"De dames die al wat langer wachten....."

Hoi even druk gehad met verjaardag suprises en kadootjes kopen en stress of ik niet weer in lockdown moest gelukkig tot 17:00 uur werken nog niet voor iedere klant handig (ambulant kapster) maar eerst weer 3 week werken en dan weer duimen. Het is nu 3,5 week na de miskraam en sinds dinsdag woensdag geen rare afscheiding meer dus hopelijk komt de menstruatie nu snel. ovulatietesten doen het soms niet masr denk nog niet dat er een eisprong is geweest word er wel ongeduldig van maar vind het ook wel.even rustig dat we niet steeds naar het ziekenhuis vliegen en moeten spuiten maar wil ook wel.weer verder. mijn leeftijd dringt nu wel zaterdag 42 geworden aangezien ze vergoeden tot 43 en ik nog 1 eitje in de vriezer heb als die mislukt .ik anders weer een punctie moet doen en dat dan weer een paar maanden later is .
Hopelijk zijn hier op het forum snel positieve verhalen te lezen want dat hebben we wel nodig wat al meer werd gezegt hier dus duimen draaien maar

Hee lieve meiden,
Hoe is het met iedereen? Ik zie inderdaad niet heel veel goed nieuws, maar ook een paar dames die weer richting een nieuwe poging gaan dus hopelijk brengt dat wat goeds :)
@zwindo fijn dat je je eisprong hebt gevonden! Heb zelf geen ervaring met bloed erbij, maar het zal me niet verbazen als het met de punctie ofzo te maken heeft. Jullie gaan bijna op vakantie zeker? :)
@littlepenguin denk dat veel dames zich wel herkennen in het 'ermee bezig zijn'. Ik heb zelf periodes gehad dat ik bijvoorbeeld nauwelijks alcohol of koffie dronk maar ook zeker periodes waarin ik dacht, f•ck it allemaal maar. Over het algemeen er een beetje tussenin: wel gezond eten en bewegen maar gewoon met een kopje koffie per dag en soms lekker borrelen. Geen van alles heeft me nog een zwangerschap opgeleverd, maar zo probeer ik in ieder geval de tijd maar zo aangenaam mogelijk door te komen zonder me schuldig te voelen over iets.
 @fleurbo spannend weer terugplaatsing! Ik kan me voorstellen dat je er daarna wel even klaar mee bent, al herken ik ook wel weer dat je na iedere mislukte poging toch wel weer het gevoel hebt er weer voor te willen gaan. Hoop heel erg dat die afweging niet nodig gaat zijn en dat deze lekker blijft zitten!
@lindaV getver weer ? en dan ook nog eens die datums zoals verjaardagen en jubilea die je er dan zo aan herinneren. De feestdagen komen er natuurlijk ook aan, ik vind het dan ook zo confronterend dat er weer een jaar voorbij is.
@lovetennis leuk lekker naar Texel met de hond! Het kan vast nog alle kanten op, success nog even op het wachtbankje!
@caroline jeetje wat een gedoe met die lockdown weer, als je je werk en schema dan weer helemaal aan moet passen. Gefeliciteerd nog met je verjaardag ? al is dat natuurlijk een beetje dubbel gezien je leeftijd. Hopelijk is het niet nodig en blijkt jullie laatste cryo een lucky shot!
Hier ondertussen iets meer duidelijkheid. Ze doen bij ons blijkbaar om de maand terugplaatsing maar omdat het zo druk is en alles met het laboratorium- zo ook onze cryootjes) in een ander ziekenhuis zijn, kunnen ze geen garanties geven. En dan natuurlijk ook nog corona.. Maargoed, ik mag me op dag 1 van volgende cyclus melden en dan mogen we als het goed is voor cryo nummer 2.  
Ik moet zeggen dat het allemaal ook best een zware wissel begint te trekken op onze relatie, dit traject en deze onzekerheid. Enerzijds wil ik er echt volledig voor gaan en zoveel pogingen doen als kan, maar tegelijkertijd weet ik gewoon niet hoe lang ik dit nog trek en denk ik steeds vaker, wat als het nou niet meant to be is.. ?

