"De dames die al wat langer wachten....."

lolita Dankjewel, echter hopen wij op de slechtst mogenlijke uitslag, omdat bij het streekziekenhuis al werd vastgesteld dat vriendlief onvruchtbaar is. Nu kunnen ze tegenwoordig heel veel daarvoor, maar psygisch gaan we dat niet trekken. Hoe slechter de uitslag, hoe makkelijker de keuze voor donorzaad. Hoewel dat natuurlijk niet helemaal op gaat. Want het idee van een schattig peutertje met blonde haartjes kan dan misschien wel werkelijkheid worden, je weet bij elke ontwikkelingsstap er ook dingen zijn die het niet van pappa kan hebben en dat blijft natuurlijk wel iets wat in je achterhoofd speelt. Maar wat zou het mooi zijn toch een blond koppie te hebben rondlopen mettertijd...

O wat was vriendlief vanmiddag jaloers... Een oud collega, bijna 5 jaar jonger is vrijdag pappa geworden. Gewoon keurig zoals het bij veel stellen gaat. Relatie krijgen, samenwonen, huren, kopen, kindje... Hij vind het vreselijk en gaat ook vast niet op kraamvisite. (Ik ook niet, want de vrouw van die oud collega is echt vreselijk...)
Het blijft toch heel erg in ons hoofd rondspoken. Vriendlief zegt weinig, maar als we er over spreken gaat er genoeg in dat hoofd om. We willen gewoon zo intens graag ouders worden!
Toch ook weer nieuwe namen, dus bij deze nogmaals dat ik Knuffeltje ben, 27, vriendlief nu haast 31, bezig  met onze kinderwens 2018. Doorverwijzing maart dit jaar, maarja corona he... Actuele status: woensdag intake AMC en dan uitslag bloed en sperma onderzoek.
We hadden dus eigenlijk allang ouders willen zijn, maar dat wil natuurlijk iedereen hier. ?

Nou hier heeft de menstruatie zich ook aangediend.. gek, ondanks dat je toch ergens op een wonder hoopt, is dit de eerste keer in 1,5 jaar dat ik er blij mee ben. Nu gaan ze eindelijk wat doen. Hebben we misschien volgende maand voor het eerst in al die tijd echt een kans! 

straks maar even ovulatietesten bestellen en dan vanaf volgende week daar weer mee aan de slag. Ik ben heel benieuwd naar komende tijd! Het kan me niet snel genoeg gaan. Ik hoop zo dat die IUI ons gaat helpen! Maar moet mezelf er ook op voorbereiden dat het daarmee niet gaat lukken.. 

Hallo dames, 
Ik had het even heel druk, dus kon niet eerder reageren. Inmiddels zijn het zoveel berichten dat ik eigenlijk niet weet waar ik moet beginnen. In ieder geval welkom aan de nieuwe dames. Ik snap dat dit forum niet bij de favoriete staat, maar ik vind het wel fijn dat we elkaar kunnen steunen.
Lapjesendraadjes, heb je nog iets gehoord? Ik hoop zo dat ze je dit jaar nog gaan helpen. Heb je enig idee hoe het nu met de normale zorg in jouw ziekenhuis gaat? 

Ik vond de drukke week wel even lekker. Even afleiding. Al moet ik wel zeggen dat mijn hormonen aardig in de weg zitten. Het ene moment ben ik heel blij en het andere moment voel ik me enorm onrustig. Deze week of begin volgende week moet ergens mijn menstruatie komen. En natuurlijk heb ik weer andere kwaaltjes dan normaal. Maar hoop heb ik niet meer. Over het zaadonderzoek hebben we nog niets gehoord. Ik weet ook even niet zo goed waar we nu staan. Mijn vriend heeft via de dokter een formulier gekregen om een zaadonderzoek te doen en dat is het. Ik ga er dus maar vanuit dat de huisarts contact met ons opneemt.
Succes en sterkte allemaal! 

