"De dames die al wat langer wachten....."

Hoi knuffeltjee snap wel dat je de zenuwen hebt als ik lees hoe ze met mensen omgaan ook niet normaal maar hoe groter hoe onpersoonlijker heb ik het idee en vrouwen jaloezie is er dan ook vaak nog bij dat ze je niks gunnen en idd wat je zegt ze mogen niet je uren afpakken daarvoor moeten ze je vrij geven dus dat kun je ook zeggen vind nog wel balen voor jullie dat je zolang moet wachten en dan maakt het niet uit of je zoals jij 28 of 41 bent jullie wachten al net zolang mischien nog langer op een kindje als wij en dan duurt elke maand te lang.
Bij mijn vriend op het werk weet zijn baas ook dat we in het traject zitten en die is echt heel meegaand gelukkig we moesten het wel zeggen omdat mijn vriend op de vrachtauto zit en in de week niet thuis is en als we dan naar het ziekenhuis moeten dan moet hij de avond daarvoor thuiskomen en moet dat geplant worden en als dat 1 x gebeurt dan hoef je op zich nog niks te zeggen maar als je vaker dat hebt en zoals wij 6x iui dan moet je uiteindelijk wel wat loslaten en dat hebben we dus toch maar gedaan en nu dus ivf vind het ook wel prettig dat zijn baas het weet  

Net een gesprek met mijn werk. Omdat ik parttime werk schijn ik ook nog bepaalde plichten te hebben. Kwam er op neer dat echo's e.d. in eigen tijd moeten. Voor de punctie kunnen ze me wel een week op ziek zetten. Ik weet natuurlijk nog helemaal niet hoeveel echo's er nog gaan komen dus ik denk dat ik het maar gewoon met mijn cliënten bespreek... Die hebben alle begrip en vinden een week geen hulp geen ramp.

Knuffeltjeeeee, ik zou even contact leggen met Freya voor advies. Want volgens mij moeten werkgevers ook bij parttime medewerkers ruimte geven voor doktersafspraken. Sommige afspraken kun je nu eenmaal niet op vrije dagen plannen.. volgens mij is je werkgever hartstikke illegaal bezig!

Dank voor de tip! https://www.rendement.nl/verzuim/tools/moet-werkgever-vrij-geven-voor-doktersbezoek.html Las ik ergens op internet. Ik durf het niet te vragen maar denk ergens wel, kom maar eens zwart op wit waar het staat dat ik mijn dagen moet inleveren. Straks wil ik wel nog ergens vrij in het jaar en zijn mijn dagen al op... Ik werk verspreid over 4 dagen 18 uur.
---------
Ik heb mijn leidinggevende de link van Freya doorgestuurd.

Lovetennis, wat ontzettend vervelend om te lezen dat om zo'n reden een ronde niet benut kan worden en daar mag je je echt wel klote om voelen!
FleurBo, ohh wat balen, je blijft idd hoop houden wanneer je een ronde hebt geprobeerd. Die hoop elke keer zorgt ervoor dat we door blijven gaan. Hopelijk snel info over jullie nieuwe stap, knuffel. 
Knuffeltje, wat vervelend dat er op het werk niet volledig rekening mee wordt gehouden. Zou idd goed uitzoeken waar je recht op hebt. 
Ik ben maandag in het ziekenhuis geweest. Volgende week verwacht ik mijn NOD en mag ik het ziekenhuis bellen wanneer ik toch weer ongesteld ben geworden om de startecho voor de IUI te plannen. Prikinstructies heb ik al gekregen en hoe het er dan ongeveer uit gaat zien. Ik zit er op dit moment wel dubbel in, blij dat we na ruim 1,5jaar worden geholpen maar ook onrustig om wat er op ons af gaat komen... en dat de natuurlijke weg wss niet is gelukt. Daarbij had ik wel al iets erover gelezen, maar de 10% kans per ronde pff dat moet ik toch echt aan de kant gaan zetten...

projectTT weer een stap verder, weer een grens over. Maar wie weet wat het voor kansen gaat brengen. Maar het blijft heel spannend! Hopen dat het voor jullie dè manier blijkt en dat jullie snel mogen starten. ☺️

Hoi Dames,
Ik ga even meelezen. Wij zitten nog in de beginfase van ons fertiliteitstraject maar wat komt er al veel op je af en wat een rollercoaster is mijn gevoel.
Duidelijk is dat het bij mijn partner niet goed zit. Nu in april nogmaals laten testen en dan kijken of het goed genoeg is voor IUI of dat het toch ICSI wordt.
Ondertussen pieker ik me suf. Voor wie er meer over wil lezen, ik hou een blog bij op mamaplaats. 
https://www.mamaplaats.nl/blog/baby/de-tijd-stond-even-stil
https://www.mamaplaats.nl/blog/zwanger/onzekerheid-en-wachten-heel-veel-wachten

Terug
Bovenaan