"De dames die al wat langer wachten....."

Little Penguin: Eerst en vooral welkom hier! Lijkt me inderdaad lastig dat je niet zwanger raakt zonder een bekende oorzaak. 
Oh dat loslaten... Ik heb het al zo vaak gehoord en werd er op den duur zelfs wat lastig van. Het klopt inderdaad, maar het is niet zo dat we opstaan en zeggen; nu ga ik eens aan kinderen denken. Maw veel makkelijker gezegd dan gedaan.. En zeker als je dan van wetenschap en zekerheid houdt zoals in jouw beroep... En we zijn inderdaad op een leeftijd dat iedereen rond ons zwanger wordt, bevalt of voor de tweede keer zwanger wordt.. Maar onze tijd komt nog ;)Ben ik zeker van. 
Ik haal hier wel wat vertrouwen en een verbonden gevoel uit, dus hopelijk jij ook. Succes!

NWJ: Heel veel succes! Ik duim mee! Hoe sta je zelf tov ivf? 
Lolita: Lastig he, die wachtweken... Heel veel succes in juni! Ik heb ook een korte luteale fase en utrogestran helpt wel voor mij.. Is alleen een vies goedje maar dat nemen we erbij... Goh ik heb me laten vertellen dat we dan 1m niks hebben vanwege het onderzoek en intakegesprek, maar dan meteen zouden starten. Als deze IUI niets is, moet ik ook met anticonceptie starten om alles beter te timen en de eitjes gelijkmatig en gelijktijdig te laten groeien dus wie weet mis ik daardoor geen cyclus... Even afwachten. 

Bedankt voor het warme welkom! Gisteren is mijn neefje geboren (van mijn 6 jr jongere schoonzusje), ik stond even stijf vd adrenaline en was oprecht blij voor haar. Maar vannacht kwam de klap: zweten, verdrietig, niet kunnen slapen. Ik sloop naar de logeerkamer, ik wilde mijn vriend niet wakker houden. Maar na 15min alleen in de logeerkamer kwam mijn vriend toch naast mij liggen, hij had inmiddels in de gaten dat ik niet meer in bed terugkwam. Mijn schoonouders zijn inmiddels bij hun dochter wezen kijken, mijn vriend vroeg of ik de foto's wilde zien. Toch afgeslagen. Met mijn net overleden vader, wil ik geen foto's zien van kersverse trotse opa en oma. 
@KimDM: nu 8 dgn verder sinds je IUI, hopelijk voelt het goed en heb je binnenkort goed nieuws! Ik heb er inmiddels een militaire operatie van gemaakt vrees ik :p Ik heb alles uitgetekend met kleurtjes op papier, maanden naast elkaar gelegd. Het gaf mij een goed overzicht. Ik zag zelfs beter waar ik het afgelopen jaar belangrijke kansen heb laten liggen (voor vruchtbare vrouwen was dit geen probleem geweest denk ik). Ik heb toch weer ovulatietesten besteld, de volgende ovulatie ben ik er klaar voor met mijn eigen gemaakte kalender kan ik nu alles tot in detail voorspellen. 
@Lovetennis: bedankt voor je samenvatting! Ik heb geprobeerd terug te lezen zodat ik iedereen zijn achtergrond een beetje ken, maar dit is erg fijn. Ik hoop dat je gevoel verkeerd zit met je huidige IUI! En je nu er wat meer vertrouwen in hebt, maar ik denk je wel te begrijpen. Ik verlies het vertrouwen nu ook steeds meer. Soms vraag ik mij af waarom ik nog zoveel moeite doe, want het resulteert altijd in teleurstelling en paranoide gedrag met dat ik elk symptoom als een hypogonder analyseer. Het geeft mij geen rust. Ik weet niet of het voor jou ook zo aanvoelt. 
@Lolita: fijn dat jullie al zo snel een HSG konden doen. Ik ben ook erg benieuwd wat de gyn ons gaat vertellen volgende week en wat ons zogeheten percentage voor natuurlijk zwanger raken zal zijn. Ik hoop niet dat hij ons naar huis stuurt met de boodschap: probeer nog maar 6mnd, omdat het vertrouwen er niet is dat het dan opeens toch raak is.
@Gebruiker10331343: ook welkom :) je gebruikersnaam kun je veranderen als je de bevestigingsemail hebt ontvangen. Pas daarna kun je de instellingen voor je forumnaam vinden (heb ik inmiddels ontdekt). Wat jij allemaal aangeeft over het vertrouwen is voor mij ook erg herkenbaar. Om je vragen te beantwoorden: ik heb het nu gedeeld met totaal 3 vriendinnen. Mijn familie en andere vrienden weten van niks. Als er een vriendin zwanger is, probeer ik blij te reageren. Ik doe mijn uiterste best om oprecht blij voor ze te zijn. Al deze zwangere vriendinnen weten niet wat er speelt. Een aankomende babyshower ga ik waarschijnlijk toch afzeggen van een vriendin (2de kind). Ik heb er geen zin in. De helft daar is ook zwanger heb ik begrepen. Dus ja, ik neem mezelf nu voor het eerst in bescherming en besluit niet te gaan. Met mijn vriend heb ik het er vaak over, hij bekijkt het positiever: het lukt niet, maar we doen er nu alles aan. Als we met de IUI gaan starten denk ik wel dat het tijd wordt om te vertellen aan familie/vrienden wat er speelt. Dan wil ik mijn ziekenhuisbezoeken niet geheim houden. 
Afleiding vind ik in sporten (2-3x per wk krachttraining) en wandelen met de hond. Verder ga ik ook regelmatig naar een vriendin (die weet wat er speelt). Sociale contacten helpen echt! 

