Annemt, ik heb zelf geen ervaring met Primolut, maar wat een traject ook al! Ik hoop dat de iui snel aanslaat voor jullie!
Wel dames, mijn lieve vriendin heeft zich van haar beste kant laten zien. Toen ik de eerste keer gestopt ben met de pil (dit was ergens 2017), waren we onbewust met 3 samen gestopt met de pil. De twee vriendinnen snel zwanger, ik uiteraard niet. Ik was voor hen enorm blij! Kindjes zijn nu 2-2.5 jaar en voor één van de vriendinnen was het tijd om aan de tweede te beginnen. Tussen kerst en nieuw kreeg ik dan van haar een telefoontje met de boodschap dat ze terug zwanger was. Uiteraard heel blij voor haar, maar voor mezelf kwam dit wel even aan na alles wat er vorig jaar gebeurd is, maar ze begreep dit ook. Alles koek en ei dus

.
Eind januari is dit voor haar jammer genoeg een miskraam geworden, waarna ze enorm veel beroep op mij gedaan heeft, 'want ik weet hoe het voelt'. Vond ik al een rare boodschap, maar goed, ik heb haar wel enorm gesteund, want is hoe dan ook pijnlijk. Nu moet ze een vaccin laten zetten om antistoffen te kweken tegen mazelen of pokken (weet ik niet exact meer), waardoor ze 1 à 2 maanden moet wachten met zwanger te worden. Ik heb haar gezegd wat ik zou doen in dit geval. Gezondheid van het kindje gaat boven alles, ik zou elk risico dat ik zelf kan beperken dan ook beperken. Zwanger geraken om dan je zwangerschap te moeten afbreken terwijl je er iets aan had kunnen doen, lijkt me voor niemand echt een aanrader, dus voor mij echt een no brainer. Voor haar ligt dit moeilijk, want zo lang wachten is echt lastig voor haar. En ze heeft al een eisprong moeten laten passeren, wat zoooooo moeilijk was.
Moeten jullie weten dat ze dus elke keer van de eerste keer zwanger is, perfect normale cyclus heeft en dus super vruchtbaar is.. Ik vind het héél erg voor haar dat ze een miskraam gehad heeft, maar dit wil niet zeggen dat ze nooit meer zwanger kan geraken hé..
Ik ben dus enorm gekwetst. Hoe durft zij tegen mij zeggen dat 1 of 2 maanden wachten lang is?? Als dit gaat over de gezondheid van je ongeboren kindje?? Terwijl zij weet dat wij twee zwangerschappen hebben moeten afbreken en al 2,5 jaar aan het proberen zijn?? Terwijl zij héél goed weet dat als ik dit allemaal op voorhand had geweten, ik sowieso al de medicatie had genomen om dit te voorkomen en wachten zo lang het nodig is, verdorie. Of ben ik dan te gevoelig?
Mijn man was ook enorm kwaad, hij wilde zelf al reageren op haar. Ik heb zo'n geluk met m'n topper! Ik zit hier echt gewoon met tranen in mijn ogen..
Diep ademhalen en maar weer verder zeker..