Positief getest op corona

Wij hebben wel bij elkaar geleefd de jongste van toen 8mnd had 2 dagen koorts voor de rest niks en de oudste 4 begon alleen veel te hoesten maar verder nergens last van. Succes!

Als zij straks toch besmet blijven en jij bent hersteld, hoef je volgens mij niet meteen opnieuw in quarantaine daarvoor. De eerste 8 weken na je postieve test hoef je ook niet opnieuw te testen kennelijk, zelfs als je nieuwe klachten krijgt na eerst wel tenminste 24 uur klachtenvrij geweest te zijn. Dus je hoeft in die zin niet bang te zijn dat jij dan weer terug in quarantaine moet omdat je dan besmette huisgenoten hebt maar zelf geen klachten meer. Maar wat natuurlijk wel kan en naar zou zijn is als bijvoorbeeld over 5 dagen je partner wel postief test, maar je kindje nog niet, en dan vervolgens dat je kind besmet blijkt net op het moment dat je partner weer beter is. Ik ken wel gezinnen waar het echt op een soort van estafette manier door de familie is gegaan en sommigen (ironisch genoeg vooral degenen die zelf niet positief getest hebben) dus wel 2 maanden in quarantaine zaten (groot gezin en eerder toen je nog niet na 5 dagen kon testen om uit quarantaine te komen).

Mijn man is net hersteld van corona. Ook niet in isolatie gegaan. We lagen de nacht ervoor nog samen in bed dus zagen het nut er niet van. Plus alle zorg van de baby van 2mnd en voor hem zag ik niet zitten. En de eenzaamheid voor hem op een koude zolder waar niks is
Eerste dagen heeft hij dochter niet vastgehouden maar dat was niet houdbaar, je wilt toch knuffelen. Dus 1x per dag toch zeker de fles gegeven door hem
Ik was net volledig gevaccineerd en heb het niet opgelopen
Probleem is wel dat zodra de positief geteste persoon 24u klachten vrij is., De huisgenoten nog 10(!) Dagen in quarantaine moeten of testen op de vijfde dag. Omdat ik alsnog het zou kunnen krijgen. 3x met GGD gebeld iedereen zegt iets anders.
Na 2 weken was man klachtenvrij en heb ik een zelftest gedaan en vond het best. Je kunt wel eeuwig binnen blijven. Ik was er zat van zeker omdat ik geen klachten had
De kleine meid ook niet. En die had de dagen voor de test flink met papa geknuffeld

Ik was positief toen mijn zoontje net 2 weken oud was. Hoe weet ik nog steeds niet. Omdat ik borstvoeding gaf was afstand houden niet te doen. Borstvoeding moest nog op gang komen. Dus zo veel mogelijk afstand houden maar wel gewoon voeden. Mijn man sliep bij mijn zoontje op de kamer op een matras. Mijn dochter in haar eigen kamer en ik in het grote bed. Uiteindelijk ben ik de enige geweest die positief maar niet echt ziek is geweest.
Doe wat kan en goed voelt voor jullie.

Wij zijn ook niet apart in isolatie gegaan. Mijn man was positief en ik heb al die nachten gewoon naast m gelegen, ons kind samen verzorgd. Ik bleef negatief. Ik denk dat de kleine t gehad heeft (ik laat hem niet testen), was toen 7 maanden, enkel wat hoesten en een snotneusje. 
Wij vonden liefde en hechting belangrijker dan een eventuele besmetting, waar ik ook alles behalve bang voor was. 

Dankjewel allemaal! Ik heb er toch voor gekozen om inderdaad lekker bij m'n meisje te zijn.. ze was helemaal happy toen ik haar eindelijk weer optilde. Nu alleen een andere vraag aan mensen die deze zelfde situatie hebben gehad. Ik ben donderdagavond positief getest met een thuistest. Vrijdag met een officiële test. Moet 7 dagen binnen blijven en daarna, als ik 24u klachtvrij ben mag ik weer naar buiten. MAAR.. hoe zit het nu met mn vriend en m'n dochter? Ps. Heb al 2x de ggd gebeld maar krijg dan van die mensen die thuis achter hun telefoontje zijn gezet om mensen maar aan de praat te houden maar die er eigenlijk geen verstand van hebben.. dus kom geen steek verder daarmee.. ?

Op de 5e dag nadat jij je positieve test van de GGD gekregen hebt, mogen zij testen. Als ze klachten of een positieve zelftest hebben kunnen ze eerder testen. Zo is het hier ;-)

Terug
Bovenaan