"De dames die al wat langer wachten....."

Ja hij wil wel laten testen, maar hij kan niet op commando... En heeft door zijn verleden een diepgewortelde angst/haat jegens artsen. Het zal dus nog wel wat worden... Maar we gaan samen naar de afspraak. Stapje voor stapje. 

Ai dat is wel lastig dan. Goed dat je hem hierin helpt stap voor stap. Hopelijk wonen jullie dicht bij een lablocactie waar je het zaad kan inleveren want dan kan je het gewoon thuis doen. Hopelijk scheelt dat wel iets met het op comando moeten doen etc.

He Knuffeltje, wat heftig weer! Gelukkig gaat hij toch al mee naar de afspraak. Ook voor jou toch een beetje steun dan! Dikke knuffel!
zwindo, ik heb hier ook plots een vriendinnenkwestie.. ik weet zelfs niet goed hoe ik het moet neerschrijven. Ik denk dat ik er even een nachtje over slaap en dan morgen probeer het verhaal te doen. Ik ben enorm gekwetst. Heb al maanden niet meer gehuild om wat er allemaal gebeurd is, maar nu kwam het allemaal toch weer even boven. Mensen kunnen zo egoïstisch zijn.. maar van dichte vriendinnen doet het toch eens zoveel pijn! 

Chacha Oh no! Het doet inderdaad veel pijn als een goede vriendin zo doet. Ik begrijp je echt heel goed. Ik ga zelf heel snel aan mezelf twijfelen of ik iets verkeerd heb gedaan of anders had moeten handelen dus vannacht echt liggen malen als een gek. Had namelijk nog een berichtje gekregen van haar nadat we het redelijk goed hadden afgesloten (dacht ik), waarbij ze zichzelf helemaal in een slachtofferrol plaatst. Ik zal wel over mn principes heen stappen en aan de kant schuiven dat we rekening met elkaar moeten houden (omdat ik heb gezegd dat ze gewoon alles moet delen en ik noet sta te springen om alles over de app te delend. Echt barf? ze vindt zichzelf heel zielig. En daar heb ik geen ruimte voor op dit moment dus heb niet meer gereageerd en ga ik ook niet doen. In ieder geval voor de komende paar dagen.
Ik hoop dat je het een beeje hebt kunnen laten bezinken allemaal en dat jullie er snel goed uit komen. In ieder geval een hele dikke knuffel vanaf hier! ?

Zwindo, wat n gedoe met je vriendin. Echt, problemen rondom vruchtbaarheid en miskramen zijn zo'n taboe onderwerp! Veel mensen hebben geen idee hoe er mee om te moeten gaan. Jouw vriendin dus ook niet. Goed dat je er even een nachtje over slaapt!
Oh knuffeltjeeeee dat is wel een teken aan de wand, ben ik bang.... Hartstikke goed dat hij mee gaat! Neem het stap voor stap. Als je op een half uur afstand woont, mag je vaak thuis produceren.
ChaCha, oh meis dat klinkt niet best!

Hoi allemaal,

ik heb hier nog niet eerder mee geschreven, maar schrijf mee op een ander lijntje. 
Ruim 2 jaar geleden ben ik gestopt met de pil in de hoop dat ik snel zwanger zou raken, inmiddels hebben we in augustus toch maar de stap genomen om naar het ziekenhuis te gaan en zit ik sinds januari in een iui-traject. De eerste poging is helaas niet gelukt en de 2e poging ging niet door vanwege teveel eiblaasjes. Nu heb ik van de gynaecoloog op 2 maart 10 tabletten primolut gekregen, zodat mn menstruatie eerder op gang zou komen (hij verwachtte dat dit rond 9 maart zou gebeuren), echter ben ik nog steeds niet ongesteld. Heeft iemand van jullie ervaring met het gebruik van Primolut om de menstruatie op te wekken? Ik lees eigenlijk alleen maar berichten over het uitstellen van menstruatie door het gebruik van Primolut. 
Ik denk dat ik vanmiddag toch het ziekenhuis maar ga bellen met de vraag of dit normaal is. 

