"De dames die al wat langer wachten....."

Hee dames,
@lovetennis volgens mij kunnen ze uit je hormonen in je bloed afleiden of je eivoorraad normaal is voor je leeftijd. Hebben ze bij mij destijds ook gecheckt omdat mijn moeder wat jonger dan gemiddeld in de overgang ging. Hoe ging je echo, doet de hogere dosis clomid z'n werk?
@kimdm ik weet daar ook niet veel vanaf, maar geen dokter Google in ieder geval! Ik zou denk ik bij je gyn / fertiliteitsarts beginnen aangezien je daar nu toch al loopt. Ben je inmiddels ongesteld geworden of..? Heftige keuze of je dan al doorgaat naar ivf! In alle eerlijkheid, als mijn arts nu ivf zou voorstellen, zou ik er denk ik wel voor gaan. Maar onze adviseerde juist doorgaan tot en met poging 6. Maar snap dat het een grote stap is!
@projecttt hè getver, dan wil je een keer dat je menstruatie komt, laat het op zich wachten! Hopelijk ben je inmiddels zover en begonnen aan je eerste echte poging. Het is echt zuur maar ook dit hoort bij de medische molen helaas..
@uiltjesfan fijn dat de onderzoeken lopen en tot dusver alles goed is. Tuurlijk is het wel een beetje dubbel als er geen 'oorzaak' wordt gevonden, want dan kun je er concreet niks aan doen, maar tegelijkertijd heb je daarmee altijd nog een kans..
Nou, nog even over onze pauze, we hadden nog 2 pogingen en, zo bleek, 2 maanden tot de zomerstop.. dus we hebben maar gewoon doorgepakt ??‍♀️ Vanmorgen echo gehad en gelukkig netjes 2 eitjes en voor de rest alleen kleine follikeltjes dit keer. Woensdag IUI nummer 5!

Lovetennis: Ze hebben inderdaad zoals Vis zegt, dit kunnen afleiden in mijn bloed.  Ah oke, mijn eileiders hebben ze al nagekeken tijdens een operatie, maar nu willen ze echt mijn baarmoeder zelf inspecteren. Ik heb ook een soort buiging/hoekje in mijn baarmoeder dus ben benieuwd..
Heel veel succes met je tweede poging!
Vis: Oh, twee groeiende eicellen, dat is goed he! Succes!
Ik heb het inderdaad ondertussen opgenomen met de fertiliteitsarts. Hij gaat het verder onderzoeken bij de volgende controle. 
Ja zondag is mijn menstruatie begonnen. We hebben thuis samen beslist om toch nog één poging IUI te doen. Als het dan niet lukt, gaan we starten met onze onderzoeken voor IVF. Dus dan is het een maand enkel onderzoeken en de maand nadien IVF. Ik moet volgende week maandag, 3 mei op controle. 

Vis 
Aah zo, dat is wel fijn om te weten, ik weet nog niets over mijn aantallen of kwaliteit
Fijn zeg, dus nog 2 pogingen en hopelijk is poging 5 raak!!

KimDM Heeeeeel veel succes met de laatste IUI poging!

Ik had maandag een echo en vanmorgen weer. Een eitje van 18 mm en 3 heel kleintjes. Morgenochtend toch nog een echo om te kijken wat die drie kleintjes hebben gedaan voor het geval deze poging niet lukt en ze dus moeten weten hoeveel clomid ik de volgende keer krijg.

Hopelijk is poging 2 gewoon raak.

Lovetennis: Hoe was de echo? Ondertussen al IUI poging achter de rug? Hoe is het verder met je?
Vis: Hoe was jouw poging? Alles vlot gegaan?  Hoe is het verder met je? 
Ik heb maandag helaas wat minder nieuws gehad. De endometriose is terug... Waarschijnlijk in mijn darmen en linker eierstok... Wat de vruchtbaarheid echt doet dalen.. De arts dramde erop om met ivf te beginnen.. Deze maand zijn we te laat voor de onderzoeken, maar gaan volgende maand de onderzoeken laten doen en de maand nadien dan starten met ivf... Ik heb na het consult (typisch wanneer je al thuis bent) allerlei vragen gehad, maar ga deze vanavond stellen... 
Ik vind het wel een grote stap ivf.. En ben er zelf niet helemaal van op de hoogte...
Zijn er hier al ervaringen met ivf? En endometriose?

