"De dames die al wat langer wachten....."

Zwindo, wat goed dat je zo’n leuke week gepland hebt! En je vakantie komt eraan, goed vooruitzicht!
LittlePenguin, Ik kan me voorstellen dat je van dingen weg blijft, het neemt mij soms ook wel een beetje over hoor. Maar het ene moment kan ik dat beter hebben dan het andere. Er wordt ook zoveel geld verdient aan verminderde fertiliteit.
Wat verdrietig dat IUI3 niet gelukt is ☹ en dat je ook zonder je vriend was. Hopelijk heb je veel troost gekregen. Heel herkenbaar hoor, dat je je in je hoofd altijd bepaalde plannen hebt (“nee, nu zal het wel gebeuren”, “het zal de volgende keer wel zijn”….) en soms komt het dan ook zo hard aan.
Vis, welkom terug (ook al zien we liever andere berichten), wat jammer dat deze ronde niet gelukt is!
Haha, Lulu, ik schrijf een review, maar jij ook dan hé.
Ik heb geen ervaring met BSR, maar ik zou zeggen ga daar waar je gevoel het meest naartoe neigt.
En dat je momenteel alleen moeder wil worden is hartstikke logisch! Maar… het legt misschien ook wel heel veel druk op de kinderwens. Er hangt dan nogal wat af van die zwangerschap he. Maar het is ook niet nodig natuurlijk om super ambitieus te zijn als je verder helemaal tevreden bent. Is er soms iets van een hobby waar je lekker je ei in kwijt kan? Ik herken dit wel hoor, maar ik ben toen een nieuwe studie gestart, haha! Die wens was er overigens al langer hoor, maar heb er nu gehoor aan gegeven. Ik moet zeggen dat ik me beter voel, nu dat ik niet meer voel en denk dat mijn leven geen zin heeft als er geen kinderen komen en dat is super fijn!
LoveTennis, wat naar dat je zonder waarschuwing ongesteld werd! Ik haat dat soort momenten, dat onverwachte maakt het zo heftig. Nieuwe medicatie, fijn dat er nog geen bijwerkingen zijn. Ik ben benieuwd hoe dit voor je werkt.

Hey dames, Ik heb het werk uiteindelijk naast mij neergelegd, uiteindelijk voor 1,5 dag zelfs. Ik moest even lekker huilen en boos zijn. Was doodop. Vanmiddag uitgangsecho gehad, opnieuw teleurstellend nieuws: rechts een grote cyste van bijna 6cm. Maandag mag ik terugkomen voor een echo met de hoop dat de cyste geslonken is, want dan mag ik alsnog beginnen met de gonal-f. Maar die kans is klein. De 2de cyste in 3mnd tijd, echt enorm pech!
@vis: wat vervelend dat de tp niet is gelukt. Hoe gaan jullie nu verder?
@Zwindo: ik ga zeker rosbief halen haha. De assistente van het ziekenhuis zei dat ik ook best een wijntje mag drinken. Ik neem het er maar even van dit keer. Hopelijk doe jij dat ook!
@Lulu: ik heb gisteren de podcast geluisterd! Gelijk alle 4 de afleveringen geluisterd. Was idd erg herkenbaar allemaal (zelfs voor iemand die nog niet in het ivf traject zit). Ik ben niet bekend met BSR maar het klinkt interessant. Ik ben ook veels te gespannen. Ik ga nu praten met de maatschappelijk werkster van het ziekenhuis. Hopelijk kan zij mij helpen. Ik zit er over na te denken om regelmatig een massage te boeken, of yoga te proberen. Ik probeer mijzelf wel bezig te houden. Laatst deed ik CBR examen voor C1 (camper) rijbewijs (theorie leren + rijlessen). Nu start ik samen met een vriendin de cursus toegepaste ethologie vd hond als onderdeel van het certificaat voor kynologisch instructeur (niet dat ik dit certificaat wil halen per se). Ook ga ik regelmatig met een vriendin mee naar haar paarden, lekker therapeutisch stallen uitmesten en paarden borstelen in de buitenlucht. 
@LoveTennis: wat fijn dat de uitgangsecho goed was! Die van mij was minder zoals hierboven te lezen. Ik snap dat het spannend is betreft de dosering. Dat zal ik ook gaan krijgen. Laten we hopen dat het meteen raak is! 
@LinavV: bedankt voor je lieve woorden! Het was dit keer een grotere klap dan de vorige rondes. Maar ik heb mijzelf inmiddels bij elkaar geraapt en ik ga even lief zijn voor mezelf en we gaan weer door. Ik kan de verleiding van allerlei coaches/boeken voor nu weerstaan. Ik zag dat stichting Freya een cursus geeft: wees lief voor jezelf. Ik denk dat ik mij ga aanmelden daarvoor. Ik moet echt wat liever worden voor mijzelf! Gaat je studie nog steeds goed? 

