"De dames die al wat langer wachten....."

Hallo lieve dames,
Het is veel te lang geleden dat ik mij (Lulu) hier heb laten zien, SORRY! 

Ik was even flink afwezig, maar kwam af en toe hier nog wel even bijlezen en halloooooo wat een nieuws!

Caroline, Lolita & Leenjo GEFELICITEERD!!!!! Wat ben ik blij voor jullie en wat geeft me dit hoop! Geniet onwijs van alle kwaaltjes en hopelijk komt die eerste echo heel snel! 

Verder ook wat nieuwe "gezichten": welkom!!! 

Zoals ik al zei, ik heb meegelezen en weet zo'n beetje waar iedereen staat, maar het is echt te veel om te antwoorden. Dus hopelijk lukt het me vanaf nu weer een beetje mee te typen

(toch nog een paar reacties:)

@Lina: wij zitten volgens mij een beetje hetzelfde qua timing. Zelfde moment HSG en wij willen ook in januari 2022 beginnen met IUI (al hoop ik dat het voor ons beide natuurlijk niet zo hoeft te zijn)!!! Super fijn dat je studie je zoveel positieve afleiding geeft! Welke studie doe je als ik vragen mag?

En @LoveTennis bedankt voor je overzicht. Veel zeg! Gelukkig duurt het niet lang, maar het is wel iets om rekening mee te houden. Hoe gaat het wachten bij jou nu? Nog een klein weekje?

@Fleurbo super goed nieuws!!! Succes met wachten. Hoe voel je je nu?

@Zwindo hoe gaat het nu met jouw "dieet" of ik weet even niet meer hoe je het zelf precies noemde? Maar n.a.v. het gesprek wat je toen had gehad zou je wat dingen veranderen toch? 

Hier gaat verder alles goed. Begin zomer alle onderzoeken en gesprekken gehad en samen besloten in januari te gaan starten met 2022. In de zomermaanden voel ik me goed en hoopvol, maar merk dat dit nu wat wegzakt. Waarom lukt het niet??? En lijkt het iedereen wel te lukken? Daar ben ik veel mee bezig in mijn hoofd, terwijl dat echt zonde van mijn energie is. Bij zoveel vrouwen zit er een verhaal achter en het is veel fijner om positief te blijven. Ik vind het dan ook best moeilijk om met zwangere vriendinnen om te gaan, het doet pijn. Vooral voor mijn menstruatie vind ik dit heel erg moeilijk. Herkenbaar?

Verder zei ik hierboven dat we in 2022 willen gaan starten met IUI, maar ik twijfel nu toch een beetje om niet al eerder aan te kloppen. Ook de week rondom mijn ovulatie vind ik best pittig (veel mee bezig) en ik ben gewoon toe aan een volgende stap. Hebben jullie hier ervaring mee? Mag je aankloppen wanneer je wil?
Fijn week gewenst iedereen! Hopelijk komt er snel nog meer goed nieuws! X

Mijn NOD is vrijdag, 14 dagen na de inseminatie. Ik ben vandaag bij de osteopaat geweest, zij gaf aan dat er wel wat punten “vast” lijken te zitten. Ze wil nog een volgende behandeling doen als deze poging mislukt is.
Ze hoopt dat alles in mn lichaam dan meer “doorloopt / doorglijdt” hoe je het wilt noemen en dat dat dus de doorbloeding stimuleert. Hiermee hoopt ze iets te kunnen bereiken voor de innestelling.

@Lulu wij klopten bij het ziekenhuis aan na een verwijzing van de huisarts, dat was toen we een jaar gestopt waren met de pil en niet zwanger waren. Toen werden er allemaal onderzoeken opgestart. Toen na de HSG 5 maanden naar huis gestuurd, daarna aangeklopt en direct iui.

@zwindo hoeveel dagen moet jij nog wachten?

@littlepenguin wat een vreemd verhaal! Ik dacht eerst dat dat van mij op jouw verhaal leek, maar jij hebt het direct na je ovulatie en dat had ik niet toen bij mn vroege miskraam.
Ik hoop heel erg dat het een innestellingbloeding is!

