"De dames die al wat langer wachten....."

Voor het embryotje mag je volgens mij alles doen wat je normaal ook zou doen. Zou zelf wel oppassen met echt veel rekken en strekken in je buik, maar dat is meer mijn eigen gevoel. Waar je volgens mij wel mee moet oppassen zijn je eierstokken na de punctie. Die zijn echt nog vergroot en kunnen dan gaan draaien (volgens mij gebeurt dat niet vaak hoor, maar is een risico). Maar dat is dan weer meer met springen dat dat kan gebeuren. 
denk dat het vooral belangrijk is om naar je lichaam te luisteren. Als je je lichamelijk goed voelt met sporten en je geen pijnklachten krijgt moet het denk ik gewoon kunnen. 

FleurBo: Dankjewel voor je reactie. Ik zou inderdaad ook niet keihard gaan hardlopen op een loopband of iets. Zou eerder rustig op een fiets fietsen door te zitten stuitert alles voor mn gevoel ook alweer minder haha. Zat ook te denken om dan met de krachtdingen mn gewichten iets lager in te stellen en het bij been en arm oefeningen te houden. Ik heb het gisteren toch nog niet aangedurfd haha. Volgende week ben ik van huis dus dan lukt het mij sowieso niet. Ben nog in dubio of ik het vanavond misschien toch nog even ga proberen. Ga eerst maar even kijken hoe mijn lichaam vandaag aanvoelt. Gisteren nog wel regelmatig wat steekjes in de onderbuik gehad. Het lijkt vandaag al wel ietsje rustiger aan te voelen. Ook is mijn gewicht alweer flink afgenomen na punctie bijna een kilo (0,9 gram) minder! Ik kan mij van de vorige punctie nog wel herinneren dat ik veel langer op mn punctiegewicht bleef hangen en zelfs een klein beetje extra aankwam. Ik moet nu ook zeggen dat ik het idee heb dat ik op dit moment zelfs meer eet als normaal en heb ook sneller honger tussendoor haha. Dus ben elke keer blij verrast als ik weer op de weegschaal ga staan. 

Vandaag weer naar het ziekenhuis omdat de miskraam niet op gang komt nog een echo gehad en was niks veranderd liet ook niet los dus medicatie mee gekregen dus vanmiddag maar gelijk de eerste pil genomen en tussen de 24 en 48 uur de andere 4 tegelijk inbrengen dus morgen eind vd middag of begin avond als mijn vriend weer thuis is neem ik die en dan kan het op gang komen en zijn we er zondag hopelijk vanaf en dan over 3 week controle echo

Wat vervelend Caroline :( kan me voorstellen dat je het snel achter de rug wilt hebben. Wat misschien nog wel het overwegen waard is, is dat het kan zijn dat na het innemen van de eerste 4 tabletten de miskraam vrij snel op gang kan komen. Bij mij begon het denk ik 2 uur na de tabletten echt behoorlijk te bloeden. Dit heeft zeker de hele dag aangehouden en was behoorlijk heftig qua hoeveelheden bloed maar ook qua stolsels die ik verloor. Ik heb dus echt veel op het toilet gezeten omdat maandverband het gewoon niet tegen hield (en tampons gebruiken mag niet)
Als je de tabletten savonds neemt, loop je dus het risico dat je de hele nacht er mee bezig bent en je dus niet slaapt. Ik had ze daarom sochtens genomen en achteraf was ik daar erg blij mee. sterkte de komende dagen!!

Ahh wat naar allemaal carolinekj. Hopelijk werkt de medicatie zoals het zou moeten en heb je zonder al te veel pijn straks alles achter de rug. Dan over 3 weken een goede echo om weer verder te kunnen. Dikke knuffels!

Hoi meiden. Ik heb al jullie verhalen gelezen en ben weer bij. Bedankt voor jullie lieve betichtjes. De week voor onze vakantie zat ik er totaal doorheen. Heb me in lange tijden niet zó intens verdrietig gevoeld.
Onze vakantie was geweldig; we waren er ontzettend aan toe.
Ik had mn eisprong vermoedelijk op vakantie, de testen waren niet duidelijk en heb ook besloten die rotkrengen niet meer te kopen.
Het is nu wachten op mn menstruatie, ik schat zo over een week. Dan kan ik ons ziekenhuis bellen en ga ik de 7e iui poging doen met gonal f, voor mij dus nieuw. Heb nu 6 keer clomid gehad.

