"De dames die al wat langer wachten....."

ik zit even met een dilemma, kunnen jullie met mij meedenken? Dit weekend mag ik komen voor de allerlaatste IUI voordat we voor icsi aan de beurt zijn. Ik voe al een tijdje dat mijn eisprong er aan komt. Krampjes bij mijn eierstokken, andere afscheiding, noem alles maar op. Mijn gevoel zegt dan ook dat ik morgen voor IUI naar het ziekenhuis moet. Maar, de ovulatietest is net niet positief. Hij zit er echt tegenaan. Eigenlijk zou ik dus moeten wachten. Maar als hij morgenochtend positief wordt mag ik pas zaterdag voor inseminatie. Terwijl ik het gevoel heb dat we dan te laat zijn.
wat zouden jullie doen? Gevoel volgen of protocol van het ziekenhuis volgen? 

LoveTennis wat balen van deze ronde... ik snap dat je nu denkt laat die menstruatie maar komen.

Sanne Beau Hmm dat honger hebben en vermoeidheid zijn wel ‘typische’ zwangerschapskwaaltjes. Heb je inmiddels al een positieve test in handen gehad of is je menstruatie doorgebroken?

Zwindo neee wat verschrikkelijk! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar dit is een echte nachtmerrie. Ik wil je heel veel sterkte en kracht wensen ??. Een dikke knuffel en ik hoop dat we je een klein beetje steun kunnen geven hier.. 

FleurBo ik zou toch je gevoel volgen, vaak kun je het toch beter zelf aanvoelen dan wat zo’n test aangeeft of wat een protocol zegt.. 

Zwindo wat een afschuwelijk bericht. Mijn hart breekt voor je. Heel veel kracht en sterkte toegewenst ?
Hee meiden,
Even een tijdje onder de radar geweest, ik heb nog wel meegelezen maar had een tijdje niet de energie en rust om actief mee te doen. Het IUI traject valt me zwaar en ik ben een periode heel verdrietig en ongelukkig geweest. Inmiddels zit ik op andere hormonen (van chlomid overgestapt naar gonal f) en ga ik naar een psycholoog, en ik moet zeggen dat ik me al een stuk beter en positiever voel. En dat zal ik nodig hebben, want het ziet er naar uit dat we richting poging 5 gaan en na 6 mislukte pogingen mogen we door naar IVF..
Er is in de tussentijd bij jullie natuurlijk ook veel gebeurd, een beetje te veel om nog op te reageren maar dat zal ik de komende tijd weer doen ?
lapjesendraadjes hoe gaat het met de zwangerschap? 

Lieve Vis, stomme hormonen ook he! En dan zeker als t niet direct resultaat geeft. Goed dat je erover praat, het is fijn om je verhaal kwijt te kunnen en coping mechanismes te vinden.
Met de zwangerschap gaat het erg goed, ben vandaag 7+1! Ik heb weinig klachten meer, maar ik denk dat dat een beetje in de familie zit? Mijn moeder zegt weinig last te hebben gehad vroeger en mijn zusje had ook weinig kwaaltjes. Later deze week heb ik de vitaliteitsecho en daar kijk ik enorm naar uit! Dan zie ik dat het echt is. Zoals een collegaatje vandaag zei, je ziet er nog steeds beduusd uit. En ik kan het inderdaad nog steeds niet geloven, na die 5 of 6 mislukte IUI pogingen waar ik na poging 2 al niet meer in geloofde was ICSI in 1x raak, bizar!

Fleurbo: ik zou je gevoel volgen, misschien iets te vroeg is altijd beter als telaat toch?
lapjesendraadjes: fijn om te horen dat jij je goed voelt?
Wanneer heb je de echo of heb je die al gehad?
vis: zo herkenbaar ik voelde me ook echt een beetje depri door de clomid, ik merkte dat ik tijdens het slikken compleet uit balans was telkens.
Hopelijk lukt het met iui en anders een goed vooruitzicht op ivf?
sanne beau: hoe is het nu bij jou?

Hoi meiden.
In de afgelopen twee weken dat ik niet op het forum ben geweest, is er een hoop gebeurd. Vorige week hoorde ik weer een verhaal over een stel waarvan het zaad heel slecht was en zij werden doorgestuurd voor icsi. IUI mochten ze overslaan. Ik dacht; wij worden ‘steeds’ naar huis gestuurd omdat ‘alles goed is’. Ik heb de telefoon gepakt en het ZH gebeld. (het half jaar was nog nét niet om) maar omdat ik net elk moment ongesteld kon worden, gebeurde er van alles.
Afgelopen maandag mocht ik langskomen voor een echo op dag 3 van mijn cyclus. De echo zag er netjes uit en aanstaande maandag op dag 10 krijg ik de tweede echo.
Ik heb clomid clomifeen gekregen en die heb ik nu 4 dagen geslikt, morgen is dag 5. Hoofdpijn heb ik er helaas wel van, verder valt het mee.
Ja jullie lezen het goed, wij zijn dus officieel gestart met IUI ? Zo blij als een kind!

@Fleurbo wat lastig; wat heb je besloten?
@Zwindo ik kan geen woorden vinden die je ook maar iets kunnen helpen met het verwerken van dit grote verlies, een nachtmerrie, wat ongelooflijk oneerlijk. Ik wens jullie héél héél veel sterkte.
@Vis, ik slik dus nu ook sinds kort clomid, maar heb tot nu toe 'alleen' hoofdpijn.. ik hoop dat je je snel beter voelt.
Ik zit nu even in de flow dat er EINDELIJK iets gaat gebeuren, en ik hoop zo dat het binnen die 6 pogingen IUI gaat lukken.
Het lijkt me LOODZWAAR als je na deze 6 pogingen verder 'moet' gaan, dan verlies je toch alle hoop die je hebt..
@Lapjesendraadjes wat ongelooflijk fijn die echo!! 
@ProjectTT hoe is het bij jullie??

Terug
Bovenaan