Lulu klopt juist warme en makkelijk verteerbare dingen eten in aanloop naar mn menstruatie dus heb flink lopen experimenteren de afgelopen tijd met een havermoutpap die ik wel lekker vindt. Natuurlijk op een chocolade variant uitgekomen haha. En verder probeer ik dus ook met name soepen te eten een brooden etc. Echt te laten staan. Vorige menstruatie was ik flink verkouden waardoor ik veel kippensoep at en heb bijna geen klachten gehad. Dus nu kijken of dat nu weer het geval is. Betreft jou vraag of je ten alle tijden aan kan kloppen. Ik denk dat je wel je zorgen kan uiten waarom je toch eerder zou willen beginnen, maar er moet natuurlijk ook plek zijn. Dus als je echt eerder wilt beginnen zou ik niet te lang wachten om het ziekenhuis te benaderen.

Lovetennis spannend vrijdag je NOD ik verwacht dat mijn menstruatie ergens zondag op maandag nacht doorbreekt. Dus houd maandag maar aan als NOD. Dus zou perfect zijn als ik me dan maandag gelijk kan aanmelden voor onze 2e ivf ronde. Hopelijk heb jij vrijdag gewoon een dikke vette positieve test in handen?

Lolita nog een paar dagen en dan is het vrijdag! Lukt het nog een beetje met niet-testen? En gaat het wat beter met je buik?

Littlepenguin wat ontzettend balen! Heel raar dat je zo snel ongesteld geworden bent. Ben je zeker dat het je menstruatie is?

Zwindo zo wat een trut zeg als ik het zo lees. Alleen maar fijn dat je daar geen contact meer mee hebt. Nog een paar dagen en dan is het zo ver! Hopelijk weinig klachten rond je menstruatie. heb je alle hormonen al in huis? Stapje voor stapje komt het allemaal steeds dichterbij :) moet altijd zo lachen om iedereen om me heen die steeds zegt: ‘o het is al weer oktober, gaat snel hè?’ Dan denk ik echt: ga eens een fertiliteitstraject in, dan gaat de tijd opeens helemaal niet snel. 

Lulu heel herkenbaar hoor dat van die zwangere vriendinnen. Wij hebben een stel in de omgeving die in minder dan 3 jaar tijd 3 kinderen hebben gekregen. Echt verschrikkelijk oneerlijk. 
Wat betreft het aankloppen: zijn jullie al bij het ziekenhuis geweest? Volgens mij is het in de regel zo dat je na een jaar proberen doorverwezen kan worden. Als ze in de vervolgonderzoeken niets vinden wordt je vaak nog een half jaar naar huis gestuurd om te proberen en daarna mag je terug voor behandelingen. Maar vragen bij het ziekenhuis staat natuurlijk altijd vrij!

Afgelopen dagen duurden ontzettend lang. Zat iedere dag te vergelijken met de vorige keer na de terugplaatsing. Inmiddels heb ik zondagavond best wat buikpijn gehad. Voelde als menstruatiekramp maar had ook wat last van m’n darmen, dus ik weet niet of ik dat met elkaar verward heb. Gisteren en vandaag af en toe wat lichte kramp. Soms vraag ik me af of ik dingetjes die ik voel niet gewoon aan het inbeelden ben. Vorige keer had ik vanaf een paar dagen voor ik mocht testen echt extreem buikpijn. Dus nu ben ik steeds aan het hopen dat ik dat weer krijg.
Officieel moeten we wachten tot volgende week vrijdag om te testen. Maar gelukkig vindt m’n vriend dat inmiddels ook onzin haha. Dat is namelijk 5 dagen na m’n NOD (die ik door de hormonen niet echt heb natuurlijk, maar volgens mij is dat wel het moment waarop normaal gesproken een zwangerschapstest iets zou moeten kunnen zeggen). Dus denk dat we wel iets eerder gaan testen. Maar eerst nog maar even de komende dagen doorkomen, die duren al lang genoeg. 

