"De dames die al wat langer wachten....."

Hoi meiden.
Gister heb ik poging 6 gehad. Ze durfde het bijna niet te zeggen, maar ze zei dat alles perfect was. Ik had mega buikpijn die nacht en ochtend, ook toen ik in de stoel lag toen ze de echo deed. Wat denk je? Die grote van links ging op DAT moment uit mn eierstok naar mn eileider, zooooo bizar om dat te zien! En wát een pijn, mennn!! Dat andere eitje zat er nog, maar groot genoeg om mee te doen.
Het zaad was ook weer helemaal goed, bms was perfect, nou ja, wat wil ik nog meer? Dat het nu eens lukt!
8 oktober staat het gesprek met de gynaecoloog, wij hopen dat we dan een positieve test hebben, maar anders een verwijzing voor ivf. Inmiddels heb ik mn huiswerk gedaan en blijkt er bij het Radboud een half jaar wachttijd te zijn, bij Rijnstate in Arnhem 4-6 weken, maar moet je voor de terugplaatsing naar Utrecht en is de wachttijd bij de kliniek in Nijmegen 3-4 weken. Ik heb ook al contact gehad met mn zorgverzekering, dus ik ben helemaal klaar voor 8 oktober. Het zou echt geweldig zijn als ik de gynaecoloog mag afbellen.
@zwindo fijn dat je in een positieve flow zit!
@ fleurbo, ik hoop dat het de laatste is! Wat dubbel he, goed nieuws en toch met rotnieuws het zh verlaten.

@carolinerkj wat naar die onzekerheid! Liever dat het weken aantal niet helemaal klopt en dat het met de baby helemaal goed gaat!
@littlepenguin neeeeeee dat meen je niet! Dat nieuws is zooooo verschrikkelijk!! Ik was daar ook zo bang voor na poging 5 met die 3 eitjes. Oohh ik vind dit zoo naar voor je ?
@leenjoo lekker naar buiten gaan, wandelen. Ik moet heel eerlijk zijn; alle pogingen dat ik iets voel, liepen uit op niks. Volgens mij moet ik juist helemaal niets voelen, maar dat is echt per vrouw verschillend.

Hoi meiden,
Gisteren overleefd. En nu nog niet ongesteld, en meestal zou ik het nu al wel zijn geworden.  Denk vanavond een test doen. Spannend.. 

Lovetennis wat bizar zeg dat je kan kon zien! Bijzonder ook. Hoop heel erg voor je dat het lukt! Duimen draaien!

LittlePenguin wat jammer zeg. Hopelijk is de cyste snel weg! Ik word zelf van die ovulatietesten gigantisch zenuwachtig. 

Zwindo wat fijn dat het bij jullie wat afgescheiden is. Ik zit in het midden van het land, dus gelukkig genoeg uitwijkmogelijkheden mocht het nodig zijn. Maar wisselen gedurende het traject wil ik niet voor eventueel vertragingen. Als we richting onze laatste cryo gaan ga ik wel even rondkijken naar waar ik heen zou willen. Maar hoop natuurlijk dat dat allemaal niet nodig is. Gelukkig hoef ik nu met die cryo terugplaatsingen als het goed is maar 1 keer per poging naar dit ziekenhuis en het ziekenhuis waar de terugplaatsing is vind ik zelf een stuk fijner. En waarschijnlijk ligt het ook echt aan mij, dat ik die afspraken ook gewoon steeds een beetje spannend vind en 1 verkeerde opmerking kan me dan al onzeker en verdrietig maken. 

Ah goed teken dat je denkt dat je ovulatie toch misschien wat later is. Heb je hem nu al gevoeld? 

Littlepenguin aah wat balen zeg dubbel slecht nieuws :( kan zo’n cyste opeens ontstaan en in een week ook weer weg zijn? Ik hoop heel erg voor je dat dat het geval is! Heb je geïnformeerd over of je misschien een IUI mag proberen in een natuurlijke cyclus? Dan heb je dus wel maar 1 eitje maar het lijkt me dat je dan wel meer kans hebt dan zelf proberen.

Leenjoo wat spannend weer. Heb je al durven testen?

Lovetennis wat bijzonder om te zien! Heel hard hopen dat het intake gesprek voor ivf idd niet nodig is! 

