"De dames die al wat langer wachten....."

Hoi zie dat ik hier al een tijdje niks heb gedeeld gefeliciteerd mamavankipje nu het even laten landen.
Fleurbo heb je al getest inmiddels?
Love tennis nog even geduld en hopelijk een heel mooi verjaardagscadeau voor jullie 
Hier even een update van onze kant
5 feb intake ivf daarna wachten op menstruatie dan 3e dag beginnen met de pil (heel raar na 2 jaar) 
13 februari begin pil
13 maart beginnen met decapeptyl spuiten 16 maart stoppen met de pil
25maart eerste echo zag er goed uit beginnen met menopur spuiten erbij 
1 april weer echo eitjes groeien goed maar niet snel genoeg
3april weer echo eitjes waren groot genoeg 4april pregnyl spuiten eisprong bevorderen
6april de punctie gehad erg meegevallen hadden 10 eitjes geprikt super resultaat en zaad was  goed 
8april uitslag we konden voor  een terugplaatsing 
9april aantal bevruchtingen zouden we horen en dat waren er 9 vd 10  en terug plaatsing van de embryo
23 april mogen we testen dus op het verrekte wachtbankje

LoveTennis: bedoel je tussen nu en voor het traject? Ja die rollercoaster van emoties wordt nog groter naar mijn gevoel.  Anderzijds was ik ook enorm blij en opgelucht want ik voelde me geholpen... Gedaan met de raad; dat komt wel, geef het tijd.. Maar eindelijk stappen die ondernomen werden. 
De eerste poging heb ik "de fout" gemaakt om al mijn dichte vrienden in te lichten. Ik zeg de fout omdat dit voor mij persoonlijk voor een grote druk zorgde. Iedereen leeft mee maar vraagt dus ook constant of ik al iets voelde.. Het was dan ook moeilijker om te zeggen dat het negatief was.. De tweede keer heb ik niemand ingelicht en dit gaf me wel rust...
Heel veel succes!!!

Carolinerkj Oh ook heel spannend dat traject! Ik duim mee! Hoe voelt dat voor jou? Want het gaat gepaard met meer hormonen denk ik? En het is al een stapje meer in het traject.. Wel heel goed dat er zoveel bevruchtingen zijn gelukt! 

@Carolinerkj; oohhhhhhh dat is maar een paar dagen later dan ik! Zoo spannend!

@KimDM ik bedoelde meer de kwaaltjes die je had, of de dingen die je voelde na IUI, vergeleken met 'geen iui'
Ik heb nu ook alle vrienden verteld over de eerste IUI. Ik houd er  natuurlijk ook echt wel rekening mee dat het niet gelukt is de eerste keer.
Mochten meerdere IUI pogingen volgen, dan ga ik het niet meer delen met anderen; ik bedoel de exacte data enzo.

Love tennis spannend voor onze allebei dus volgende week ik vind het altijd zolang duren die wachtweken maar als de eerste week voorbij is zit ik steeds op de wc omdat is denk dat ik van alles voel lopen en dan is het niks maar deze keer is het voor anders bij ons hebben ze een bevruchte embryo terug geplaatst in het slijmvlies waar het ook hoort in te nestelen dus heb hier een heel.goed gevoel bij bij iui moest het nog zelf de bevruchti g doen en dan innestelen nu zijn we dus al een stapje verder deze week krijgen we ook nog een brief vh ziekenhuis hoeveel embryo's ze in gevroren hebben vd 8 overgebleven eitjes hopelijk niet gelijk weer nodig 
Kimdm ik vind ivf pittiger dan iui moest dubbel hormonen spuiten en merk dat ik daar niet echt gezellig in huis van word en dat spuiten ging me gewoon tegen staan moest mezelf steeds motiveren om door te zetten en het is  belastender voor het lichaam vind ik maar  hopelijk is de behandeling voorlopig niet nodig en is het nu raak 

LoveTennis: Lichamelijk eigenlijk niets. Ik was wel de eerste keer IUI met een vrij lege blaas naar het ziekenhuis gegaan, waardoor het pijn deed. Ze vonden de baarmoeder namelijk niet goed. Dus vanaf dan drink ik altijd goed voor de inseminatie en heb geen last meer ;) Maar dat is afh van pers...  Verder heb ik lichamelijk nergens last van. Ik merk wel dat ik gevoeliger ben, maar denk eerder dat dit door de utrogestran komt die ik al even neem. Misschien ook een beetje door de pregnyl, geen idee. 