Dankjulliewel nog voor de felicitaties! Ik hoop echt dat ik snel nog meer positieve berichten hier lees.

FleurBo wat een spannende dagen heb je gehad, maar wat super fijn dat de terugplaatsing is gelukt. Heel veel succes komende weken met wachten en het proberen nog zo lang mogelijk niet te testen. Maar 5 dagen na NOD is wel erg overdreven haha. Weet wel dat ik op 12 dagen na inseminatie nog negatief testte. Dat is natuurlijk anders met een terugplaatsing maar iets te vroeg testen kan een vertekend beeld geven. Nogmaals succes ? ik duim voor je!

Zwindo het aftellen naar die eerste echo lijkt eeuwen te duren haha maar ik klaag niet. Fijn dat het etentje toch gezellig was! En wat kunnen mensen toch hypocriet zijn, verschrikkelijk! Jij nog succes met het wachten tot de menstruatie komt en ik ga ook duimen voor jou komende tijd dat je snel mooi nieuws hebt!  

LittePenguin wat raar zeg dat je 3 dagen na ovulatie ongesteld bent geworden… hopelijk is het toch gewoon een hele vroege innestelingsbloeding. Buikkrampen zegt in ieder geval niks, want dat heb ik nu al 1,5 week. Een beetje alsof ik ongesteld moet worden. Alvast een hele fijne vakantie!

LuLu ik snap je gevoel heel goed. Na ruim 1 jaar proberen en HSG moesten we het nog 6 maanden proberen. De eerste maanden had ik goede moed maar daarna dacht ik echt ja dit is onzin dit gaat niet lukken zo. Ik heb ook iets eerder gebeld naar ons ziekenhuis. Maar er was een wachtlijst van 3 maanden voor IUI dus uiteindelijk moesten we alsnog langer dan een half jaar wachten. Wellicht wel goed om dit te checken vooraf.

LoveTennis wat spannend bijna vrijdag. Heel veel sterkte laatste daagjes wachten. Ik hoop natuurlijk voor je dat het gesprek met de arts niet nodig is, maar anders veel succes. 

Ik voel nog steeds minimale klachten, ik weet dat ik daar blij mee moet zijn. Maar kan toch niet wachten totdat ik me 1x misselijk voel? daarna mag het ook gelijk weer verdwijnen haha. Voor iedereen die in de wachtweken zit en niks voelt; ik was er letterlijk helemaal van overtuigd dat het niet was gelukt en had nergens last van. Dus het hoeft niks te zeggen!

@lolita
Het gaat goed hoor met wachten, stel me er helemaal op in dat het niet is gelukt. Vandaag geen oud bloed gezien, ben benieuwd morgen.
Hoe voel je je?

Spannend @fleurbo!!
Wanneer wil je testen?

