Positief getest op corona

Nou ik heb net voor alle zekerheid toch nog 1 keer de ggd gebeld en die zeggen dat als ik gewoon bij hun ga leven, hun 12 dagen in quarantaine moeten.. Omdat ik 7 dagen in quarantaine moet maar in die 7 dagen ben ik ook nog besmettelijk. Dus als ik eruit mag over 7 dagen zijn hun natuurlijk wel 'in aanraking geweest met een besmettelijke persoon' en moeten ze dus 5 dagen in quarantaine en op dag 5 testen...

Omdat jij niet in isolatie gaat moet je man nadat jij klachtenv vrij bent nog 10 dagen in quarantaine. Dat mag verkort met een negatieve pcr test op dag 5
Dat werd ons verteld maar niet gedaan duurde me te lang.

Tuurlijk geen afstand nemen van je kind. Je weet in eerste plaats niet eens van wie je het hebt. Misschien ben je wel aangestoken door je eigen kindje.  Hij/zij hoeft geen klachten te hebben. 
Wanneer je test positief binnen komt lijkt het altijd net alsof je op dat moment ineens Corona hebt, maar dit is natuurlijk al langer aan de gang. 
naar alle waarschijnlijkheid krijgt je gezin het ook of heeft iemand het binnen je gezin al (gehad.) 

Veel sterkte en blijf logisch nadenken! 

Bij ons in huis was de kleine de eerste die positief testte. Toen gelijk met mijn partner "afgesproken" gewoon te blijven zorgen voor onze kleine man (5,5 maand). Dan zelf ook maar corona krijgen. Je moet er toch zijn voor je ventje en kan hem moeilijk isoleren of 1 van de ouders al "het werk" laten doen. We hebben inderdaad zelf later ook positief getest en dus een quarantaine gehad met ons drieën.

Terug
Bovenaan