"De dames die al wat langer wachten....."

Hoihoi, al even niet meer een berichtje geplaatst, ik zal niet op alles kunnen reageren, maar ik doe een poging.
Carolinerkj, wat een verschrikkelijke tijd heb je achter de rug. Zowel het verlies van de zwangerschap als hoe je behandeld bent. Ik lees ook dat jullie wel je blik weer vooruit richten, je bent zo sterk! Succes de komende tijd.
Zwindo, wat spannend allemaal. Ik hou mijn vingers nog gekruist voor je.
Fleurbo, jouw rond komt ook weer dichterbij. Spannend, en wat fijn dat je je zo goed voelt ? ? Lekker vasthouden. Whoops je laatste berichtje voel je je iets minder relaxed. Ik zou zeggen volg je gevoel niet je verstand. Je verstand kan je vanalles aanpraten en je gevoel heeft meestal het beste met je voor ;) Die frustratie is zo herkenbaar! Ik vlieg ook vaak over en weer :p 
NWJ, oooh dat zijn dingen die je niet wilt horen als je in een traject zit. Sterkte en succes meis, hopelijk mag je dit jaar nodig. Uitstel en moeten wachten is zo naar!
Lovetennis, wat goed dat de vakantie zo fijn was!! Heel goed gedaan om even afstand te nemen en die klote testen de deur uit te mieteren. Jullie zijn zeker actief in de vakantie geweest, lekker bezig.
Hier weer in mijn menstruatie. Voelde me daar wederom weer redelijk ok mee, totdat ik door een stom iets thuis even in huilen uitbarstte. Het komt er gelukkig wel uit. Mijn gevoel gaat een beetje heen-en-weer wat betreft contact leggen met ziekenhuis. We hebben december afgesproken, maar soms wil ik nu al en later ook weer niet. Ik luister nu veel naar een podcast over zwanger worden door iemand die hypnofertility praktiseert. Zij nodigt ook allerlei gastsprekers uit en dat geeft een hoop informatie! Eén aflevering ging over de ferti-lily. Iemand bekend daarmee? Het is een hulpmiddel die je in kan brengen na het vrijen om het zaad wat dichter richting de baarmoeder te brengen. Dus dat is mijn tussen alternatief totdat we ons gaan aanmelden. Dat hypnofertility (online cursus) ga ik misschien ook volgen. Ook heb ik het boek vruchtbaar gelezen van Ilse Ruijters, super fijn om een boek te lezen die niet als doel heeft om zwanger te raken, maar meer ingaat op praktische informatie met ervaringsverhalen om wat opties in beeld te brengen. Al met al ben ik er nu weer wat meer mee bezig, maar voor mijn gevoel wel met dingen die mij kunnen helpen.

FleurBo wat balen dat je zo onrustig eronder bent met alles. Hopelijk vindt je snel weer iets meer je rust terug.

Linavv balen dat je weer ongesteld bent en alle emoties die daarmee meekomen zijn heel begrijpelijk. Ik ken de fertilily trouwens. Heeft bij ons niet gewerkt maar dacht ook ach misschien nog het proberen waard. Je kan het altijd proberen.

Hier weer een mindfuck. Dacht echt dat de test negatief was vanmorgen maar had niet de volle 5 minuten gewacht. Ik pakte vanmiddag dus die test er weer bij en er stond een heel licht streepje op. Maarja dat kan natuurlijk ook een indroogstreepje zijn. Dus ik nog een dipstick test gedaan maar ook daar een licht streepje en binnen 3 minuten zichtbaar. Dus ja toch weer lichte hoop. Haha maar vind het wel heel erg licht nog. Nu besloten om morgen niet te testen en echt pas maandag op de testdag als ik morgen niet ineens ongesteld ben geworden pas weer een nieuwe test te doen.

oooh Zwindo wat spannend! Ik kan me voorstellen dat je gedachten nu echt alle kanten uit gaan. Ik denk dat maandag opnieuw testen beter is als je dat kan volhouden, want dan zullen de waarden weer gestegen kunnen zijn. Ik hoop op zeer mooi nieuws voor jullie!
Ik wilde nog wat grappigs delen. Dit jaar was ik voor het eerst begonnen met de aanleg van een moestuin. Het was nog niet een groot succes, maar ik heb veel geleerd. Ik had daar ook een courgetteplant in en hij gaf telkens wel vrucht, maar die gingen vervolgens ook snel weer verloren omdat er heel snel rot in kwam. Vanalles geprobeerd natuurlijk, maar het mocht niet baten. En ik ging dit natuurlijk in mijn gevoel ook een beetje linken aan hoe het met onze kinderwensreis gaat. Niet dramatisch hoor, maar gewoon dat je denkt van iets kan bevrucht raken, maar dat betekent niet automatisch dat er ook iets uit groeit, geduld moet hebben, wonder der natuur, blablabla. Na ja, je snapt 'm denk wel. Al twee weken dacht ik, ik moet die plant eruit halen, maar druk en geen tijd. Afgelopen weekend ging ik kijken en wat denk je wat: één courgette in de maak! en dus ook al echt gegroeid. Zal wellicht niet de lekkerste courgette worden, maar hij is er! En dat positieve gevoel neem ik ook voor mezelf mee. Alles kan gebeuren, zowel het mooie als het mindere, maar om positief te blijven dus vooral het mooie ;)

Nou helaas test morgen minder duidelijk als de dagen ervoor. Wel echt een mini schaduwstreepje zichtbaar maar je ziet als ik de testen naast elkaar leg van woensdag tm vandaag het streepje eerst wat donkerder worden en daarna weer afnemen. Dus helaas pindakaas. Daarnaast net ook bloed verloren en ook buikkrampen en rugpijn zijn begonnen naast de menstruatieklachten die ik al ervaarde dus helaas pindakaas deze ronde niet gelukt op naar de volgende. Alleen de vraag hoe die eruit gaat zien en vooral ook wanneer die mag gaan plaatsvinden. Onze kliniek gaat in januari een maand dicht door een verhuizing naar een nieuw gebouw. Dus het zou weer een lange zit kunnen worden...