Dank voor de info Lolita, LittlePenguin, Zwindo (slim om te kijken of het goed te plannen valt) en Lovetennis (dank voor het overzichtelijke schema!). Al met al kost het best wel veel bezoekjes, dat gaat mijn werkgeefster niet heel tof vinden… Maar het is niet anders. Hoe ervaren jullie dat met werk? Te doen?
En lovetennis, ik zag je berichtje dat je steken hebt gehad en buikpijn. Zo herkenbaar! Ik hoop ook altijd dat het “nieuw” is, maar als ik terug kijk is het altijd hetzelfde liedje. Maar toen mijn schoonzusje zwanger was van haar tweede had zo ook dikke menstruatiekrampen, behalve dat die uitbleef dus je weet het eigenlijk niet totdat het zover is.
NWJ, veel succes gewenst, ik hoop dat de ivf het moois mag brengen waar jullie zo op hopen!
Truussuus, good luck met het wachten ?
Fleurbo, wat fijn dat er een terugplaatsing was! Ik snap dat je op dat moment gaat doemdenken, dat is ook niet zo raar met de wonderen waar wij op wachten. Ik hoop dat je veel vertrouwen voelt!
LittlePenguin, wat vreemd dat bloedverlies! Het is wel heel erg snel voor een menstruatie.
Zwindo, zo zie je de reden van het beëindigen van de vriendschap weer even goed terug. Wat naar dat ze zo lelijk over je durft te praten en vervolgens een heel ander gezicht laat zien. Laat gaan, jij wil alleen maar fijne, liefdevolle en positieve mensen om je heen. Die verdien je ook! Laat andere maar in hun eigen zure appel bijten ?
Lulu, inderdaad we lopen aardig gelijk op! Zo herkenbaar, vorige week zei ik nog tegen mijn partner dat ik in november al wil bellen voor IUI, maar tegelijkertijd weet ik dat het eigenlijk nu nog geen voordeel gaat opleveren. Dus wat heeft het dan voor nut? Daarom probeer ik maar praktisch te denken en gewoon in het nieuwe jaar te starten als het nodig is, ik weet niet of het ook ons eigen risico kost, maar dan liever alles in 2022 dan nog extra kosten in 2021 maken. Ik schiet ook heen en weer tussen hoop en angst, maar dat gaat gelukkig allemaal beter met de juiste afleiding! Ik ben met Toegepaste Filosofie gestart en het is een super boeiende studie met allemaal leuke mensen die ook weer heel anders denken. Heel fijn, want mijn gedachten zijn nu veel vaker bij heel andere onderwerpen en kan ze nog praktisch toepassen ook!
Ik merk bijvoorbeeld bij mijn schoonzusje dat het echt steekt dat zij al twee kinderen heeft. Echt belachelijk, maar ze is sinds haar zwangerschappen en onze wens mijn triggerpoint geworden. Kan ze  niets aan doen, ze is echt hartstikke lief, maar ik denk dat ik bij haar terugzie wat ik zelf het liefst wil hebben. Het erge is nog dat ook zij twee keer ruim anderhalf jaar heeft moeten wachten op een zwangerschap. Voor de rest kan ik (door mijn nieuwe focus) andere zwangerschappen en bevallingen goed hebben, maar ach dat zeg ik nu, morgen kan ik me weer heel anders voelen.
Ik heb morgen mijn NOD (al een tijdje niet zo op deze manier over gedacht), maar verwacht geen dingen. Sinds een week al af en aan krampjes en chagrijnig geweest op mijn hubs (arme hij!) dus dat zijn wel typische menstruatie-aankondigingen. Maar ik voel me verder wel licht, dus ik hoop dat deze menstruatie niet zo zwaar wordt. De laatste tijd dacht ik, als het komt dan wordt het een zware, en dat was ook wel. Mij viel het trouwens op dat ik elke maand wel wat anders kan voelen wat gewoon bij mijn menstruatie hoort (blijkt dan). Nu voel ik nog lekker weinig behalve wat onrust en krampjes en daar kan ik gek genoeg dan ook wel van genieten (van dat weinig voelen dan he). Ik heb in ieder geval een keer niet van die puistjes, toch wat gezonder gegeten, haha!

Hoi allemaal, 
Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben Ellen, nieuw op dit forum maar wel al een hele tijd bezig om zwanger te raken. Helaas is dat tot op heden nog niet gelukt en de afgelopen weken werd mijn angst werkelijkheid. We zijn verminderd vruchtbaar en dus logisch dat het via de normale weg niet gelukt is. 
We hebben inmiddels onze eerste gesprekken achter de rug en de eerste testen zijn begonnen maar het huidige advies luidt: IVF. Zonder is de kans zeer gering dat het lukt. 
Ook al hebben we het een aantal mensen die dicht bij ons staan wel verteld merk ik dat het helpt om dingen van me af te schrijven en vind ik het fijn jullie verhalen te lezen. De mooie en de soms ook verdrietige verhalen en alle mooie reacties die daarop voorbij komen. Ik hoop dat ik dat hier ook kan doen en snel iets moois te delen heb als het traject eenmaal gestart is. 
Liefs Ellen 

Terug
Bovenaan