Hier goed nieuws: had verwacht dat ik komende week gebeld zou worden over de terugplaatsing, maar opeens ging gisteren de telefoon en had ik het lab aan de lijn! Komende donderdag gaan ze een cryo ontdooien en hopelijk hebben we dan vrijdag al de terugplaatsing!! Was zo blij als een kind toen ik het hoorde! Een stuk sneller dan verwacht, heel fijn dat het wachten dus ook eens kan meevallen haha! Ben dus gisteren weer begonnen met de utrogestan. Gelukkig komende week lekker druk op m’n werk, dus hopelijk vliegt de tijd voorbij en is het snel vrijdag

CarolineKJ haha ja, die paar dagen maken dan misschien nog niet zoveel verschil. Ik weet dat ik ergens een staatje van de CB testen gezien die best wel ruime marges houden voor die wekenindicaties. Hoe gaat het ondertussen alweer iets meer rust in het hoofd gekregen?
LittlePenguin Wat vervelend dat je IUI niet is gelukt en dat de 3e niet doorgaat door de cyste. Hopelijk van de week wel goed nieuws dat die in ieder geval geslonken is. Wat gebeurt er eigenlijk als die niet geslonken is?
Leenjoo Zo spannend zijn die wachtweken. Ik ging ook veel wandelen met de hond. Veel afspreken met vriendinnen om maar lekker bezig te zijn. Ook met mn man leuke dingen proberen in te plannen om ook gewoon lekker samen van elkaar te genieten. Heb je al getest? Hopelijk goed nieuws.
Lovetennis wat bijzonder dat je het eitje hebt zien springen op de echo! Lijkt me heel bizar. Misschien is dat gewoon een teken dat het nu moet lukken, zo op de valreep voor jullie overstappen op IVF. Je hebt in ieder geval al goed onderzoek gedaan waar je eventueel terecht kan. Spannend allemaal weer hoor.
FleurBo Snap ik hoor. Ik heb dat ook wel snel dat als ik ergens een opmerking over krijg ik soms even verwerkingstijd nodig heb om te reageren. Daarom heeft het mij heel erg geholpen om de vragen op papier te zetten, maar ook voor mezelf erbij te zetten waaorm ik dit wil weten. Dit nam ik dan vaak mee naar het gesprek. De ene keer had ik het in mn telefoon in notes gezet de andere keer echt letterlijk in een schriftje. Ik vond het altijd erg fijn. Ik schreef dan ook vaak mee met het antwoord wat ik kreeg zodat ik het later terug kon lezen. Ik zit nu zelf nog in het westen van het land haha, maar ga waarschijnlijk eind van het jaar richting het noorden. Ons huis is nog in aanbouw en heeft wat vertraging opgelopen zouden er eerst begin van het nieuwe jaar in kunnen, maar dat is nu helaas Q2 geworden. Maar wel super fijn dat je vrijdag al een tp hebt! Dat is een aangename verassing!

Hier een beetje vaag verhaal weer haha. Ik heb dus al een aantal dagen kwaaltjes voor een ovulatie, maar had nog geen steek gevoeld. Nu vannacht dus flinke steken in mn onderbuik aan de rechterkant dus ik he daar is ie! Helemaal blij want ben nu sowieso na 7 oktober ongesteld! Dus helemaal happy. Ik kwam zaterdag nog 3 verdwaalde ovulatietesten tegen. Dus die zaterdagochtend een test gedaan en een smiley. Ik was toen al blij omdat ik natuurlijk toen al wist dat ik na de 7e ongesteld zou moeten worden. Nu had ik gisteren geen test gedaan, maar dacht ik omdat ik vannacht die buikkrampen had, laat ik nu nog maar een test doen. Met de gedachten na een eisprong verdwijnt de smiley. Nou had ik dus weer een smiley. Dat zou dus betekenen dat gisteren waarschijnlijk ook nog een smiley was geweest en ik dus 3 dagen een smiley zou hebben op dit moment. Ik ga er maar vanuit dat ik vannacht mn eisprong heb gehad en dat ik nog positief teste omdat het er te vroeg op was waardoor de waardes nog hoog waren. Ik zit te twijfelen om morgen of woensdag de laatste ovulatietest te doen die ik heb liggen om te kijken of ik dan weer een rondje heb. Wat denken jullie morgen of nog een dagje extra overslaan? 

Hoi meiden, hier weer even een update van mij. Helaas ook IUI poging 2 niet gelukt, met twee eitjes. De moed zakt wel een beetje in m’n schoenen. Nu begonnen met poging 3 en hierna word ik helaas doorverwezen naar een academisch ziekenhuis. Ik zal even weer reageren op de laatste berichtjes, sorry als ik iemand vergeet!

