"De dames die al wat langer wachten....."

FleurBo Spannend weer een nieuwe ronde! Hopelijk hou je die positieve flow vast en vallen je wachtweken na de tp uiteindelijk mee. En nog mooier! sluit je het jaar met een hele mooie dikke positieve test en misschien zelfs al eerste mooie goeie echo af.
LuLu Ik kijk wel echt uit naar de verhuizing. Ergens blijft het ook wel erg spannend, want ga ik er wel echt landen en me ook thuis voelen. Voor nu kijk ik er vooral heel erg naar uit om weer lekker samen met mijn man te kunnen zijn. haha. Overigens over je vaccinatie. Ik heb mij ook niet gevaccineerd. Ik stond op het punt om het te gaan doen na veel overleggen met de artsen die natuurlijk pro vaccineren zijn. Alleen toen kreeg ik Corona (alsof het zo moest zijn). Ik heb gelukkig milde klachten gehad. Was erg moe en uiteindelijk wel echt even flink mn smaak en geur verloren wat ook echt wel even duurde voordat het terug was, maar verder geen koorts of andere nare symptomen. Ik heb dus mijn natuurlijke antistoffen aangemaakt. Ik heb erna ook nog zitten twijfelen om de prik te halen om een volledig vaccinatie bewijs te krijgen, maar toen kwamen alle berichten voorbij van vrouwen waarvan hun menstruatie helemaal op hol sloeg. En aangezien die bij mij net enigzins op de rit was durfde ik het risico niet te lopen dat dit weer helemaal van slag zou zijn. Ook voor mij voelt het nog niet helemaal goed. Ik ben zeker voor vaccineren, maar de manier waarop het nu gaat sta ik niet achter en persoonlijk vind ik dat er nog te weinig over de bijwerkingen van het vaccin zelf bekend is. Ik ken ook een aantal (jonge gezonde fitte) mensen in mijn omgeving die juist ontzettend ziek zijn geworden van het vaccin en er echt spijt van hebben. Daarnaast vind ik dat het iedereen een eigen gewogen keuze moet kunnen maken en die keuze wordt naar mijn mening nu weggenomen (met de opties voor een 2G toegang en in belgie wordt al gesproken over een vaccinatieplicht die ze willen gaan invoeren). Ik ben in ieder geval blij dat ik het heb gehad en nu met een herstelbewijs nog dingen kan doen, maar voel de druk wel toenemen om die prik er toch nog in te moeten zetten. 
Vis wat naar dat je menstruatie is doorgebroken dit weekend en dat je ook al te horen hebt gekregen dat je voorlopig geen tp gaat krijgen. Super stom allemaal. Ik heb te horen gekregen dat ik nu gewoon de rustmaand heb, maar dat ik mij mag melden wanneer ik ongesteld wordt. Dan zou ik 10 dagen daarna een eerste echo hebben. Als mijn lichaam een beetje meewerkt wordt ik waarschijnlijk de laatste dag van onze vakantie ongesteld. Dus qua timing zou dat ideaal zijn. Ik had dan al een beetje zitten rekenen en zou dan waarschijnlijk tussen kerst en oud en nieuw nog een tp hebben als het meezit. Als het tegen zit wordt het voor ons ook een langere zit omdat ze in januari een maand dicht gaan ivm een verhuizing naar een nieuw pand, dus hopelijk hebben we een beetje geluk. Dus wordt nog spannend allemaal.
Carolinekj Jeetje wat een lange zit allemaal weer. Hopelijk donderdag een goede echo, zodat jullie na alle ellende ook weer door kunnen en naar de toekomst kunnen kijken. Deze keer was het oprecht blij zijn gelukkig niet zo lastig. Heb goed contact met hem en hij is altijd ook oprecht geinteresseerd hoe het met ons gaat in ons traject. Op de een of andere manier helpt dat denk ik. Het bleef natuurlijk wel heel dubbel, maar dat hoort er aan de ene kant ook weer bij. 

Littlepenguin: dit meen je niet, wat een verschrikkelijk shitnieuws!

FleurBo, ja we hebben ons aangemeld bij Cuypers en Cuypers. Daar is momenteel een wachtlijst van ongeveer 2 maanden.

Lulu, wat verdrietig ?. Dus nu gaat het IUI voor jullie beginnen!
Mijn update was ik helemaal vergeten, dus die komt nu ipv maandag ?

Vis, dankjewel. Dat komt omdat ik dinsdag naar het concert van Suzan en Freek ging en ik meteen een ander tijdstip moest kiezen.

Carolinerkj mijn update komt hieronder. Hopelijk heb je donderdag een goede echo!
Dat jullie weer verder kunnen.

Afgelopen maandag was ik in het ziekenhuis, dag 11. Ik voelde zondag al mn eitje groeien. Dat klopte dus helemaal. Mijn baarmoedermond stond al open en bms was al 7.4!
Bleek dat er al een groot ei van 19.9 lag te wachten! Ik moest dus maandagavond al ovitrelle spuiten en heb vanmorgen iui 7 gehad, de eerste met gonal f!
Mocht het niet lukken deze poging, moet ik de volgende keer gonal f 75 spuiten.
Ik heb nog NOOIT op dag 13 ovulatie of inseminatie gehad, dus er lekker tempo in mijn cyclus ?
Nu weer op het wachtbankje, met Sinterklaas weten we meer.. ? ??

Spannend love tennis hopelijk een mooi sinterklaas kado voor jullie

Hier vanochtend een echo gehad na de miskraam baarmoeder was nog niet helemaal schoon maar verwacht dat het met de volgende menstruatie er uit komt dus weer afwachten tot het weer op orde is en dan bellen er groeide nog geen eitjes dus voorlopig geen menstruatie denk ik

Lovetennis wow dat is fijn! Hopelijk heb je een heel mooi sinterklaas cadeautje dan?