Hee lieve dames,
en welkom nieuwe lieve dames!
Hier weer een flinke domper. Vandaag echo gehad voor 6e en laatste iui en 4 eitjes die op springen staan, dus ik mag én geen iui deze maand, én ik moet pillen gaan slikken om mijn menstruatie op te wekken ?
Heb vandaag al even met de fertiliteitsarts gesproken, over 2 weken gesprek met de gynaecoloog. Ik hoop dat we nu op de wachtlijst mogen voor IVF, die zesde poging hoeft wat ons betreft niet meer. Na 7 cycli waarvan 5 mislukte IUI en 2 cancels, heb ik niet het gevoel dat IUI 'm nog gaat worden voor ons. 
Arts zei wel vandaag dat het met onze achtergrond (kwaliteit sperma, eierstokken/ follikels, leeftijd) echt nog wel een keer goed gaat komen. Maar we gaan nu gewoon al richting de 2 jaar :(
Hopelijk gauw beter nieuws vanuit jullie!

Ah Vis, wat een verdrietig nieuws :( En jeetje wat een pech hebben jullie met zoveel mislukte IUI's... 
Ik ben nog niet zo bekend met IUI's, maar 4 eitjes die op springen staan betekent dat jullie dan te laat zijn of? Waarom mag het dan niet doorgaan? Zo'n tegenstrijdig gevoel ook dat je nu zelfs pillen moet slikken om je menstruatie op te wekken...
Kan me heel goed voorstellen dat IUI niet als jullie ding voelt en dat je over wilt op IVF. Pittig, maar zeker naar je gevoel luisteren hierin. Sterkte voor nu! 

Little Pinguin: ik snap je gevoel zo goed, ook van dat opeens wakker worden in de nacht... wel heel lief dat je vriend dit door had en bij je is komen liggen. Snap zeker dat je jezelf in bescherming neemt met de babyshower! 
En heel fijn dat je er met je vriend goed over kunt praten. Ik heb dat ook. Onze relatie voelt ook zo sterk nu, omdat we dit zo graag willen en het echt samen doen. 
Grappig trouwens om te lezen, ik vind krachttraining en wandelen ook heel leuk en een fijne afleiding. Sociale contacten helpt echt onwijs! En sinds een tijdje zijn we ook opener over ons proces en dat vind ik toch ook wel heel fijn als we met vrienden afspreken. 

Ik voel aan alles dat ik ongesteld moet worden. Morgen een test om het uit te sluiten en dan na het weekend het ziekenhuis maar bellen. Afgelopen dagen erg verdrietig (/down) geweest, maar voel me nu gelukkig weer wat beter. 

Oke poging 15 ;)

Nwj
Heeel veel succes!! Hopelijk is ivf niet nodig!