Carolinerkj: Ja dat vergroot de kansen inderdaad wel een stuk. 
Ik kan me voorstellen dat dit hormonen veel invloed op je hebben..
Het is ineens ook veel.. Ik heb daar soms wel wat schrik voor. Ik reageer namelijk wel snel op hormonen (emotioneel gezien) dus hou me al vast...
Maar het is voor een goed doel ;) En wie weet is die ene keer voldoende en ben je zwanger. :D

Carolinerkj: wanneer mag jij testen?
KimDM: ik zorg de volgende keer ook voor een halfvolle blaas.
Het voelt niet goed; gister aan het eind van mn tennistraining vette kramp en steken. Vanmorgen ook veel steken rechtsonderin. Vanmiddag een beetje oudroze bloed, zit op dag 26, volgens mij word ik ongesteld ????
Ben zo ? Waarom duurt het nou zo lang ?

Hee dames,
Jullie houden het spannend zeg!
@mamavankipje, van harte!!
@carolinerkj zo'n ivf-wachtbankje lijkt me echt nog veel zenuwslopender dan alle andere keren! Wel echt netjes zoveel bevruchtingen, ik hoop met je mee dat ie blijft zitten!
@kimDM ook op het wachtbankje, spannend weer. Mooi aantal zwemmers! ?‍♂️ Hoezo moet jij eigenlijk utrogestran nemen na de iui?
@lovetennis oei, dat lijkt idd op een naderende menstruatie! Sterkte ermee en lief zijn voor jezelf, ik vond na de eerste iui echt het moeilijkst.. 
Hoe is het met de andere dames? Zo'n beetje iedereen hier zit inmiddels wel in de mm volgens mij?
Wij hebben van de week evaluatie gehad met onze gynaecoloog. Zij zei dat je bij iui poging 6 (statistisch gezien) nog net zo veel kans hebt als bij poging 1, pas daarna neemt het af. Dat het dus zonde is om van niet alle pogingen gebruik te maken. Ze gaf ook aan dat we het gevoel van aan pauze toe zijn zeker serieus moeten nemen, maar dat er ook een zomerstop is en het jammer zou zijn als we bijv. nog 1 poging zouden moeten na de zomerstop. Anders kunnen we na de zomerstop door naar ivf.. Tsja, nu weet ik het toch niet zo zeker meer met die pauze ??‍♀️ 
Ondertussen wacht ik op m'n menstruatie. Vanwege overstimulatie hebben we ons netjes ingehouden, de kans dat ik zwanger ben is dus zo ongeveer nul, dus ik kan dit keer niet wachten tot het door komt zetten!

Vis: Ik moet 3x/dag telkens 1 capsule innemen. Dit 14dgn lang om dan te testen. Ik heb namelijk een kort tweede helft van mijn cyclus. Mijn eisprong vindt normaal rond dg 13-14 plaats (deze keer was ik vroeg), maar soms duurt mijn cyclus maar 21-23dgn waardoor het eitje misschien te weinig tijd heeft om zich in te nestelen. Een vies goedje, maar alles om te helpen he ;)
Wat betreft die pauze is inderdaad moeilijk he; is bijna hart vs verstand... Al zou ik vooral zeggen om naar je lichaam en jullie relatie te luisteren.. Je komt er samen wel uit of je de pauze neemt of pas met de zomer.. Wel fijn dat ze je alle 6 de kansen wilt geven... De collega van mijn arts (werken met 3) vertelde me namelijk dat ze denkt dat hij na poging 3 IUI met IVF wilt beginnen... Ik heb gezegd dat ik er eerst een gesprek rond wilt want dit een grote stap vind.. Voorlopig duim ik gewoon dat het deze keer gelukt is ;)
LoveTennis Volledig te begrijpen.. Is rot he?.. Op welke dag had je je inseminatie ook weer? Sterkte en goed luisteren naar jezelf he...

Ooooh ik gun het ons allemaal zo om dit forum binnenkort positief te kunnen verlaten en eindelijk ons eigen kindje te dragen...  Succes en moed iedereen!

Terug
Bovenaan