We hebben ons eerste gesprek bij de ivf kliniek in Duitsland op 31 januari staan.
Het kon ook half december, maar dan hebben we onze nieuwe verzekering nog niet.

Fleurbo, lief van je, dankjewel!
Wat ongelooflijk verdrietig dat het niet gelukt is, was het jullie 1e ivf poging? (Sorry ik ben het even kwijt)

@littlepenguin; fijn dat je ook gaat starten met gonal f. Ik dus ook, poging 7 iui.

LinaV, dankjewel! Thanks voor je tips. We gingen op tennisreis, en mijn vriend ging wielrennen. Het was dus een heel sportieve vakantie met veel drankjes ?
Wat heb je jouw verhaal over het prentenboek mooi verwoord, ik hoop dat je het heel snel mag voorlezen aan jullie mini.

Zwindo wat een fijn verlossend telefoontje!
Wat mooi, een tattoo!

Ik heb 5 jaar geleden een heel kleine tattoo laten zetten op mn linkerpols. Ik heb drie jaar op Curacao gewoond en gewerkt. Ik wilde een blijvende herinnering aan een van de mooiste tijd van mijn leven. Curacao betekent in het Portugeens “het hart” dus je raadt al wat voor een tattoo het is ?

Wat een geweldig nieuws van de mooie embryo’s!!

@Lulu dankjewel. Ik begrijp je gevoel; ik weet nog toen wij startten met iui, wat een verlossing was dat; eindelijk begin je met iets “tastbaars” en tegelijkertijd is het ook allesbehalve dat.

@carolinerkj ik heb je verhaal twee keer moeten lezen, want ik kan het gewoon niet geloven. Ongelooflijk dat je zo behandeld bent op zo’n intens verdrietig moment. Wat ontzettend naar.

@nwj wat een verdrietig nieuws ? bah wat klote dat je menstruatie is doorgebroken. Ik hoop dat jullie niet tot volgend jaar hoeven te wachten!

Lovetennis Wat naar dat je je zo intens verdrietig hebt gevoeld wel heel erg fijn dat je vakantie heerlijk was en die heeft geholpen om je weer wat beter te voelen. Ogh Curacao ik heb daar een half jaar stage gelopen en mijn man ontmoet. Maar als je daar een tattoo hebt gezet moet dat haast wel bij byron zijn geweest haha. 

Hier hebben we de brief binnen gekregen dat er van de 4 embryo's die nog meededen om ingevroren te worden er 2 zijn ingevroren. Dus hebben er nu 2 in de vriezer liggen ben blij dat het er in ieder geval meer zijn als de vorige keer en ook al waren ze allemaal deze keer van een betere kwaliteit. Verder wordt ik ondertussen moe de wachtweken, hahaha. Net als vorige keer een test gedaan om te zien of de pregnyl uit mijn lichaam is. En gisteren was de test negatief. Dus twijfel over of het door de pregnyl komt of niet is er vanaf nu niet meer. In mijn gedachten ga ik de laatste dagen echt weer alle kanten op. Ik merk dat ik heel erg onrustig en wat angstiger begin te worden. Op dit moment heb ik last van kwaaltjes die bij de utro horen (af en aan wat gevoelligeheid in mn borsten, met vlagen misselijk, darmen die wat van slag zijn). Daarnaast heb ik echt last van enorme zweetbuien. Iets wat ik vaak juist voor mijn menstruatie heb en dus niet een heel rooskleurig beeld schept. Kortom zit weer in enorme spanning te wachten terwijl ik me er zo op had ingesteld om het allemaal rustig over mij heen te laten komen....niet gelukt dus. 

Ah lovetennis wat klote dat je je zo voelt :( hopelijk brengt de gonal f meer geluk! Waar gaan jullie op gesprek in Duitsland? 
was onze 2e terugplaatsing in de eerste icsi ronde. Heel begrijpelijk dat je het niet allemaal onthoud haha

zwindo fijn dat er nog 2 goede embryo's in de vriezer liggen! Hopelijk zijn ze pas over een paar jaar nodig :) het is echt heel moeilijk om hoopvol te blijven in de wachtweken he? Hopelijk gaat de komende week snel voorbij! Wanneer ga je testen?

Ik zit nog steeds te wachten op het moment dat we weer met een cyclus mogen starten. Gelukkig is het eindelijk november. Met een beetje geluk hebben we over een ruime maand weer een terugplaatsing. 

Terug
Bovenaan