Lolita
Helaas IUI 2 ook niet raak, ik werd 11 dagen na de inseminatie ongesteld.
Ik ben inmiddels weer 4 dagen onderweg met het slikken van de hoogste dosis clomid, 150 mg. Dinsdag een heel spannende echo.

Gebruiker10331343
Heel herkenbaar wat je allemaal zegt. Ook alle onderzoeken die je noemt, heb ik gehad. Het zaadonderzoek was heel goed bij mijn vriend, ook de keren tijdens de iui pogingen.
Ik heb ook een HSG gehad, en hoopte daarna dat het zou lukken (dat zeggen ze vaak, dag die kans groter is)
Helaas was dat niet zo bij ons. Ze kunnen de oorzaak niet vinden waarom het na 1.5 jaar nog niet gelukt is. Heel frustrerend.
Ik heb alles geprobeerd; in de zin van

dingen bewust niet eten/drinken
Dingen bewust wél eten/drinken
Minder sporten
Meer sporten

Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar omdat het allemaal niet hielp, ben ik daarmee gestopt en “leef” ik gewoon weer.
Dat is het beste advies dat ik je kan geven ☺️
De corona hielp niet mee, wij zaten toen echt midden in de MMM. Gelukkig kunnen we nu weer van alles en dat helpt met het “gewoon leven”.

Ik praat er meer over met mijn vriendinnen dan met mijn vriend. Het is allemaal al zo beladen; ik krijg genoeg steun van hem, maar ik ga hem niet elke avond “lastig vallen” met alles wat ik kwijt wil. Ik kan dat heel goed met vriendinnen.
Zenuwen voor een echo, vragen over verlofdingen (terwijl ik nog niet eens zwanger ben), dat soort dingen.

Ik zag later nog je vraag over eitjes: In de meeste ziekenhuizen willen ze dat je 2 eitjes hebt, hiervoor slik je dan hormonen. Hier heb je verschillende soorten van. Ik slik clomid. 
Toen ik met 50 mg begon, gebeurde er bij mij niet heel veel. Poging 1 was dus gewoon met 1 eitje (zoals normaal)
Poging 2 had ik 100 mg, toen had ik 1 goed eitje (meestal 18-20mm) en 2 van 12 mm (die waren te klein) en dus had ik poging 2 wéér met 1 eitje.
Nu slik ik dus 150 mg en nu krijg ik dinsdag te zien wat dat heeft gedaan. 
En als je dus meer eitjes hebt van goede grootte (dus die kunnen 'springen'), dan cancelen ze vaak de poging, omdat er een kans bestaat dat je een meerling krijgt. (en dan gaan ze uit van meer dan een tweeling).

Littlepenguin: heel herkenbaar wat je zegt over alles opzoeken. Ik deed dat ook heel erg, maar zoals ik hierboven al beschreef, niets heeft ook gewoon geholpen, en ik denk dat te veel mijn best deed het afgelopen 1.5 jaar, dus ik stop met mijn best doen.
IUI 3 is nu volle bak aan. Dinsdag echo, mega spannend met de hoogste dosis.
Ik wil nu eindelijk eens 2 eitjes!

Vis: dat meen je niet, ik begrijp helemaal wat je bedoelt! En dat je steeds krijgt te horen dat het wel goedkomt omdat je zulke goede uitslagen hebt, schiet je ook niets mee op. Wij horen dat nu ook al 1.5 jaar.

Gebruiker103 welkom hier! Bij ons weten niet super veel mensen het, wel mijn beste vriendinnen en onze werkgevers, maar familie nog niet. Ik hoop die toch nog te kunnen verrassen met leuk nieuws binnenkort, maar als het echt nog heel lang gaat duren en veel ziekenhuisbezoeken volgen dan denk ik dat ik het toch maar ga delen. Met mijn vriend kan ik best goed praten maar merk dat vriendinnen mij beter begrijpen ook qua cyclus etc. Hopelijk zit je qua gevoel fout dat je ongesteld moet worden!

