PCOS, Letrozol

Margreet: Ah fijn dat mijn tip toch helpt ? het is er toch echt mee gelukt bij ons vorige keer dus kan geen kwaad iig beter als niets ? zorg wel dat je een hard plastic bakje gebruikt geen zacht plastic en dat er geen waterresten aan je bakje of spuitje zitten, dat is slecht met zaad.. verder nadat het zaad in het bakje zit even een minuutje of 5/10 wachten dan word het vloeibaarder en kun je alles goed eruit krijgen en inbrengen ☺️ Is even een gedoetje maar allemaal voor die kleine die uiteindelijk die liefde echt wel krijgt ookal is die op deze manier ontstaan, man spuit met liefde in da bakje ?
 
Hi meiden,
Hoe gaat het met iedereen? 


@Lilo blij te horen dat je je alweer wat beter voelt en fijn dat je steun haalt uit onze berichtjes, daar zijn we tenslotte voor ? wanneer vertrek jij voor wintersport? Ben stiekem wel een tikkeltje jaloers hoor? voor mij is het alweer 2 jaar geleden.. en nu is precies mijn dochter jarig in de krokusvakantie, dus ik kan niet zo heel snel meer mee.. althans kan natuurlijkaltijd maar haar een week missen trek ik echt nog niet haha.. wellicht als ze wat ouder is.. wij gingen altijd met een stel meiden in de vakantie omdat een paar in het onderwijs zitten dus dat heb ik weer mooi uitgerekend haha maar goed lekker van genieten hoor!! Hoop dat het zonnetje ook regelmatig tevoorschijn komt dan is het plaatje helemaal compleet :) 
@Lara ik blijf ook altijd liggen soms val ik zelfs in slaap en anders echt wel na 15/30 minuten.. gelukkig heb ik al jaren geen blaasontsteking meer, dat is echt zo naar! Sterkte ermee! Hoop dat het een stuk minder is als je morgen vertrekt..
wat goed dat je trouwens slijm opmerkt! Grote kans indd dat je in je vruchtbare periode zit! Ik ga duimen voor je.. wanneer weet je ongeveer iets? Zal ook de eerste week van maart zijn toch?
ik heb zelf sinds vandaag echt een menstruatie achtig gevoel? Heel gek.. zit vandaag op cd14.. verder nog geen glibberig slijm.. geen idee wat het is maar goed... tijd zal het leren.... 
 
@Julia, we gaan vrijdag weg. Heb het deze week nog heel druk op m'n werk enzo, dus het gaat vast heel snel ?.
Ik ga zelf sinds ik 4 ben elk jaar op wintersport. En ook nu ga ik nog steeds elk jaar met mijn man en zoon (en soms een paar vriendinnen) met mijn ouders mee. Deze keer gaan we dan met mijn broer, schoonzus en zwager en hun kindjes erbij.
Ik kan mijn zoon ook echt geen hele week missen hoor. Hij is daarom ook altijd mee geweest sinds hij een baby van 10 maanden was. Hij vindt vakantie naar 'de sneeuwbergen' helemaal fantastisch. Dus dat zit wel goed. Ik vond het niet erg dat ik afgelopen keren niet meer hele dagen de piste op kon. Samen in de sneeuw spelen en sleeën was ook zo fijn. Dit jaar is hij dan wel eindelijk oud genoeg voor echte lessen. Dus misschien kunnen we dan aan het einde van de week echt met z'n allen een (mid)dagje skiën/snowboarden.
@Lara, goede reis morgen. Geniet van je vakantie! Even lekker alles loslaten en fijn samen zijn. Dat zou toch een positieve uitwerking moeten hebben. ?❤️
 
@juliato hier alles prima hoor. Lekker druk dagje gehad en eindelijk ingepakt voor de vakantie morgen. Ik zou nu eigenlijk in het vliegtuig zitten, zo vreemd haha. Ik zit vandaag op cyclusdag 17, ik heb nog niet het idee dat me eisprong of iets al geweest is. Ik had vandaag wel heel even een beetje buikpijn wat niet heel lang duurde. De vorige x heb ik wel echt mijn eisprong gevoeld op cyclusdag 16 ( denk ik ). De laatste x had ik een cyclus van 31 dagen dus zal inderdaad de eerste week van maart meer weten. Misschien heb je vandaag je eisprong gehad?
@lilo hartstikke bedankt, gaat zeker goedkomen. Zo aan toe ook! Ik ben zelf ook twee keer in Oostenrijk gaan snowboarden. Alleen heb ik het niet van jongs af aan geleerd dus dat was heel veel vallen en opstaan en blauwe plekken ? behoorlijk lastig om op latere leeftijd te leren haha. Jullie ook alvast een hele fijne vakantie. Enjoy ⛷ ☘️ 
 
Goedemorgen!
@lara hele fijne vakantie gewenst!!! Goede reis en geniet hè je hebt het verdiend ? Ik denk trouwens niet dat ik me eisprong heb gehad hoor want heb er nu nog last van en nergens slijm te bekennen en dat was vorige maand wel, nouja we merken het wel ik hou iedergeval hoop en mocht deze ronde niets doen dan heb ik blijkbaar toch weer de 100mg nodig zoals vorige keer.. het is toch even zoeken waar je het beste op reageert maar daar weet je alles van.. ik hou jullie iedergeval op de hoogte.. nu cd15
@Lilo gaat al opschieten dus! Wat leuk dat je zoontje elk jaar al mee gaat! Wij willen onze dochter uiteindelijk ook meenemen, wellicht over een jaar of 2 afhankelijk hoe of wat met een eventuele 2e kindje natuurlijk.. maar fijn om te lezen dat het echt niet onmogelijk is met een baby?
 