Hoi meiden,
Ik was even een tijdje niet op het forum. In de eerste instantie om even gewoon wat rust en afstand proberen te nemen, maar ook de drukte van een nieuwe baan. Alleen daarna deed mijn account wat raar. Elke keer als ik iets wilde typen werd ik uitgelogd echt heel stom, maar hij doet het weer. :)
Het lukt me nu niet om op alle berichten van de laatste 1,5 maand ongeveer te reageren, dus alvast excuses. 
als eerste welkom nieuwe meiden, niet het forum waar je op terecht wilt komen, maar wel een stel super sterke vrouwen die elkaar digitaal steunen en helpen! Even kort voorstellen Zwindo, 29 jaar, na vroege mk maart 2019 in de medische molen terecht gekomen. Endometriose en PCOS geconstateerd, afgelopen zomer kijkoperatie gehad waarbij ze een klein beetje endo hebben kunnen weghalen, maar heb een ernstige vorm van endometriose waarbij een eierstok met mijn darm verkleefd is. Nu aan het wachten tot we met IVF kunnen beginnen. 
lovetennis vervelend dat de hsg zo pijnlijk was, wel heel fijn dat je nu al een bijna positieve ovu test hebt. Zo vervelend als je van die lange cyclussen hebt. 
ProjectTT rare week met een rare ongesteldheid. 
mttm spannend zo'n eerste stap naar de huisarts. Hopelijk weten jullie snel waar jullie aan toe zijn of nog beter blijkt het uiteindelijk niet meer nodig! Heel veel succes in ieder geval.
Lapjesendraadjes hoe fijn dat je nu toch bericht hebt gekregen dat je al snel terecht kan! Wat een top gevoel moet dit zijn. Dan kan je 2020 gewoon ook echt even achter je laten en vol goede moed het nieuwe jaar in. Wat heerlijk! ben echt heel blij voor je.
Fleurbo fijn dat je nu een duidelijk plan hebt en dat je met IUI kan beginnen. Mijn man heeft overigens ook een 3 hele verschillende uitslagen van zn zaad gehad. eerste keer was mwah, 2e keer was super, 3e keer was nog slechter als de 1e keer daarom moet hij volgende week nog voor een 4e keer ivm ons ivf traject. 
Hier mag ik vanavond de eerste decapeptyl zetten, dus geen extra Lucrin injectie nodig en geen hele lange uitloop (als het goed is). Morgen moeten we voor mijn man naar de uroloog voor een terugkoppeling van zijn bloed en echo onderzoek en dan krijgen we eind volgende week de uitslag van de 2e SOT en hopelijk ook te horen wanneer we de andere medicatie voor de stimulatie op kunnen halen en een planning wanneer we daarmee mogen beginnen. Zo spannend nu het allemaal zo dichtbij komt. Ik kijk wel echt een beetje op tegen het zelf moeten prikken, maar het is allemaal voor een goed doel. Kijk nu vooral uit naar eind volgende week, dan horen hoe het traject er voor ons uit komt te zien. (stiekeme hoop dat we voor het eind van het jaar nog een tp hebben)

Zwindo, tip bij het prikken: medicatie een kwartier van tevoren uit de koelkast halen en je huid verdoven met behulp van een ijsklontje of een koelelement. Dat maakt echt zoveel verschil! En als je partner het aandurft, kan hij het prikken van je overnemen? Het enige dat ik deed was de medicatie pakken en op mijn stoel zitten, de Mr deed de rest en dat ontstresste mij enorm! Zo blijft het baby maken nog een beetje teamwork ?

Zwindo, goed dat je even tijd voor jezelf bent genomen. Bevalt je nieuwe baan? Dat prikken lijkt me ook wel spannend. Ik dacht net zoals lapjesendraadjes dat je vriend je misschien kan helpen. Succes en sterkte!
Wij hebben net de uitslag van het onderzoek gelezen. Zoals verwacht begrijpen we er niets van. Wat we nu kunnen beoordelen is dat er dingen zijn die wel goed zijn, maar ook dingen die niet aan de boven- of ondergrens voldoen. Hopelijk belt de huisarts morgen, zodat hij uitleg kan geven. Als we het goed hebben begrepen uit het portaal, is er wel al een verwijzing aangevraagd. Ik ben bang dat het een lange nacht gaat worden. 

He zwindo! Wat fijn wat van je te horen :) fijn dat je mag beginnen! Hopelijk inderdaad nog een terugplaatsing dit jaar! ga voor jullie duimen ?
mttm logisch dat je er niets van begrijpt, wij snapten het ook steeds niet. 2 weken terug heeft de arts ons iets uitgelegd, maar ze is toen alleen ingegaan op hetgeen wat bij ons niet goed was volgens mij. Ze gaf aan dat VCM belangrijk is om naar te kijken, dat is volume, concentratie en de bewegelijkheid van het zaad. In onze verslagen staat steeds wat het VCM is, die zien ze het liefst boven de 10 miljoen (wordt vaak gewoon met 10 aangeduid volgens mij). Volgens mij betekent dat het aantal goed bewegelijke zaadcellen. Weet je wat er bij de VCM stond bij jullie?

Amaai, als ik de verhalen hier lees mag ik 'nog' niet klagen. 
Nu 10 maanden bezig. In de 2e ronde was het raak, maar na een vroeg mk is iedere maand helaas een teleurstelling. En iedere maand steekt het net iets meer dan de vorige. 
Ik heb al 3 kinderen uit mijn vorige relatie en zou graag eentje hebben met mijn nieuwe partner. 
Donderdag afspraak jij de gyn om de gele binnenkant en hormonen te laten controleren. Gezien mijn leeftijd, 40+, is de medische mallemolen geen optie voor ons. 

Terug
Bovenaan