dag. Zit niet lekker in m'n vel. Heb gisteren een grote ruzie gehad met m'n man. Mede daardoor is de optimistische stemming na m'n goede echo even weg. Ik heb even moeite met geloven dat het allemaal zin heeft en gaat werken. Heb vandaag ook gek genoeg een soort van opvliegers. En ik kan me niet voorstellen waar die vandaan kunnen komen. Het is nog veel te vroeg in de lf om last te hebben van PMS of een evt. innesteling. Ik ga nu maar lekker, een beetje vroeg, slapen. Dan is het gelukkig alweer bijna weekend. 
 
Terug
Bovenaan