FleurBo Oeh spannend deze week jullie TP. Hopelijk verloopt alles helemaal soepel en gaan jullie wachtweken snel voorbij. En wat als je een tp in een natuurlijke cyclus doet? Dan heb je sowieso minder hormonen nodig. Sowieso hoop ik gewoon dat je over een paar weken met goed nieuws komt en dus niet hierover hoeft na te denken. Over onze woonsituatie. Blijven we voorlopig nog een beetje in deze situatie, maar we reizen heen en weer om dan af en toe weer een paar dagen even bij elkaar te zijn. Is niet echt ideaal, maar voor nu is het helaas even niet anders. Mijn man heeft vroeger een baan gehad waarbij hij 6 weken van huis was dus dit valt in verhouding weer mee.
LinavV wat ongelofelijk balen zeg! 
Lovetennis wat fijn dat jullie aan het genieten zijn op Texel! Hopelijk brengt het toch nog weer extra geluk en kom jij wel een dezer dagen met een positief bericht, want die kunnen we hier wel weer gebruiken. 
Carolinekj Hopelijk pakt je lichaam nu inderdaad weer snel het een en ander op. Nog gefeliciteerd. Kan me wel ook voorstellen dat het allemaal nu extra spannend wordt met je leeftijd. Hopelijk blijft jullie volgende cryo gewoon goed plakken en groeien.
Vis Fijn dat je wat meer duidelijkheid hebt gekregen ondertussen. Heel herkenbaar wat je zegt over het effect ervan op je relatie. Ik heb ook altijd gezegd dat we alle pogingen eruit halen die eruit te halen zijn, maar ook hier soms de twijfel in hoeverre ik of mijn man dit gaan trekken. Mijn man wilt sowieso overstappen naar een andere kliniek mocht het nodig zijn, omdat hier te veel nare herinneringen zijn voor hem. Wat ik ook wel begrijp. We hebben nu nog 2 cryo's dus ik hoop eigenlijk dat dit niet nodig is. Wij mogen ons ook weer aanmelden bij de 1e dag van mijn cyclus die zal nu waarschijnlijk rond 7 dec zijn. En die van jou?

Moet wel zeggen dat deze cyclus raar is. Ik heb nog steeds wat druk/lichte krampen in mn onderbuik. Daarnaast ook nog af en aan heeel lichtroze afscheiding. Het zal vast te maken hebben met de punctie etc, maar het voelt wel vaag allemaal. Nog even en dan gaan we lekker op vakantie!! Kijk er zo naar uit. was nog even spannend met de vervroegde persconferentie, maar we kunnen gelukkig gewoon gaan. Ik denk dan ook dat dit voorlopig even een laatste berichtje van mij is hier, want wil eigenlijk proberen om op vakantie niet in te loggen. Hopelijk zijn er dan over 2 weekjes wat betere berichten hier. 

