"De dames die al wat langer wachten....."

Jeetje wat een rotnieuws de laatste dagen :( 
lovetennis wat een stof tot nadenken hebben jullie zeg. Heel logisch dat je even wat afstand wilt en zo begrijpelijk en herkenbaar dat je boos bent op de wereld. Het is ook allemaal zo niet eerlijk!! Heel veel plezier op vakantie, hoop heel erg dat het jullie goed doet 
Lolita wat verschrikkelijk zeg ? zo oneerlijk dat dit kindje niet mocht doorgroeien. Heel veel sterkte de komende tijd
uiltjesfan jammer dat je weer in dit lijntje moet terugkeren, maar welkom terug! Ik heb geen ervaring met acupunctuur, wel met voetreflextherapie. Daar hoorde ik hele goede verhalen over dus heb dat geprobeerd. 

ellen welkom op dit lijntje! Niet echt 1 waar je je bij aan wilt sluiten maar hopelijk krijg je er steun uit :)
zwindo wat fijn dat het 7 oktober is geweest en er nog geen menstruatie is! Nu wachten tot het wel komt :) wanneer gaan ze de SOT ook al weer doen?
Wij hebben besloten om zondag te gaan testen. Dat zou in een normale cyclus m'n NOD zijn dus leek ons een goed moment. Daarnaast willen we liever niet door de weeks testen. Ik heb het nodig om die dag in te kunnen storten en dat kan niet als ik de hele dag moet werken. Ik schommel een beetje heen en weer tussen hoop en vrees. Ik weet dat zwangerschapskwaaltjes helemaal niets zeggen op dit moment, maar toch ben ik constant naar ze op zoek. En ook steeds aan het vergelijken met hoe ik me na de eerste terugplaatsing voelde toen ik dus zwanger bleek te zijn. Sommige dingen zijn een beetje hetzelfde en andere juist hel anders. Er is dus nog helemaal niets over te zeggen. Gelukkig nu lekker weekend. Hopelijk gaat morgen een beetje snel voor bij 

Lolita wat ontzettend verdrietig! Heel veel sterkte de komende tijd.

Lovetennis jij ook heel veel succes en sterkte met alle keuzes die jullie nu moeten gaan maken. Hopelijk komen er dan snel weer wat positievere momenten waarnaar jullie kunnen gaan uitkijken.

FleurBo spannend morgen dus al testen toch? SOT is volgende week vandaar dat mn menstruatie niet te ver voor die test mocht vallen en dat is nu niet het geval. Want kunnen nu optijd de uitslag krijgen en dan dus starten met de medicatie.

Ennn... zojuist heeft mn menstruatie zich aangeboden. Vanmorgen begon het al met wat bruinverlies en zat er toen al aan te denken om te mailen, maar dacht toch maar wacht het nog even af tot het echt bloedverlies wordt. Dus de mail voor de aanmelding is eruit. Nu is het afwachten wanneer ik wordt gebeld en wat ik dan weer te horen krijg. Spannend!!!

Helaas hier ook geen goed nieuws. Test was negatief vanochtend ? ben even ontzettend verdrietig en weet nog even niet hoe ik me weer moet opladen voor een volgende poging. We hebben nog pogingen, maar ik ben er even zo ontzettend klaar mee 