Carolinekj wat balen dat het nog niet goed schoon was en je weer moet wachten. Moet je nu wel binnenkort weer terug om te kijken of er wel een eitje groeit en er dus een menstruatie aankomt. Wel weer een hele lange adem zo.

Zwindo moet nu gewoon wachten op mijn menstruatie en als het na 4 week er nog niet is moet ik bellen was met ovulatietesten bezig maar moet daar nu 2 week mee wachten omdat er nu toch niks groeide zei de gynaecoloog

Hey dames,Gelukkig weer wat positievere berichten!@Vis: Wat vervelend dat je waarschijnlijk tot het nieuwe jaar moet wachten. Ik ben er ook bang voor dat er in december geen IUI zal plaats vinden, want ik zou (als ik mijn cyclus goed ken) precies met kerst IUI moeten krijgen. Ze hebben aangegeven geen kerst/winterstop te hebben, dus dat geeft wat hoop. Ik hoop toch dat er nog een mogelijkheid komt!@Zwindo: mag je tijdens je rustmaand wel zelf proberen? Ik heb eigenlijk geen idee hoe het werkt. Maar wat ontzettend leuk dat jullie een huis aan het bouwen zijn! Ik woon sinds 2jr in mijn nieuwbouwwoning, niet zelf gebouwd, maar gekocht binnen een project. Hoever is de bouw inmiddels?@Lulu: sinds afgelopen weekend zit ik mij ook te bedenken wie ik ben naast mijn kinderwens? Na het overlijden van mijn vader 1,5jr terug greep ik die kinderwens aan om weer verder te gaan met leven. Maar die kinderwens is helaas ook een lichtelijke nachtmerrie geworden. Dus ik vraag mij ook steeds meer af: wat wil ik met mijn leven? Hoe meer ik afstand probeer te nemen van mijn kinderwens, hoe meer de rouw terugkomt omdat ik mijn vader nog elke dag mis. Ik moet proberen te leven, naast dit traject, maar dat vind ik erg lastig. Ik ga vanavond maar ff wijntje drinken met mijn moeder, ik heb al heeeeel lang geen druppel alcohol meer gedronken. Hoe ging jouw gesprek met de psycholoog? Heeft zij iets gezegd hierover? En hoe was de BSR?@Lovetennis: wat fijn dat het zo voortvarend gaat! Ondanks dat je een paar keer te laat was met prikken :p ik hoop dat Sinterklaas en Piet een mooi cadeautje zullen langs brengen!! @Carolinerkj: wat vervelend dat de echo liet zien dat nog niet alles uit je systeem is. Ik hoop dat bij de volgende menstruatie alles weer schoon is. Wel fijn dat je weer intiem hebt kunnen zijn met je man. Mijn vriend en ik kunnen dit maar moeilijk op dit moment. Gewoon niet ontspannen genoeg vrees ik.Helaas had ik afgelopen maandag slecht nieuws. De cyste zit er nog (5x6cm). Dus IUI4 gaat niet door. Ik moet het maar positief bekijken: ik mag het een ronde proberen zonder extra hormonen. Gisteren voor het eerst gesprek gehad met de maatschappelijk werkster. Zij gaf aan dat ik hele harde en negatieve woorden gebruik als ik het heb over mijn kinderwens. Ik noem het bijvb. een “obsessie”, omdat we al bijna 2,5jr verder zijn zonder resultaat. Daar moet ik mee stoppen.Qua COVID19 vaccinatie. Ik ben wel volledig gevaccineerd. Ik werk voor een farmaceut en het is mijn werk om nieuwe diergeneesmiddelen (met name vaccins) te testen op werkzaamheid en veiligheid door klinische studies op te zetten en de uitkomsten te rapporteren. Deze uitkomsten komen in het dossier voor de EMA (European Medicines Agency). Ik ken de procedures voor de goedkeuring van nieuwe geneesmiddelen/vaccins dus goed. Uit diverse klinische studies is gebleken dat er evenveel (niet geplande) zwangerschappen voorkomen in de controlegroep en gevaccineerde groep. Ze hebben ook stellen gevolgd in een IVF traject waarbij ze gekeken hebben naar de kwaliteit embryo’s van voor én na vaccinatie. Er waren geen verschillen te zien. Vrouwen die in een IVF traject zaten hadden evenveel kans hadden op zwangerschap na vaccinatie dan de ongevaccineerde groep. En dat voor de meeste vrouwen die aangaven een andere verloop vd cyclus te hebben na vaccinatie, meestal na 1 raar lopende cyclus, hun cylcus weer herstelde naar hoe het eerder was. Ook vrouwen die COVID19 kregen (via natuurlijke infectie) hadden tijdens hun eerste menstruatie na besmetting een ander verloop vd cyclus, wat zich daarna weer herstelde. Dus of je geinfecteerd raakt met het virus, of vaccinatie, het kan beide even kort je cyclus verstoren maar zal zich daarna weer moeten herstellen.  

Little pinguin
Ik herken het wel dat je gespannen bent om intiem te zijn met je vriend/man ik vond het de eerste keer na de miskraam ook spannend en dacht alleen maar hopelijk geen bloed en dus niet echt ontspannen maar dr tweede keer ging het al beter heb nog steeds wel wat bruine afscheiding na de daad zeg maar masr dat nemen we op de koop toe dan maar vind het ook wel weer fijn omdst je mekaar wel kwijt kunt raken na zoiets ingrijpends omdst ieder het op zijn eigen manier het verwerkt

Terug
Bovenaan