@Zwindo: aangezien ik geen ivf traject volg vind ik het lastig om iets te zeggen over bruine sliertjes tijdens ovulatie en je symptomen. Ik heb geen oud bloed tijdens ovulatie, maar dat wil niet zeggen dat het nooit voorkomt. Geniet van je vakantie! Waar ga je naartoe?
Als analist snap je idd denk ik mijn aanpak. Lekker alles willen controleren haha, tot in den treure.  Heeft de dietiste je goed kunnen helpen toen? Ik doe nu wel een traject met een personal trainer, maar ik vind het lastig om mijzelf aan het voedingsschema te houden.
Als het stabiel houden van je cyclus belangrijk is dan begrijp ik helemaal dat je wacht met de vaccinatie! Dan zou ik wachten tot een minder belangrijke periode. Ik kan mij ook heel goed voorstellen dat als de cylcus niet altijd stabiel is, een positieve ovulatietest op dag 16 heel erg welkom is! Ik heb gelukkig een stabiele cyclus en kan dus eigenlijk altijd precies de dag van ovulatie voorspellen. Ik had gisteren een positieve ovulatietest (clearblue digitaal) in handen.
@LinavV: Wat balen zeg van je menstruatie ☹ je hoopt uiteraard deze dagen op een extra verrassing! Wanneer heb je afspraak in het ziekenhuis voor intake? Het IUI traject geeft wel meer rust vind ik. En ja, ik merk ook dat het niet tracken van mijn ovulatie voor meer onrust zorgt. Dus ik heb netjes mijn ovulatiedagboek bijgehouden. Ik weet nu zeker dat ik er alles aan gedaan heb. Tijdens IUI track ik niet, dat doet het ziekenhuis. Maar wij doen wel altijd nog extra vrijen voor/na IUI.
@LoveTennis: Hoe was Texel? Nog twee daagjes en dan mag je testen. Wat ontzettend spannend weer! Of heb je al op Texel getest? Ik hoop zo voor je op goed nieuws.
@FleurBo: misschien is een volgende keer wel niet nodig?! En dan is het gewoon gelukt met de aankomende tp van woensdag! Ik merk dat we al vaak met de volgende ronde bezig zijn, terwijl deze nog volop aan de gang is :p
@Carolinerkj: Gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je het nog een beetje kunnen vieren? Ik hoop dat je cyclus/menstruatie weer snel op gang komt. Dan is de rust helaas wel voorbij maar ik snap ook je gevoel dat je snel weer de volgende poging wilt oppakken!
@Vis: jij beschrijft precies mijn emotionele rollercoaster! Dan ben ik overmatig mee bezig en er zijn periodes dan denk ik: f*ck it.
Ik snap ook je angst, wat als het niet zo mag zijn? Wat moeten we dan, kan ik dat wel accepteren?! Wanneer zeg je ik stop ermee? Ik denk dat gevoel hier de doorslag moet geven, je moet er echt helemaal klaar mee zijn (geestelijk). 
Vanochtend heb ik echo gehad. De cyste is gelukkig met de helft kleiner geworden. Ook zag mijn BMS er  super goed uit, helemaal klaar voor het eitje. We zien 2 zwarte rondjes, allebei 2-2,5cm. Waarschijnlijk is 1 daarvan de cyste (want die is niet mooi rond, maar rafelig). Iig bevestigde de echo dat ovulatie net is geweest of op het punt staat van komen en dat ik iig 1 ei heb. Dit komt precies overeen met mijn ovulatietesten. Gisteren piek vruchtbaarheid (digitaal, clearblue) en telano strips vandaag een super donker streepje. Dus we zijn druk aan het "klussen". Dan wachten we het weer af. We hebben dit jaar iig nog een IUI ronde, want het ziekenhuis gaat  gewoon door, ook met de feestdagen. Dus mocht het nu niet raak zijn (wat ik niet verwacht) dan zit ronde 4 IUI er gelukkig nog wel in dit jaar! Maar ik ook stiekem dat het nu gewoon raak is en ik op "natuurlijke" manier zwanger zal worden. Ik sta er nu iig positief in. Ik hoop dat ik deze vibe kan volhouden. 

Hoi lieve meiden,

LinavV: fijn dat je de podcast als fijn hebt ervaren. Klopt, vind haar stem ook fijn en hou van haar positiviteit. Wat super rot dat je weer ongesteld bent geworden :( herken me heel erg in je datumdingen... ik heb dat ook met mijn vriends verjaardag en nu ook weer richting kerst... merk wel dat het steeds wat makkelijker wordt (hoe verdrietig dat eigenlijk ook weer is). Thanks nog voor je fertilily review ;) Ik heb er ook één aangeschaft, maar weet nog niet of ik het ga gebruiken (vooral na jouw review). Ik heb een tijd terug voor het eerst een cup geprobeerd, maar dat was niet voor mij weggelegd, haha. Will let you know! En trouwens, ook erg herkenbaar van het "ovulatie feestje". We proberen er elke keer wat leuks van te maken, maar kost veel tijd, energie en of die zin dan komt, is altijd maar de vraag. 

Little Penguin: ik word blij van je positieve vibe! Zou super zijn als het nu op natuurlijke manier raak is! Fijn ook dat je cyste half weg is! 
Ben benieuwd of je die cursus van Freya nog hebt gedaan?
En ergens best fijn dat je vriend zo chill is. Ik heb nu twee therapeut-sessie alleen gehad, maar de volgende keer gaat mijn vriend wel mee. Vond hij zelf ook wel fijn, omdat het onderling bij mannen veel minder besproken wordt en de komende tijd (IUI beginnen) ook veel impact op hem zal (kunnen) hebben. 