Welkom EllenvR, wat jammer dat het jullie nog niet is gelukt. Welkom en hopelijk mag je snel mooi nieuws delen.
Uiltjesfan, heel herkenbaar hoor, ik voel ook die behoefte nog om het zonder een traject te doen. Ik heb wel ervaring met acupunctuur en hoewel nog niet zwanger lijkt het wel super voor mijn lijf te zijn (geweest). Ik ga momenteel niet meer omdat ik behoefte had aan minder confrontatie met onze kinderwens. Het lijkt mij wel geholpen te hebben met een goede eicelvoorraad te krijgen, of het de acupunctuur was weet ik niet, maar het voelde wel heel fijn!
Zwindo, geen verrassing hier helaas. Vrijdag was de menstruatie er weer. Jammer, maar niet geheel onverwacht. Ik merk dat ik minder hoog in de emotie schiet. Maar ja, we zijn nu al twee jaar onderweg ik ben blij dat het afvlakt. We gingen gisteren Utrecht centrum in en heb lekker op een terrasje gezeten met wijntjes ? Sowieso drink ik de laatste tijd in de weekenden regelmatiger, ik heb gewoon geen zin in al die “regeltjes” die ik de afgelopen 24 maanden mezelf heb opgelegd. Als ik zin heb in een wijntje of biertje, dan neem ik dat. Ik wil weer leven.
Succes met het wachten tot de menstruatie doorbreekt.
Lolita, wat klote!! Sterkte! Ik brand vandaag een kaarsje voor jullie.
Lovetennis, ik las je berichtjes. Neem lekker afstand inderdaad en doe wat voor jou/jullie goed voelt. Het is een emotionele rollercoaster. Neem je tijd. Heel veel plezier op vakantie, laat de magie van het eiland lekker voor jullie werken ? Het bezoeken van Formentera en huren van een scootertje is trouwens wel een aanrader.
Fleurbo, wat naar! Logisch dat je er even klaar mee bent! Sterkte meis!
Hoewel ik zelf geen verdriet voelde toen vrijdag mijn ms begon, vond ik het wel super jammer. Ik was gister wel wat prikkelbaarder en scherp naar mijn partner, dus er zit zeker wel wat teleurstelling bij, maar vond ik het ook wel fijn dat ik dit weekend gewoon even lekker weer een drankje kon doen. Maar ik voel daar ook twijfels bij. Mijn gevoel zegt ‘ga leven!’, maar mijn verstandige deel zegt niet teveel alcohol drinken, dalijk ben je minder vruchtbaar (minder vruchtbaar dan nu kan eigenlijk niet omdat we in die twee jaar ook nog weinig succes hebben geboekt). Maar mijn gevoel blijft heel erg ambivalent. Toch voel ik me de laatste tijd meer ontspannen (merkt ook mijn kat, want hij ligt super veel en relaxed bij me), zit ik minder in de weerstand wat betreft werk en kies ook voor het plezier van nu (in dit moment zijn, i.p.v. van duizenden analyses wat ik nu weer zou moeten doen om zwanger te raken). Vorige week heb ik een prentenboek gekocht. Ik was in een boekhandel en ik vond het zo’n mooi boek en voorheen zou ik het niet gekocht hebben, maar nu was mijn gedachte dat het over een poosje wellicht ook wel niet verkrijgbaar zou zijn dus dat ik het net zo goed nu zou kunnen kopen. Er zat verder geen grote lading achter, onze toekomst met kinderen is tenslotte nog gewoon onbekend, het voelde goed om het in het midden te laten en het boek mee te nemen.

Ai dat is shit FleurBo maar officieel ligt de testdatum later toch? En zolang er geen bloed is zou er dus nog hoop kunnen zijn. Duim toch nog stiekem voor je.

Linavv heerlijk zo af en toe gewoon even genieten van een wijntje. Fijn dat je er toch nog zo "luchtig" instaat. Blijft natuurlijk balen dat het niet is gelukt.

Hier goed nieuws! Ik mag dinsdag mijn medicatie ophalen en beginnen. Er kwam toch wel even een ontlading los toen ik het telefoontje en de bevestiging kreeg. Na zo'n lange weg zo blij dat het toch weer mag gaan beginnen.

