"De dames die al wat langer wachten....."

Ha dames,
ik heb een tijdje ook iets minder actief meegedaan. Na mijn laatste bericht ging het namelijk allemaal erg snel en dat vond ik toch iets heftiger en zwaarder dan vooraf gedacht en dan sta je nog maar aan het "begin". 
Ik wil in ieder geval @Lapjesendraadjes feliciteren (weet niet meer of ik dat al had gedaan haha) geeft me echt hoop en moed dat het allemaal wel mogelijk is haha. 
Na mijn laatste bericht konden we vrij snel bij de HA terecht. Die gaf zoals verwacht aan dat we er alles aan hadden gedaan en het lang genoeg hadden geprobeerd dus dat we doorverwezen konden worden. 
2!! dagen later hadden we de vragenlijsten al binnen, die hebben we dezelfde dag nog op de post gedaan en diezelfde week werden we nog gebeld voor een afspraak. 
De afspraak bij de gyn was 16 maart. Bij mij lijkt tot zover qua BMI, leefstijl etc. alles goed. Bij mijn vriend is dat minder het geval.
Ik zat toen op CD 11 en volgens mijn berekeningen zou ik 1 dag voor de eisprong zitten. Bij het inwendig onderzoek was mijn rechter follikel 19.1 cm :) oftewel zag er prima uit! Die zou inderdaad de volgende dag gaan springen. Verder geen wildgroei aan follikels of cystes en ligging baarmoeder en alles zag er goed uit. Ook mijn slijmvlies was goed (volgens mij 75mm?) 
Ik zit nu op CD 25 en dus 1 dag voor mijn NOD. Zodra ik ongesteld ben moet ik bellen en dan begint de cyclusanalyse. Spannend allemaal. 
Vandaag moest vriend zijn donatie inleveren voor analyse. Dat vond hij toch ook wel zwaarder dan vooraf gedacht. Het maakt je ook gewoon zo onzeker. En wat vervelend is is dat we bij de echo's, uitslagen van onderzoek etc. niet samen zijn. Alles wordt met mij besproken omdat hij wegens corona niet mee mag.
Nouja het voelt al met al wel als rollercoaster (nu al) en pittig, maar ook als een stap dichterbij ofzo. Ik duim voor ons allemaal dat het maar snel zo mag zijn. 

@Lolita: dat is inderdaad wat herkenbaar..
 Ik wens je enorm veel succes met de onderzoeken rond hpv... Hopelijk vind je wat rust en kan het traject snel starten.. Ik voelde me bij de start van het fertiliteitstraject wel gehoord en dat hielp me. Dus ik duim mee voor je !
@projectTT: OH dat is jammer te horen.. Komt het door de medicatie ? 
@Uiltjesfan: Spannend allemaal ! Kan ik me voorstellen.. Heel fijn dat je zo snel de vragenlijsten etc hebt ontvangen .
Aan al de rest: Bedankt voor de lieve reacties ...

We hebben de uitslag van het semenonderzoek binnen van mijn vriend. Ik krijg officieel pas de uitslag met de toelichting als ik heen moet voor de cyclusanalyse, maar uiteraard ga je de waarden direct al even vergelijken met het internet. 
Voor zover we kunnen zien was de totale hoeveelheid wat krapjes, maar verder qua kwaliteit alles wel goed... VCM was 27000000 dus volgens mij wat ik kon vinden is dat prima. 
Zucht, opluchting onder voorbehoud haha. Maar toch ook wel stress, want nu denk ik ook shit... dan ligt het dus toch aan mij. Ben net ongesteld geworden dus ik kan het ziekenhuis bellen voor de cyclusanalyse. Spannend allemaal weer. 

Lieve meiden, ik denk dat ik afscheid ga nemen van dit draadje. Ik ben nu 8+4 zwanger, heb vorige week een mooi kloppend hartje gezien en ik ga met vertrouwen naar de termijnecho toewerken. Na bijna 2 jaar medische molen ben ik ook bijna officieel patiënt af. 
Het is moeilijk een draadje te verlaten waar ik zoveel steun heb ervaren, maar het is tijd om mij nu op het zwanger zijn te richten ipv het zwanger worden. Jullie voelden als zielsverwanten en hebben mij echt geholpen. Het was ook fijn om jullie te kunnen steunen. Ik wens jullie heel veel succes de komende tijd en ik hoop jullie heel snel aan de andere kant te kunnen begroeten! Heel veel liefs!! ?