FleurBo: fijn van je goede BMS en veel succes woensdag! Ik ga natuurlijk duimen dat het deze keer raak is, maar ik snap ook goed dat als het niet raak is je toe bent aan een break. Denk juist een heel dappere beslissing en kan soms ook goed zijn voor het lichaam even mentaal/fysiek op te laden. Je zegt dat je graag wilt werken aan jezelf dan, wat zijn dan dingen waar je je graag op wilt focussen? :) 

Vis: wat een moeilijke en verdrietige gedachten :( ik heb ooit gehoord dat iemand als advies mee had gekregen om echt per dag/week/maand te kijken en niet te veel na te denken over "als het niet lukt". Dus focussen op cryo nummer 2 en hoopvol en positief te blijven. Is niet altijd makkelijk, dat weet ik, maar hopelijk lukt het om ook positief te blijven. Kun je het er goed met je vriend over hebben? 

Zwindo: heeeeele fijne vakantie! Geniet!

LoveTennis: wat fijn dat je zo genoot op Texel! Ben je uiteindelijk nog teruggekomen met het mooiste cadeau? 

Hier geen nieuwtjes. Het is de week van het klussen, maar we zijn beide niet heel fit, dus even kijken hoe/of dat er van komt... We zijn beide erg toe aan het IUI traject, merk ik. Toe aan een volgende stap.

De vorige keer had ik verteld over Body Stress Release en dit zou dan 3 sessies in 10 dagen zijn, maar na de eerste sessie heb ik het toch geannuleerd (wat al een overwinning opzich was). Het was wel ok, maar voelde toch niet helemaal passend voor mij. Heb wel voor volgende week een accupuntuur sessie gepland, waar ik erg benieuwd naar ben. 

Verder heb ik het de afgelopen tijd wat moeilijk met vriendinnen die zwanger zijn/onlangs een kindje hebben gekregen. Een aantal hebben heel veel begrip voor mijn situatie en houden rekening met mij, maar ook een aantal niet. Die vinden dat ik belangrijke dingen mis van hun baby en dat vinden ze jammer. Vind het daarin heel erg moeilijk om uit te leggen dat bepaalde dingen gewoon heel pijnlijk zijn om (dagelijks) te horen: over de borstvoeding of hoe verliefd hun vriend is op hun kindje of hoe trots de oma's en opa's zijn bijvoorbeeld. Dat zijn toch de dingen waar jezelf zo naar verlangt, ondanks dat je het ze gunt. Hoe gaan jullie hier mee om? Houden jullie vriend(inn)en rekening met jullie niet vervulde kinderwens? Heb je ook een andere relatie gekregen met bepaalde vrienden? Ik merk daarin wel dat ik me veel meer terug trek (om mezelf te beschermen). Deze vraag komt ook vooral n.a.v. de laatste sessie met mijn therapeut trouwens, want zij zei dat ik vaker mijn grens aan mag geven hierin. Grenzen aangeven is niet mijn sterkste punt, dus ben erg benieuwd hoe jullie hier mee omgaan.

Oh ja en nog een vraag: nu we het einde van het jaar naderen, raden jullie nog een bepaalde zorgverzekering aan betreft het echt starten van het traject (IUI) of maakt dat niet uit (in deze fase)?

Hoi allemaal, nou hier ook weer geen goed nieuws. Poging 7 mislukt. Kut kut kut.
Dag 11 na inseminatie zag ik alle voortekenen al. Gisteren begonnen met gonal f en dan 75 ipv 50. Volgende week woensdag een echo..
Laatste poging van dit jaar.

Carolinerkj dan begrijp ik dat de tijd begint te dringen! Nu hopen dat je menstruatie snel komt!

Zwindo een heel fijne vakantie!

Vis, herkenbaar hoor, snap je gevoel.

Littlepenguin heel veel succes!!! Duimen maar!