LinavV heel herkenbaar die twijfel tussen willen leven en toch dingen laten staan door de kinderwens. Heel goed dat je de keuze maakt om lekker een drankje te nemen als je daar zin in hebt. Het is allemaal al zwaar genoeg!
Jaaa het gaat bijna beginnen Zwindo! En ook fijn dat ze dat in het weekend laten weten! 
spannend allemaal ?
mag inderdaad van het ziekenhuis vrijdag pas testen, maar veel klinieken en ziekenhuizen houden 10 dagen na de terugplaatsing aan als testdatum (dat zou morgen zijn) en die van ons houdt 14 dagen aan. Geen idee waarom. Ik hou daarom nog wel een heel klein beetje hoop, maar ga er van uit dat het het gewoon niet is deze keer. Kan niet vrijdag nog een keer deze teleurstelling hebben. Ik denk trouwens niet dat ik ongesteld wordt door de progynova en utrogestan, dus dat zegt helaas niets. 

Ik ga ook weer beginnen met en soort 'positiviteitsdagboekje': iedere dag 3 goede dingen aan de dag opschrijven (ik begin morgen want aan vandaag is echt niets goed) Zit behoorlijk in een dipje de laatste tijd en hoop dat dit me weer een beetje op de been kan helpen :) 

FleurBo Wat vervelend dat je zo in een dipje zit de laatste tijd. Wel goed dat je er wat aan probeert te doen door zo'n boekje bij te houden. Zou ik misschien soms ook eens moeten doen. Heb soms ook wel moeite met genieten van de momenten nu en merk wel dat ik heel erg naar dit moment heb toegeleefd nu. Ondanks dat ik de laatste tijd wel redelijk goed in mn vel zit. Ik hoop stiekem nog steeds voor je dat er gewoon een hele goede reden is dat ze bij jou ziekenhuis vasthouden aan die 14 dagen en dat je vrijdag toch ineens nog verrast wordt, maar snap je gereserveerdheid heel goed. 

(Lulu hier ;))

Lolita: ah nee :( wat een ontzettend verdriettig nieuws. Ik wens jullie heel veel sterkte en al het goeds! 

FleurBo: helaas :( snap dat je er soms even helemaal klaar mee bent en dat het dan ook moeilijk is om lichtpuntjes te vinden. Zelf schrijf ik ook iedere dag in zo'n boekje en het helpt wel. Op sommige dagen, zoals bij jou gister, geef ik me er ook aan toe, dat helpt ook. En dan daarna weer rustig opkrabbelen en op zoek naar goede momentjes op een dag. Veel succes!

Zwindo: ah, das fijn nieuws! Snap dat je naar dit moment hebt toegeleefd, dus hopelijk kun je er ook van genieten. Wel fijn dat je goed in je vel zit. Veel plezier met ophalen morgen! ;)

LinavV: jammer om te lezen :( Maar wel heel fijn dat je hebt kunnen genieten van een terrasje afgelopen weekend. Herken me heel erg in je verhaal: ik ben nu ook sinds een paar maanden weer (wat) aan het leven, i.p.v. constant met die kinderwens in mijn hoofd. Als het nu zo uitkomt dat ik een leuk moment heb in de "wachtweken" waar een wijntje bij past, dan zeg ik geen nee meer. Natuurlijk hou ik er rekening mee, maar probeer mezelf niet meer zoveel te ontzeggen. Mooi om te lezen dat je kat dat zo aanvoelt, dat je rustiger bent. 

Lovetennis: hele fijne vakantie! Hopelijk kunnen jullie samen wat rust vinden, genieten en het daarna met "frisse moed" weer oppakken.

Hier geen updates! Komend weekend zou ik ongesteld moeten worden. Grappig hoe je denkt dat je dit soms best los kan laten, maar dat er (een soort van) onbewust best vaak dingen door je hoofd gaan van "oh gevoelige borsten, dat is een goed teken" "oh gevoelige borsten, dat is een teken dat mijn menstruatie eraan komt" "voel ik me nu misselijk?" "ben best wel moe de laatste dagen, is dat een goed teken?" Haha. We gaan het zien de komende dagen... denk dat we over een maand gaan bellen om de eerste IUI te plannen en dat voelt toch ook ergens wel fijn.

Fijne week gewenst iedereen! X

Terug
Bovenaan