Lulu haha nou mn man en ik zijn huisloos op dit moment omdat onze woning gebouwd word. Alleen we verhuizen ook naar een andere provincie dus mn man zit daar al ivm zn werk en ik zit nog hier bij mn ouders omdat die vlakbij het ziekenhuis wonen. Dus hebben een tijdelijke lat relatie. En we gaan naar tenerife als dat allemaal gewoon door kan gaan.

Lovetennis spannend weer hopelijk mooie resultaten maandag. Ik heb soms ook niet altijd stipt geprikt bij mij in het ziekenhuis gaven ze aan dat als het een keertje een uurtje later is het geen ramp is. Was alleen niet voor iui maar ivf maar gok dat daar niet mega veel verschil in zit. Hiet gaat het verder prima behalve dat ik vandaag ben opgestaan met knallende koppijn ? maar dat trekt wel weer weg.

Littlepenquin wat een tegenslagen weer zeg jeetje wat klote allemaal weer. Hopelijk is hij toch ineens gewoon geslonken en kan je toch door. Ik heb hier verder even lekker genoten van lekker eten die ik normaal niet eet. Ook een lekker broodje met rosbief haha en met vriendinnen even een lekker glaasje limoncello gedaan echt even genoten. Hopelijk jij ook een beetje ondanks alle slechte berichten.

Wow wat veel berichtjes hier, ik probeer op iedereen te reageren :)

Littlepenguin wat balen dat IUI3 ook niet gelukt is! Hopelijk voel je je inmiddels wel wat beter en kun je je weer opladen voor de volgende poging

Vis bah ook weer zo’n witte test :( zo oneerlijk hè

Lulu wat goed dat je weer een sessie hebt aangevraagd! Hopelijk helpt het weer een beetje in de positieve flow te komen 

Lovetennis spannend met de gonal-F! Hopelijk is dit het middel voor jullie! Heb je je al aangemeld bij Cuypers en Cuypers? Weet je of ze daar een lange wachttijd hebben? 

Zwindo pfoe lijkt me lastig zo’n tijdelijke lat relatie, maar gelukkig is het straks voorbij! Heel erg duimen dat je menstruatie op tijd komt zodat je nog een poging kunt doen dit jaar!

Nou hier is cyclusdag 1 aangebroken! Vanochtend nog beetje bruinverlies maar nu is het wel echt helderrood. Dus dat betekent dat ik straks weer de eerste progynova ga slikken. 
Ik heb er best een goed gevoel over. Maar dat heb ik eigenlijk iedere keer als we weer een nieuwe kans hebben, dus dat zegt helemaal niets. Hoop dat ik het een beetje kan vasthouden 

Hoi lieve meiden,

@LoveTennis: dan snap ik dat jullie naar Duitsland gaan! Fijn dat je nog geen bewerkingen had. Heb je inmiddels een update?

@LittlePenguin: he jeetje, wat rot zeg :( laat je weten wat de uitslag vandaag was? Ik ga heel hard duimen dat het geslonken is!
En fijn dat de podcast fijn was! Wij beginnen over een maand pas aan IUI, dus ook veel dingen voor mij niet herkenbaar, maar toch heel fijn. En wat een fijne afleiding dingen, tof van je camper rijbewijs! 

@LinavV: die grote wens legt ook veel druk op en maakt ook dat het moeilijk is "door te leven" (en daar van te genieten). Daar ben ik me heel erg bewust van, dus ben heel bewust bezig met het zoeken van afleiding en een hobby, haha. Ook al gekeken naar leuke cursussen of opleiding, maar eigenlijk heb ik daar weinig zin/tijd voor. In de zomer vind ik afleiding en leuke dingen doen veel makkelijker, maar nu, tijdens de donkere + lockdown periode, vind ik het lastiger. Ik ga zo ook de ferti-lily bestellen, ben erg benieuwd, haha! 

@Zwindo: ohhh, spannende periode dag wel zeg, verhuizen naar nieuwe provincie! Zin in? Hopen dat Tenerife door kan gaan!!! En lekker, limoncello!

@FleurBo: dat is ook juist het mooie en fijne, dat je iedere maand ook weer een goed gevoel en nieuwe hoop hebt. En dat is alleen maar goed! 

Hier vanmorgen een negatieve zwangerschapstest :( Dat voelde ik al aankomen, dus me gisteravond en vannacht heel slecht gevoeld en veel gehuild. Het ontbreken van een tweede streep is dan niet eens meer pijnlijk, voelt al alsof we er aan gewend zijn. Stom. Laat die menstruatie nu maar snel doorkomen, dan nog één ronde natuurlijk proberen en dan ziekenhuis bellen voor IUI. 

Naast die podcast tip ("Willen jullie geen kinderen?") vanmorgen nog iets anders tegen gekomen wat ik heel fijn vond (zit weer even in mijn periode dat ik er veel over wil lezen/horen): de Instagram van @sophievosso. Heb al haar highlights bekeken over hun IUI traject (+ miskraam) tot nu toe en ze is zo open en eerlijk, wat echt een verademing is. Vind zulke dingen dan even "fijn", omdat ik me dan minder alleen voel (ook door jullie!). 