Lulu, helaas geen mooiste sintkado ?
Wij stappen over naar UMC, dan zitten we goed met ivf. Zij hebben een contract met C en C.
Als ik een advies mag geven, al klinkt dat niet erg hoopgevend, dat is niet omdat ik het onaardig bedoel.
Ik zou vast nadenken over waar jullie ivf zouden willen / kunnen doen.
Iui kan heel snel gaan achter elkaar, bij ons ging elke maand door, omdat ik nooit cystes had. De enige 2 keer dat het niet doorging, was door vakantie.
De kans dat iui niet slaagt, is over het algemeen groter dan dat ivf niet slaagt. Stel dat jullie halverwege het jaar bij poging 5 zijn, dan heb je iig de juiste verzekering.
Maar het kan ook dat je die nu al hebt.
Wij stappen dus nu iver naar UMC en zijn dan voor 100% vergoed bij alle ziekenhuizen en klinieken.
Vanwege corona kiezen wij niet voor het ziekenhuis.

Succes!

@LoveTennis: ik hield het forum in de gaten en hoopte op een positief berichtje van jou. Maar wat onzettend kut zeg ☹ welke voortekenen herkende je al na dag 11? En fijn dat je meteen een nieuwe ronde kan starten. Ik hoop dat de echo volgende week een goed resultaat laat zien met 75 dosering. Wie weet ga je toch met een knaller het jaar uit! 
@Lulu: ik heb de cursus niet meer gedaan, want je moest al lid zijn van Freya en dat ben ik niet. Ik lees wel eens het Freya-tijdschrift in de wachtkamer van het ziekenhuis maar wordt er nooit blij van. Ik zit niet echt te wachten op verhalen van stellen die ongewenst kinderloos zijn gebleven. Ik zie het dus niet zo zitten om lid te worden en elke keer een tijdschrift te ontvangen met treurige verhalen. Wel heb ik de podcast van Freya geluisterd over dit onderwerp!
Wanneer is je volgende therapeutsessie? Mijn vriend geeft aan dat hij er geen behoefte aan heeft. Hij geeft nu sinds kort wel steeds meer aan dat hij zwangerschapsaankondigen vervelend vindt en gelukkiger wordt hij ook steeds openener naar familie en vrienden. Beetje bij beetje zijn steeds meer familieleden op de hoogte en ook wat goede studievrienden van hem. Het wordt wel makkelijker voor hem om erover te praten, ook met anderen.
---
Mijn vruchtbare dagen zitten er net op, het wachten begint en dat vind ik nu al verschrikkelijk. Heb nu soms rare klachten, maar het zal wel allemaal tussen mijn oren zitten. Ik mag testen rond 11-12 december, dat is voor mij nu einde cyclus. Dus nog even 10dgn geduld hebben, maar wellicht komen de eerste menstruatieklachten al eerder. Ik heb volgens mij alleen nog 1 digitale zwangerschapstest in huis, en die gebruik ik liever niet. Dus eerder testen zit er niet in (maar goed ook)! Toch maar echt die menstruatie afwachten en als ik overtijd ben dan pas naar de drogist om wat testen te halen.
Dit weekend vier ik Sinterklaas met de schoonfamilie. Ik zal dan ook opnieuw mijn veel jongere schoonzusje onder ogen moeten zien die nu een kleine heeft van 6mnd. Ze weet pas sinds kort van ons traject af. Daarvoor maakte ze altijd de meest rare/kwetsende opmerkingen over kinderen krijgen. Bij haar was het trouwens in 1x raak. Ben heel erg benieuwd of ze erover gaat beginnen, ik hoop het niet.

@littlepenguin: wat naar dat je schoonzusje zulke opmerkingen maakt. Je snapt toch niet dat mensen zoiets zeggen? Laat staan familieleden ?
Die wachtweken zijn killing hè! Wat zou het super zijn als we een mooi kerstcadeau mogen geven aan onze mannen! Ik hoop met heel mn hart dat ik een zwangerschapstest mag inpakken en onder de kerstboom mag leggen.. ?

Lief dat je het forum in de gaten hield, de moed zakt me wel in de schoenen hoor..
Woensdag echo op dag 10, ik verwacht iui dan op dag 14.. dat zou op 12 december zijn.
Dat betekent dat we echt precies met Kerst weten of poging 8 gelukt is..
Ik hoop echt zo op 2 eitjes ??

Terug
Bovenaan