Hee lieve dames!
Lapjesendraadjes wat een supermooi nieuws - nu wordt het inderdaad echt werkelijkheid he! Het zal wel heel gek zijn zonder jou op het draadje, maar je bent hier al veel te lang geweest! Heeeel veel geluk in je zwangerschap en hopelijk zien we je aan de andere kant!
Lovetennis spannend, begonnen met IUI! Zou natuurlijk mooi zijn als het nu ook snel raak is! Ik had de eerste ronde ook weinig last van chlomid (dacht ik), maar toen ik bij ronde 3 al in huilen uitbarstte toen de feritiliteitsarts vroeg hoe het ging, gingen er bij haar wel de alarmbel rinkelen. Houd het dus wel in de gaten hoor! Ik vraag me ook wel af waarom ze bij de een met chlomid beginnen en bij de ander met Gonal F. Maar nu ik beide gebruikt heb, kan ik wel zeggen dat beide voor- en nadelen hebben. 
KimDM welkom! Klinkt toch al als een behoorlijke rollercoaster waar je inzit. Hopelijk vind je wat steun hier! Alles wat je beschrijft qua gevoelens is herkenbaar, ik denk dat de meeste meiden hier dat hebben. Het heen en weer geslinger tussen hoop en angst. Ikzelf had altijd al een beetje een onderbuikgevoel, maar toch ook wel dat ik me vast zorgen zou maken om niks. En nu is het niet zwanger worden en het scenario dat het misschien wel nooit gebeurt, realiteit.. Dat is ook supermoeilijk en heel normaal dat je je zo voelt!
Jeetje Lolita, hpv.. het zit je ook niet mee zeg.. veel sterkte en knuffels jouw kant op!
ProjectTT, wat ontzettend balen dat het zo uitpakt. Voor nu even boos zijn en je dan weer herpakken voor de eerste echte poging!  Voor wat het waard is, ik sluit me bij je aan. Vanmorgen echo gehad voor poging 5 (2e ronde met Gonal F), die dus niet door kan gaan omdat ik te veel grote follikels heb. Het knullige is dat ik nu alsnog Ovitrelle moet spuiten om de eisprong op te wekken.. Alles voor Jan lul! 
Wij hebben daarmee ook besloten om even een pauze van 1 of 2 maanden in te lassen. Ik zit al vanaf december elke maand aan de hormonen en ik voel me uit balans, zit onder de acne. Plus elke maand de ziekenhuisbezoeken om mijn werk heen plannen. Mijn leven draait om mijn cyclus en dan elke keer die teleurstelling.. Ik ben er echt even helemaal klaar mee! Ik hoop de komende tijd weer wat meer tot mezelf te kunnen komen, zodat ik er hopelijk over een poosje weer met goede moed er tegenaan kan. 

Lapjesendraadjes Enorm veel succes, heel fijn dit te lezen!
Vis Klinkt ook als een rollercoaster.. Zo jammer om dit te horen.. Al die medicatie en hormonen doen toch wat he.. Hopelijk vind je inderdaad wat rust met die pauze want het is belangrijk dat we onszelf niet verliezen .. Succes en veel moed! 

Hoi
Ik lees af en toe nog even mee, we hebben even een pauze ingelast.
Kan dan ook niet op iedereen reageren het gaat zo razendsnel met de berichtjes haha.
Lapjesendraadjes wat heerlijk voor je! Hoop dat alles spoedig mag verlopen en dat 1e trimester snel voorbij is :)
Snap je helemaal vis! Het is allemaal niet niks, wij zitten niet in een traject ofzo en het is soms al even zwaar omdat het zo lang duurd. Hoop voor je dat je het ook even los kan laten.
Ging bij mij deze maand uitermate goed.. tot nu.. 2 dagen overtijd whaaaa wat is dit nou weer.. hoop zo dat mn cyclus niet ineens langer is ofzo.. mocht ik morgen nog niet ongesteld zijn ga ik testen. Al durf ik eigenlijk ook niet zo bang voor toch een teleurstelling weer. En ik wou er nog zo niet mee bezig zijn deze maand pffffff

uiltjesfan een vcm van 27 miljoen is idd volgens mij prima. Wanneer hebben jullie afspraak om te bespreken met de arts?
lapjesendraadjes wat fijn dat alles goed gaat! Dankjewel voor je lieve woorden iedere keer, dat steunde me echt ❤️ Nu heel erg gaan genieten van je zwangerschap! ?
vis wat een dapper besluit om een pauze in te lassen. Ik hoop dat het jullie heel erg goed gaat doen!! 

mamavankipje wat spannend zeg! Ik hoop idd ook dat je cyclus niet veranderd is maar dat er iets anders speelt. Heb je al getest?

hier zijn we begonnen met de pil. Icsi komt nu steeds dichter bij. Alle afspraken, echo's en prikken kijken nog een eeuwigheid te duren. We gaan gewoon weer wachten. Zoals we al 2 jaar doen. 

Terug
Bovenaan