KimDM fijn dat utrogestran voor jou ook helpt. Ik ben heel benieuwd hoe lang mijn lutale fase er van wordt. Ik heb volgens mij nog nooit langer dan 9/10 dagen gehad en meestal zie ik na 7 dagen al eerste bloedverlies. Hopelijk voor jullie ivf niet nodig en heb je binnenkort een positieve test in handen?? sterkte nog even met het wachten.

LittlePinguin oh dat snap ik heel erg goed dat je dan niet zit te wachten op foto’s en dat het echt even pijn doet. Ik hoop voor jullie ook dat je niet nog 6 maanden hoeft te wachten, toen wij bij het ziekenhuis kwamen waren we nog “maar” een jaar bezig, dus misschien dat we ook daarom dat advies kregen hoor. 

Vis oh nee wat tegenvaller. Dat lijkt me zo frustrerend als je om die reden de poging moet afbreken. Hopelijk hoor je over twee weken dat jullie in aanmerking komen voor ivf. Na 7 cycli snap ik dat je wel klaar bent voor een volgende stap en even weer wat meer hoop/vertrouwen in een nieuwe behandeling. 

LoveTennis oh wat balen dat poging 2 niet is gelukt, maaar 3x scheepsrecht! Super spannend dat je nu de hoogste dosis hebt van Clomid, hopelijk zorgt dit voor 2 eitjes en dus dubbel kans. Ik snap dat de echo van dinsdag heel spannend is, veel succes ?? 

Ik nu ook weer ongesteld, maar dat is echt geen verrassing meer. Wij moeten ongeveer nog een maandje wachten voor onze intake IUI. Ik ging alleen net kijken op welke cyclusdag dat waarschijnlijk is.. en dat is dus dag 5. Dus we moeten denk ik nog 2 maanden wachten voordat we echt kunnen beginnen helaas. Op welke dag moeten jullie beginnen met hormonen slikken/spuiten? Volgens verschilt het ook met wat voor hormonen je krijgt... Naja nog even geduld hebben vrees ik. 

Best wel veel baalberichtjes hier... de vorige keer toen ik dat zei hier waren de maand erop 2 meiden zwanger, dus laten we hopen dat dat nu ook weer zo is ?

Lovetennis: je berichtje is zo herkenbaar! Ook al zijn jullie verder in het proces, ik herken me erg in de dingen die je zegt. Minder sporten, meer sporten, dingen juist wel eten/drinken, dingen juist niet eten/drinken... ohhhh! Hier heb ik me het afgelopen jaar iets te strak aangehouden dat ik sinds een paar weken ook denk: live a little. Zoveel mensen die zwanger worden zonder al die dingen die ik doe/probeer. Dus yes, door jouw berichtje denk ik dat weer extra: leef! En vooral inderdaad nu alles weer wat meer open gaat en de zomer er aan komt, fijn voor wat meer afleiding (ipv thuis te zitten met al die gevoelens/gedachten). 

Nog even een paar vragen voor jou: na die (begin) onderzoeken, kreeg je dan ook een % te horen qua kans om zwanger te worden? En dan eerst weer tijdje proberen voordat het volgende traject begint? Of dat niet gehad? 

Super fijn dat je er zo met vriendinnen over kunt praten. Snap wat je zegt over cyclus dingen. Wij, vrouwen met baarmoeder, voelen zoveel en mannen hebben dat natuurlijk niet. Dat maakt het toch anders. 

Bedankt voor de uitleg over de eitjes, duidelijk en ik snap het nu! 

Veel succes met de echo volgende week!! Fingers crossed!

Lolita, thank you! Wat vervelend als jullie nog twee maanden moeten wachten.. waarom is dat precies? En mag je tot die tijd nog wel "zelf proberen" of is dat ivm hormonen slikken/spuiten ook niet wenselijk? 

Hier een negatieve test vanmorgen, wat ik dus ook al had verwacht. Ben soms zo benieuwd wat dan (ooit) de eerste zwangerschapstekenen zullen zijn en of ik het dan gelijk voel. Ik denk van wel, omdat ik nu altijd heel duidelijk voel dat ik ga menstrueren (half-depri gevoel, mega pijnlijke borsten...).

Hebben jullie een beetje een regelmatige cyclus? Ook al eens ovulatie testen gedaan en kwam dat uit met wat je dacht?  

Terug
Bovenaan