Deze ronde dus helaas een verrotte courgetteplant linavv haha.?

Oja als klap op de vuurpeil net gebeld door een collega dat hij en zn vriendin zwanger zijn. Super leuk voor ze! Hij weet van ons traject en vroeg hoe het bij ons ging. En voelde zich toen helemaal schuldig over het moment dat hij met de mededeling kwam. Super lief maar zei al jij kan dit ook niet weten dus niet schuldig over voelen.

Hey meiden!

Zwindo: wat verdrietig en jammer weer dat het niet raak was deze keer :( lijkt me ook pittig om een sprankeltje hoop te krijgen van een licht streepje... hopelijk kunnen jullie snel weer terecht. Het is jullie zo onwijs gegund!

FleurBo: bizar hoe dat toch gaat/werkt (bij vrouwen voornamelijk): de ene dag voel je je super, hoopvol en positief en die andere dag stort het zo weer in. 15 november is in ieder geval bijna, hopelijk voel je je inmiddels wat beter. (en heel herkenbaar, de hele wereld lijkt wel zwanger. Maar goed, dat heb ik ook met onze auto, die zie ik ook overal rijden, haha.)

LinavV: wat een prachtige metafoor (noem je dat zo?). Ik zie ook overal tekenen in, dus ook dit zal wel eens een teken voor jullie kan zijn ;) het is in ieder geval een hele mooie, positieve gedachte.
Herken me verder heel erg in jou(w verhaal). Ook wij wachten nu op IUI, we hadden afgesproken dit in januari te gaan doen, maar ook al gebeld of we niet vast mochten beginnen. Zij zeiden toch echt te wachten tot januari. Dus ik wacht geduldig met je mee ;)
Verder noem je echt super interessante dingen, waar ik voor open sta. Dat boek kende ik niet, maar ga ik bestellen! En die podcast kende ik niet, maar ga ik luisteren (haha)! (Bedoel je dan de "Zwanger Worden Podcast"?)
Ik heb zelf vanmorgen de eerste twee afleveringen van "Willen jullie geen kinderen" podcast geluisterd, een nieuwe podcast van NPO2. Vond ik ook best fijn! Ik heb trouwens nog nooit gehoord van de ferti-lily! Heb jij dit inmiddels gekocht? Ik ben echt mega benieuwd!

LoveTennis: hoe gaat het nu met jou? Mag ik vragen waarom jullie IVF in Duitsland gaan doen? En wat een mooie tattoo! :) 

Verder heb ik niet zoveel te vertellen. Mijn menstruatie zou over een week moeten zijn (of nouja, liever niet) en voel van alles, maar ook weer niet. Ben in ieder geval al een paar dagen redelijk slecht gehumeurd, maar dat komt ook door de koude, donkere en natte periode die er weer aan komt. 
Soms wil ik echt van alles lezen, luisteren, zien en doen omtrent onze kinderwens, soms wil ik er even helemaal niets over horen. Herkenbaar? Wel heb ik het losgelaten dat ik "het moet loslaten" en dat voelt ook fijn.

Fijne week iedereen!

Liefs Lulu

Zwindo wat jammer zeg ? kan me zo goed voorstellen dat je nog wat hoop had na de schaduwlijntjes. is je menstruatie nu doorgebroken?
linaV mooi bedacht met je groentetuin! Hopelijk een goed teken voor het zwanger worden 
Lulu heel herkenbaar dat je zo heen en weer gaat tussen veel lezen en opeens er helemaal klaar mee zijn. Heel goed dat je los hebt gelaten om het los te willen laten!
ik ben inmiddels weer opgekrabbeld. Voel me nu weer best prima eigenlijk. Nog maar een paar dagen aan de pil en dan mag ik weer beginnen! 

Hoi hoi
Na een een best rottig weekend nu weer wat positief gelukkig bloeden lijkt wat minder te worden denk dat nu alles er wel zo'n beetje uit is en is de echo volgende week goed en kunnen we weer door zal binnenkort ook weer beginnen met ovulatietesten om te kijken of het allemaal weer goed werkt want het vertrouwen in mijn lichaam ben ik wel een beetje kwijt na het gedoe van de miskraam die we dachten vorige week te hebben en dit weekend dus echt kwam gelukkig geen hormonen dit keer en kunnen we in eigen cyclus een terugplaatsing krijgen
En zou het mooi zijn dat er wat positieve berichten langs komen binnenkort want wat een nare berichten komen er voorbij zeg.ik ga heel.hard duimen op mooie berichten aan het eind van het jaar zet hem op dames ???

Terug
Bovenaan