Hoe is het met de andere dames?

Hoi Dames,
Het is al even geleden dat ik wat geplaatst heb. Ik was lekker bezig met mijn zzp onderneming en toen dat in iets rustiger vaarwater kwam vond ik het eigenlijk wel prettig zo.
Maar ik was even aan het teruglezen om te bepalen of dat ik de pauze nog even doorzet, en dat wil ik graag omdat ik nog echt mijn best moet doen om zo relaxed als mogelijk te zijn/blijven, maar ik was ook even nieuwsgierig hoe het bij jullie gaat! Ik zag dat @mamavankipje dat het gelukt is! Wat een mooi nieuws, van harte gefeliciteerd met jullie aankomende wonder!!! 
De afgelopen tijd probeer ik mij te focussen op ontspannen zijn/worden/blijven. Ik heb mijn eerste shiatsu + japanse accupunctuur behandeling gehad en het geeft mij heel veel rust. Ik heb ook wat chinese kruiden gebruikt voor een maand om mijn cyclus wat "netter" te maken, dat verschil merk ik wel. Vorige week zou ik voor de volgende behandeling voor mijn ovulatie zijn gegaan en zelfs mijn man was bereid om zich te laten behandelen (onder het mom van baadt het niet dan schaadt het niet), maar helaas had de therapeut corona :(  Voornamelijk naar voor haar uiteraard, maar ik vond het wel jammer. Ik dacht nu dat mijn hubs ook mee wil, is het vast raak. Ach ja, wat je jezelf allemaal niet verteld hé ;)
Ik merk nu hoeveel spanning ik eigenlijk in mijn lijf had nu dat ik aan het ontspannen ben. En eigenlijk zouden we de maand mei/juni bellen naar het ziekenhuis om een traject in te starten als het nog niet was gelukt. Nu is het tot nog toe niet gelukt, maar wij hebben besloten om toch nog wat langer te wachten. 
Dit klinkt misschien heel raar, we zijn al bijna twee jaar onderweg en beide in de 30, maar we hebben allebei het gevoel dat we geduld moeten hebben. Vorige maand kon ik bijna niet wachten om te bellen, maar ik denk dat we ons gevoel moeten volgen. 
Op de achtergrond blijf ik af en toe aanwezig, hoewel mijn activiteit weinig zal zijn. Heel veel succes lieve dames! Tot een volgend bericht :)

Hoi meiden,
Ik heb al een tijdje niks meer gepost hier, omdat ik best wat tegenslagen een plekje moest geven de afgelopen tijd. Ik lees wel met jullie mee. Over een paar maanden kan ik eindelijk starten met IUI, iets waar ik nu best naar uitkijk. Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen, maar eindelijk gaat er iets gebeuren.
Ik wil iedereen een dikke knuffel geven vandaag hier op Moederdag. Dat er maar snel veel meiden hier ook mama mogen gaan worden en deze dag ook voor ons een feestje zal zijn ✨

Hee meiden,
Ik wil jullie op deze dag even allemaal een hart onder de riem steken en sluit me bij Lolita aan, hopelijk mogen wij ook snel moeders worden/zijn.
LinavV wat knap en goed dat jullie dit besluit hebben kunnen en durven nemen! Denk dat je/jullie gevoel volgen idd het belangrijkste is.
KimDM, komt zo weer van alles op jullie af hea... kan je vraag niet beantwoorden... maar ik snap zeker dat je dit een hele stap vindt. IUi traject al lastig en IVF is nog ingrijpender... 
Mijn verhaal van de afgelopen tijd in het kort, was weer een rollercoaster, dag 36 eindelijk ongesteld, dag 5 startecho, yes we mogen weer starten! Dag 11 eerste controle, 1 die al erg groot is, ong. 20mm en toen ging het opeens snel, 5mei poli dicht en niemand op het lab dus ik moest naar huis ovitrelle zetten en 's middags meteen terug voor de eerste inseminatie! Nou ik wist niet wat me overkwam opeens, maar nu zit ik dus in de wachtweken... IUI 1, duimduim...

Even een testberichtje..    .... Ik krijg steeds een foutmelding. Ik kan mijn verhaal niet plakken. Als ik mijn berichtje bewerk, lukt het wel, maar iets plakken lukt ook niet.

Terug
Bovenaan