"De dames die al wat langer wachten....."

LittlePenguin, thanks voor je toelichting op de IUI! Ik had geen idee dat je dan zelf ook nog actief bent, maar ergens ook wel logisch! Ik heb nog geen idee wat ons allemaal te wachten staat, maar op dit moment begin ik een traject wel als een vervolgstap te zien.
Goh, ik herken het bezig zijn met de kinderwens zo goed! Het is inderdaad een soort van levensstijl, maar dan wel één die alles overheerst zonder zekerheid of het ooit gaat opleveren wat je zo graag wenst. Ik vind het wel heel stoer dat je van het weekend lekker even los gegaan bent. Naast dat je studies hebt opgezocht (ook herkenbaar!), komt er soms meer bij kijken dan alleen gezond zijn en de optimale omstandigheden creëren. En juist dat is zo ongrijpbaar!
Ik hoorde laatst dat als iets ‘laten’ meer stress oplevert dan plezier, het sowieso niet het beste idee is :)

Zwindo: Spannend nieuw huis, maar ook moeizaam in deze tijden! Veel succes met alles!

Fleurbo, nu nog 6 dagen inmiddels afwachten.
Ik hoor ook van veel meiden dat Zij steeds wissel de artsen hebben, lijkt me echt niet fijn. Ik kan er niet over meepraten, want in ons kleine streekziekenhuis zijn er maar 2 dames die bij fertiliteit de echo’s en iui doen.
Ja een bms van 7,4 is perfect ☺️

Lulu, ik heb de podcast ook geluisterd, idd Lina, een fijne stem!

LinaV wat een lief berichtje, ja voor ons voelt die vroege miskraam ook als eeuwen geleden, maar dat is dus toch al bijna een jaar.
Hopelijk is de test op Texel nu wel echt positief.
Ik begrijp wat je bedoelt met intimiteit, ik ben ook altijd “blij” als die vruchtbare dagen voorbij zijn, dan kan je weer “gewoon” gaan slapen als je hoofd je kussen voelt ?
Hopelijk gaan de wachtweken een beetje snel voor jou en heb je snel duidelijkheid.
Ik herken me ook in het verhaal van Littlepenguin hoor, bij iui krijg je ook nog wat “moetjes” mee.
Wij hadden op woensdag iui, dus hadden zondag seks, zodat er 2 dagen tussenzit wanneer het zaad woensdag ingeleverd moet zijn. Die woensdagavond word dan geadviseerd seks te hebben. Overigens hebben wij dat alle pogingen gedaan, behalve deze. We waren doodmoe van het werken die week, dus ik dacht; het is prima.

Littlepenguin wat een lief berichtje van jou. Wij gaan vrijdagmiddag weg (net op tijd voor de persconferentie hopen we op Texel te zijn?) en we gaan maandagavond naar huis.
Eigenlijk mag ik woensdag pas testen, officieel.. dus áls ik al test, zou het pas maandag zijn, maar misschien doe ik het gewoon niet.
Hee herkenbaar wat jouw vriend zegt, die van mij is ook zo “nuchter”. Ongelooflijk soms he!

Hoi Dames, Even een vraagje. Ik had eergisteren een positieve ovulatietest en gisteren was hij ook nog donker en veel last van krampen in mn onderbuik, dus voelde mn eitje weer springen en vanmorgen was de test weer lichter. Nou heb ik best een paar keer flink was slijm verloren. De dag voor de positieve ovulatietest had zaten er ook een klein beetje bruine sliertjes bij en nu vanmorgen weer. Ik heb dit nog nooit eerder tijdens mijn eisprong gehad. Ik denk verder niet dat het echt iets bijzonders is en dat het waarschijnlijk gewoon wat restbloed is van mijn laatste menstruatie of is dit nog een soort nasleep van de punctie en tp van vorige keer. Heeft een van jullie dit wel eens gehad? 

Lovetennis Spannend die laatste wachtdagen. Hopelijk kom je maandag met goed nieuws! Ik had gehoopt dat de persconferentie gewoon volgende week zou plaatsvinden als wij op vakantie zijn. Nu hoop ik heeeeel hard dat onze vakantie nog wel door kan gaan. 