Goedemorgen dames!
@juliato ik had dus vorige maand echt geen slijm en dus wel een eisprong. Ik kan zo slecht mijn eisprong achterhalen. Of ik het vorige maand gevoeld heb is ook maar een gok geweest hè. Of de krampen daar echt van kwamen weet ik ook niet. Toen had ik op cyclusdag 16 echt mega gevoelige borsten ook. Nu totaal niet. Wel heb ik het slijm deze maand wel ontdekt. Het is toch altijd afwachten of de dosering waar je nu aan zit, geld ook voor mij wel juist aan blijf slaan. Dat is toch iedere maand ( vind ik ) toch weer spannend. Want ik heb voor mijn gevoel een menstruatie, of een positieve test of dat er gewoon helemaal niks gebeurd omdat de dosering niet meer aanslaat. 
Succes en we gaan gewoon kei hard duimen voor ons allemaal. ☘️ 
 
Hoi allemaal,

Ik heb gisteren mijn eerste echo gehad op CD14 en het was echt een tegenvaller. Vorige keer had ik 2 eitjes die gegroeid waren met deze dosering.. nu is er blijkbaar 1 cyste ontstaan en is er 1 eitje van 10mm. Niet echt groot dus. Ik zit er een beetje door heen. Vorige keer werkte deze dosering wel, waarom nu dan niet? Hoe kan ik dan straks zonder echo's er op vertrouwen. Ik moet vrijdag weer terug komen om te kijken of het is door gegroeid maar ik heb er eigenlijk niet zoveel vertrouwen in.
 
@Lara: wat jammer van het virus maar Finland lijkt mij ook onwijs gaaf! Geniet er lekker van! Ik vind het differentieren tussen verschillende soorten cervix slijm ook lastig, maar het klinkt alsof jij wel in je vruchtbare dagen zit. Kan me voorstellen dat het je onzeker maakt, zo zonder echo's of echt bewijs dat er een eisprong is.
Ik blijf trouwens zo'n 10-15 min liggen. Daarna wil ik wel graag plassen ivm kans op blaasontsteking en andere narigheden. Had ergens gelezen dat 10 min ook wel genoeg is. De zaadjes die direct in de baarmoedermond komen hebben sowieso het meeste kans.
@Lilo: handig plaatje van die verschillende soorten cervixslijm! Heel veel plezier alvast op wintersport.
 
 
@Lara, het lijkt me zeker lastig om als volwassene te leren skiën of snowboarden. Het voelt toch een beetje onnatuurlijk ofzo met van die dingen aan je voeten van een berg af. Wat dat betreft ben ik mijn ouders dankbaar dat ik het op jonge leeftijd geleerd heb. Want als het lukt is het zo ontzettend fijn en leuk.
@Julia, ik vond het zelfs een toevoeging om m'n zoon mee te nemen vanaf dat hij zo klein was. Je maakt zo'n vakantie dan zelf ook op een andere manier mee. Stiekem vind ik het alleen wel leuker nu hij zelf een stuk bewuster is van wat hij meemaakt.
@Nathalie, ja ik had best veel aan dat plaatje. Ik houd zelf onderhand al meer dan een half jaar m'n slijm en temp en evt andere kenmerken bij. Dus al voordat ik met dit traject begon. Gelukkig ben herken ik m'n vruchtbare periode daardoor al een stuk beter. 
Toen we nog probeerden op eigen houtje zwanger te worden ben ik het boek Taking Charge of Your Fertility gaan lezen. Daarin staat een hele uitgebreide en, naar mijn mening, interessante uitleg over de Fertility Awareness Methode (FAM) en de werking van het vrouwelijk lichaam.
Het schijnt dat je hier Nederland ook cursussen kan doen die gaan over die methode. Dat heet Sensiplan. Is wel best duur, maar je zou dan zeker veel leren over het herkennen van soorten slijm etc. Deze methode wordt nl. ook veel gebruikt als natuurlijke anticonceptie en dan is het bijna nog belangrijker dat je heel goed alle kenmerken van vruchtbaarheid bij jezelf herkent. Het is niet voor iedereen. Dat besef ik me, maar het geeft mij een veel groter gevoel van controle. En omdat ik niet tegen hormonale anticonceptie kan is het iets waar ik echt iets mee kan als ik in de toekomst niet meer zwanger wil worden.
Misschien zijn jullie hier allang van op de hoogte, maar het leek me toch de moeite waard om te delen. 
Het zou trouwens kunnen dat lang niet elke gyn het (volledig) met de FAM eens is. Ik las pas dat het nl. niet is opgenomen in de wetenschappelijke/medische literatuur als betrouwbare methode. Dus zeker artsen die alles volgens het boekje doen zijn er misschien niet heel enthousiast over. 
 
Terug
Bovenaan