Vandaag even een alles mag dag. Zo voor de tweede keer naar de psycholoog, wat ik wel heel fijn vindt. En morgen Body Stress Release, waar ik ook erg benieuwd naar ben. 

Een fijne, liefdevolle week gewenst! Liefs Lulu

Btw, ik weet dat het een gevoelig onderwerp is en ik ben er ook helemaal klaar mee (en verdrietig om), maar zijn er hier meer vrouwen die zich ook niet hebben gevaccineerd i.v.m. de kinderwens? Ik weet dat veel zich wel hebben laten vaccineren (wat ik ook helemaal begrijp en totaal geen oordeel over heb!), maar bij mij heeft het vanaf moment 1 niet goed gevoeld. Ben ook helemaal geen wappie hoor, zeg zelfs vaak dat ik me wel heb laten vaccineren (en laat me vaak testen), omdat het dus vooral vanwege de kinderwens is. Maakt wel dat komende periode extra lastig is, omdat er gewoon nog minder mag/kan :( 

Hi dames!
@Zwindo thanks voor de virtuele hug, doet me goed :) Lekker dat jullie op vakantie gaan en dat je een beetje afleiding zoekt. Weten jullie al meer over een cryo terugplaatsing? 
@LoveTennis hoe gaat het spuiten? volgens mij is het inderdaad niet zo erg als je af en toe wat later bent, ik deed het eigenlijk altijd voor het slapen gaan en tja, dat was een enkele keer ook wel eens wat later.. Ik maakte er meestal een ritueeltje van om het niet te vergeten, als ik 's avonds met een theetje en wat lekkers op de bank ging zitten :)
@LittlePenquin wat verdrietig dat IUI 3 niet gelukt is, begrijpelijk dat je er even helemaal af lag. Ik vond denk ik poging 2 en 3 ook het moeilijkst. Hebben ze al kunnen zien of je cyste gegroeid is? 
@LindaVV haha ja mooie vergelijking, ik hoop op een baby-courgette!
@Fleurbo wat fijn dat je weer mag starten! Haha en wel herkenbaar hoor, ik begin ook altijd met goede moed. Dus of het wat zegt weet ik ook niet, maar het helpt al zo erg om het voor jezelf een beetje draaglijk te houden. Cryo nummer 2 gaan jullie voor toch? Ik loop iets achter op jou dus wie weet als nummer 3 bij jullie lukt... ;) 
@Lulu, bah, wat zijn die negatieve testen toch treurig he, ook al reken je erop. Ik weet ook niet wat ik erger vind, bloed of een negatieve test. Ik kan me soms al nieteens meer voorstellen dat er ooit een tweede streepje komt te staan!
RE: vaccinatie, ik ben zelf wel gevaccineerd en heb daar ook geen moment over getwijfeld. Ik geloof niet dat het van invloed is op  vruchtbaarheid. Maar iedereen moet dat natuurlijk voor zichzelf beslissen. 
Van het weekend is mijn menstruatie doorgekomen maar begreep vandaag van het ziekenhuis dat ik deze maand sowieso niet in aanmerking kom voor de volgende TP. En de cyclus daarop, is ook nog maar afwachten.. Sowieso zou dat dan pas rond de feestdagen zijn en ze konden me ook al niet vertellen of ze dan uberhaupt wel terugplaatsen. Dus ik denk dat het dit jaar niks meer wordt. So again... Now we'll wait...

Hoi hoi beetje geprobeerd om alles een beetje door te lezen
En probeer er op te gaan reageren

Zwindo Jammer dat je menstruatie is doorgebroken echt weer zo'n baal moment en dan weer het nieuws van een zwangerschap aankondiging net als je menstruatie doorgebroken is en dan goed erop reageren is dan echt een kunst
Fleurbo hoe gaat het nu bij jou ? Je zit weet in je cyclus mooi dat het nu weer wat gebeurt mooi om te lezen dat he er wel relaxt in staat op dit moment
LinavV jammer van je menstruatie wel goed op te lezen dat je het wel kan handelen ik heb ook es en boek gelezen over een vrouw in het traject met alle ups en downs het heet paaseitjes zoeken in het AMC ook een aanrader verder vond ik ook erg grappig wat je zei over die courgette dan kun je het erna weer wat helderder bekijken
Little pinguin jammer van he 3e poging iui hopelijk heb je er niet teveel last en ga he met goede moet verder met de volgende ronde
Vis jammer ook van jouw poging met de cryo heb je nog wat eitjes over of moet je weer een punctie doen?
Love tenn je moest vandaag weer naar het ziekenhuis toch? Hoe is het gegaan met je cyste ?
Update van ons vanaf afgelopen dinsdag ging het bloeden de goede kant op heb daarna willen nog af en toe wat bruin verlies we zijn dit weekend ook we intiem geweest wat ik wel spannend vond na de miskraam je bent toch weer bang dat je gaat bloeden had erna wel wat bloed en buikpijnvandaag nog steeds wat bruine afscheiding as donderdag heb ik weer een echo hopelijk is alles dan schoon waar ik wel van uit ga en kunnen we weer verder

Terug
Bovenaan