Annemt, ik heb zelf geen ervaring met Primolut, maar wat een traject ook al! Ik hoop dat de iui snel aanslaat voor jullie!
Wel dames, mijn lieve vriendin heeft zich van haar beste kant laten zien. Toen ik de eerste keer gestopt ben met de pil (dit was ergens 2017), waren we onbewust met 3 samen gestopt met de pil. De twee vriendinnen snel zwanger, ik uiteraard niet. Ik was voor hen enorm blij! Kindjes zijn nu 2-2.5 jaar en voor één van de vriendinnen was het tijd om aan de tweede te beginnen. Tussen kerst en nieuw kreeg ik dan van haar een telefoontje met de boodschap dat ze terug zwanger was. Uiteraard heel blij voor haar, maar voor mezelf kwam dit wel even aan na alles wat er vorig jaar gebeurd is, maar ze begreep dit ook. Alles koek en ei dus :).
Eind januari is dit voor haar jammer genoeg een miskraam geworden, waarna ze enorm veel beroep op mij gedaan heeft, 'want ik weet hoe het voelt'. Vond ik al een rare boodschap, maar goed, ik heb haar wel enorm gesteund, want is hoe dan ook pijnlijk. Nu moet ze een vaccin laten zetten om antistoffen te kweken tegen mazelen of pokken (weet ik niet exact meer), waardoor ze 1 à 2 maanden moet wachten met zwanger te worden. Ik heb haar gezegd wat ik zou doen in dit geval. Gezondheid van het kindje gaat boven alles, ik zou elk risico dat ik zelf kan beperken dan ook beperken. Zwanger geraken om dan je zwangerschap te moeten afbreken terwijl je er iets aan had kunnen doen, lijkt me voor niemand echt een aanrader, dus voor mij echt een no brainer. Voor haar ligt dit moeilijk, want zo lang wachten is echt lastig voor haar. En ze heeft al een eisprong moeten laten passeren, wat zoooooo moeilijk was.
Moeten jullie weten dat ze dus elke keer van de eerste keer zwanger is, perfect normale cyclus heeft en dus super vruchtbaar is.. Ik vind het héél erg voor haar dat ze een miskraam gehad heeft, maar dit wil niet zeggen dat ze nooit meer zwanger kan geraken hé..
Ik ben dus enorm gekwetst. Hoe durft zij tegen mij zeggen dat 1 of 2 maanden wachten lang is?? Als dit gaat over de gezondheid van je ongeboren kindje?? Terwijl zij weet dat wij twee zwangerschappen hebben moeten afbreken en al 2,5 jaar aan het proberen zijn?? Terwijl zij héél goed weet dat als ik dit allemaal op voorhand had geweten, ik sowieso al de medicatie had genomen om dit te voorkomen en wachten zo lang het nodig is, verdorie. Of ben ik dan te gevoelig?
Mijn man was ook enorm kwaad, hij wilde zelf al reageren op haar. Ik heb zo'n geluk met m'n topper! Ik zit hier echt gewoon met tranen in mijn ogen.. 
Diep ademhalen en maar weer verder zeker..

Lapjesendraadjes, heel veel succes vandaag!!!! Ik hoop echt voor je dat het meevalt!! En dat het gezegde ook voor jou blijkt te kloppen!
ChaCha, ojee.... Klinkt niet best. Soms zijn er meer nachtjes slapen nodig. Ook voor jou Zwindo? Het klinkt heel gezond om even afstand te nemen. Ze legt wel een hele grote claim op jou zo. En het is toch echt hen probleem, niet het jouwe!! Zij zal hiermee moeten leren omgaan. Lijden hoort nou eenmaal ook bij het leven en daarom hoef je niet in een hoekje gestopt te worden!! Je doet het super door aan te geven wat jij verwacht, wat jij nodig hebt en wat je wel/niet wilt. De rest is toch echt aan hen!! 
Knuffeltje, ai... Wat heftig. Waren ze in hun vorige relatie actief bezig met een kinderwens? Het lijkt mij wel heftig voor je relatie om dit te horen?
Hier nu al 5 dagen 2 druppels oud bloed per dag, gisteren 3 druppels. Irritant!!!!! Wel een enorme emo-dip gehad, dus het zal eerdaags wel echt doorbreken.

Annem, nee geen ervaring mee. Goed dat je hier ook even checkt!! Heb je er ook op gegoogled? Soms brengt hij je dan naar oude forum gesprekken, daar kennis ook veel uit halen... Succes.

Terug
Bovenaan