Zwindo, sorry dat heb ik nog nooit gehad, kan je daarmee niet helpen.

Lieve wensmama’s, hier een mooie afspeellijst:

https://open.spotify.com/playlist/328fvOgcECNn48TUOjwb42?si=_Api9USaTDeOucTMdOT11g&utm_source=copy-link

LinavV fijn dat het allemaal weer gelukt is met de ovulatie. Echt verschrikkelijk dat moeten hè? Het was voor ons ook een opluchting om met IUI te beginnen en het allemaal even niet meer moest. Hoewel ze het bij ons ook wel adviseerden om op bepaalde momenten nog intiem te zijn hebben wij dat niet gedaan. Ze hebben ons ook nooit echt goed kunnen uitleggen wat daar nu het nut van was. 

Hoe gaat het op het wachtbankje? 

Zwindo lijkt nog lang zeg, 6 maanden. En wonen jullie dan tot die tijd niet bij elkaar?
En wat fijn van de positieve ovulatietest! Kan me voorstellen dat dat wat vertrouwen terug geeft! Ik heb wat je omschrijft nog nooit gehad, maar kan me voorstellen dat het misschien iets te maken kan hebben met de punctie? Er is natuurlijk veel gebeurd in je lichaam.

Littlepenguin zo herkenbaar van al die energie die in het traject gaat zitten. Zo belangrijk om wat energie ook in andere dingen te kunnen steken. Maar ook zo moeilijk. Vooral nu met Corona ook echt wel minder kan merk ik dat ik het moeilijk vind. 

Lovetennis dankjewel voor het delen! Heb meteen even gekeken en zitten inderdaad wat fijne nummers bij :)

Afgelopen dinsdag ben ik weer naar het ziekenhuis geweest. Bms van 7,1 dus dat was prima! Komende woensdag hebben we als alles goed gaat weer terugplaatsing! Ben al weer lekker aan het aftellen haha.
Ik denk wel dat dit voorlopig voor ons even de laatste terugplaatsing is. Ik denk dat als de komende terugplaatsing niet lukt, dat ik dan heel even weer tijd wil om mijn lichaam te laten doen wat het zelf wil doen. In plaats van al die hormonen iedere keer. Van de pil naar de progynova en de utrogestan en weer naar de pil, ben even een beetje klaar met al dat gedoe aan mijn lijf. Ik wil heel graag even rust er van, even werken aan mijzelf. Dit zeg ik nu wel heel stoer, maar kan zo over een paar dagen weer anders zijn natuurlijk. En waarschijnlijk als de volgende keer niet lukt dat ik toch weer zo snel mogelijk opnieuw wil proberen, maar ik probeer dit even vast te houden

Even een kort berichtje van mij (antwoord één dezer dagen even op die van jullie), mijn menstruatie is net weer begonnen. Te vroeg, maar even helemaal K! Mijn man is 3 Dec jarig en elk jaar rond deze tijd hoop ik altijd extra op een extra cadeau voor ons. Even snikken en weer doorgaan :( :(

LinaV ook van jou weer slecht bericht, helemaal eens met wat FleurBo zei, we hebben echt even positieve berichten nodig!

Fleurbo, ik kan me goed in jouw gevoel indenken. Ik houd mn hart vast voor de rest van dit jaar; zullen er nog wel pogingen komen door de corona. En moet ik mezelf dan gewoon rust gunnen en zeggen; we gaan nu voor ivf en wachten tot het gesprek voor januari. Maar ergens zeg je dan weer tegen jezelf van kom op, misschien lukt die poging nog wel en dan hoef je niet eens meer het volgende traject in, ja dus het is een soort wipwap van emoties.

Bms van 7,1 klinkt helemaal goed!

Wij genieten hier op Texel!
Ik moet eerlijk zeggen, het is nu 10 dagen na de iui, maar ik voel me totaal niet anders dan al die andere pogingen, dus ik heb er weer een hard hoofd in.

Terug
Bovenaan