Probleempje

Hoi Aukje,
het leven zorgt voor verrassingen en soms kan je niet overzien waar dat toe leidt. Ik snap dat je de kluts even helemaal kwijt bent en trek je alsjeblieft niets aan van die mensen die hun oordeel gelijk klaar hebben. Voor sommige mensen is het onbegrijpelijk als je niet zo'n saai en doorsnee leven leidt als zij.
Als jij zeker weet dat je het kind wil houden dan kom je er wel uit hoor. In het ergste geval wil geen van de beide mannen er iets mee te maken hebben maar ook daar kom je wel overheen, zo te lezen heb je wel een goed hoofd op je schouders. Volgend jaar om deze tijd ben je gewoon hardstikke gelukkig met de kleine, en weet je niet meer hoe het leven zonder was. Probeer relaxed te blijven en het positieve ervan in te zien. Het komt echt allemaal wel goed, je hebt vast wel vrienden en familie die je willen steunen, en een kind hoeft ook helemaal niet duur te zijn. Als er dadelijk een klein mensje bijkomt maakt het niet meer uit hoe die gemaakt is en driekwart van de wereld groeit op zonder vader.
Jouw kind krijgt in ieder geval geen moeder die een saai leven leidt en nog nooit iets meegemaakt heeft,(dat lijkt mij namelijk vreselijk). Oh ja, maak wel je studie af!!!
Heel veel sterkte
 
ik wil je heel veel succes wensen en een kind is het mooiste wat er is dat ook zonder vader kan opgroeien!!

en misschien is het wel dubbel en dwars door de pil heen gegaan dat kan toch ANONIEMEM!!!!! en zonder condoom ok is niet zo slim maar misschien kent zei die gasten ook door en door dus ook met seks relaties!! succes meis
liefs sandra
 
Hallo Aukje,

Jij kunt kiezen wat je doet, de mannen met wie je sex hebt gehad kunnen dat niet. Dus als jij kiest om het te houden en de beide heren willen geen vaderschapstest doen, dan sta je er alleen voor. Alimentatie eisen en zo heeft dan geen enkele zin, als beide mannen zeggen dat het niet van hen is dan is het jouw woord tegen dat van de aspirant papa's.

Daarbij heb jij natuurlijk niet het recht om twee levens overhoop te gooien omdat jij kiest voor een kind, dat moet je helemaal voor jezelf weten.

Anouk reageert lekker primair op het goed gefundeerde stuk van Annemieke dat 'hun, hun penis erin hebben gehangen'. Is natuurlijk waar maar dat maakt je nog geen vader. Vader ben je in eerste instantie met je hart en als een kind je wordt opgedrongen worden mannen daar geen leukere vaders van, met alle gevolgen van dien. Verwekken kan iedere boerenkarhengst, de zorg is een ander verhaal en daar gaat het om. Is de wil er om vader te zijn? Zonder die wil ben je als kind beter af zonder vader.

Ik hoop maar dat je begrijpt wat dat betekent want een kind alleen opvoeden is geen makkelijke opgave.

Heel veel sterkte in ieder geval.
 
hoezo domme anoniemen thaiza?
is jouw antwoordt dan wel heilig?
nou ik denk het niet. jij wil maar even opdringen om GEEN abortus te doen; wie ben jij om dat te beslissen?
en hoezo heb jij geen dom antwoord?
dat jij misschien een goede relatie hebt waar je erover ken praten met je vent, en dat jullie het kindje willen houden is jouw pakkie aan. maar laat iemand anders een eventuele andere keuze maken.

en ik ben het ook helemaal niet eens dat mensen hier willen beweren dat als je zwanger bent, niet eens over abortus na mag denken tsss. ik ben zelf heel gelukkig en gewild zwanger, maar er zullen genoeg meiden zijn zoals aukje of weet ik veel die bijvoorbeeld verkracht zijn of weet ik wat, die wel voor abortus kiezen. nou dat vindt ik hun goed recht!
stel je voor dat er dalijk allemaal kinderen op de wereld komen die niets eens gewenst zijn, en waarvan de moeder ongelukkig is en de vader een verkrachter. nou lekker dan.....
 
Terug
Bovenaan