Carolinerkj gefeliciteerd!! Wat een fijn nieuws!

LoveTennis wat bijzonder om dat te zien en laten we hopen dat deze perfecte omstandigheden zorgen voor een positieve test!

FleurBo wat fijn dat je BMS helemaal goed is, maar je ervaring bij het ziekenhuis kan ik me heel goed iets bij voorstellen. Hopelijk heb je volgende keer iemand die wat meer de tijd voor je neemt! Wat mega spannend al aanstaande vrijdag, wat super fijn dat het allemaal toch sneller gaat dan verwacht!

Zwindo wat fijn dat je ovulatie nu ongeveer is en je menstruatie na 7 oktober komt. Je lichaam heeft goed geluisterd ?! Als je die herkenbare klachten heb gehad vannacht dan zal het haast toch wel dat het vannacht is geweest? Ik voel m’n eisprong echt nooit dus ik vind het lastig in te schatten!  Maar volgens mij is het na je eerste positieve ovulatietest dat het binnen 24-48 echt je ovulatie is.

Leenjo welkom hier! Heb je inmiddels al getest? Hopelijk heb je gelijk leuk nieuws om hier te delen!

LittlePengiun oh nee wat een mega tegenvaller… zo gek dat sommige ziekenhuizen een ingangsecho hebben.. ik heb altijd pas rond dag 10 mijn eerste echo. Hopelijk is de cyste snel geslonken.

Zwindo volgens mij kan het idd nog best goed dat de test nog positief is na de eisprong. Lastig of je morgen moet testen of een dagje later. Zou ergens verwachten dat hij morgen wel negatief zal zijn, maar misschien voor de zekerheid nog even wachten?

Lolita wat balen zeg! En heel begrijpelijk dat de moed je in de schoenen zakt. Maar jullie hebben nog wel wat pogingen toch? Waarom zou je ook al weer worden doorgestuurd? Hopelijk is het niet nodig en is drie keer scheepsrecht ?

Hoi hoi,
Zondag getest en testte negatief. Gisteren was 14e dag na iui en had iets bruinig afscheiding, maar geen menstruatie. Heb ook geen krampen oid zoals ik dat vaak heb rondom m'n menstruatie. Elke x naar de wc is spannend.  De eerste x iui heb ik ook gehad dat het gewoon later doorzette..  maar we wachten af. Ik merk wel dat ik aanzienlijk minder energie heb. Maar dat kan ook zijn omdat ik me de laatste dagen zo zorgen heb gemaakt. Ik sport lekker door, werk en met de hond wandelen of cursus geeft wel afleiding. Mijn borsten toen nog wel heel erg zeer en dat is met sporten niet zo fijn... maargoed. Afwachten dus nog.. 

Lolita Wat balen dat de 2e IUI niet is gelukt. Wat wordt je trouwens snel doorverwezen. Is het de bedoeling dat je daar verder gaat met IUI of dan gelijk een IVF traject ingaat? Kiezen jullie er zelf voor om na 3 IUI's doorgestuurd te worden? Ik heb zelf nooit IUI gehad, maar lees dat veel meiden 6 pogingen doen hierin. Dus was benieuwd waarom jullie er 3 doen:)
FleurBo Zo dat ik er gisteren ook precies bij. Mijn gevoel was alleen zo sterk dat gisterennacht echt mn eisprong was. Dus vanmorgen de laatste ovulatietest gedaan en die was weer een rondje. Dus ik heb echt mijn eisprong gehad en ik wordt sowieso na de 7e ongesteld en kan mij dus aanmelden om te starten in oktober:) Het is zo vaag ik kijk er ondertussen weer helemaal naaruit, aan de ene kant, aan de andere kant is het toch ook wel confronterend en vind ik het ook wel spannend. Vorige keer hadden we natuurlijk maar 2 embryo's. Daarnaast wil ik nu nog niet te enthousiast zijn, want het zaad van mn man moet nog getest worden, wie zegt dat er deze keer ook alles goed groeit, etc. Ik merk wel dat ik er over het algemeen nog positief en goed in sta, maar begin de druk nu steeds meer te voelen. Hoe gaat het wachten bij jou tot vrijdag?
Leenjoo had je zondag met ochtendurine getest of pas in de avond? Je kan natuurlijk het beste met ochtenurine testen zeker vroeg in een zwangerschap. 

Terug
Bovenaan