"De dames die al wat langer wachten....."

Hoi dames,
@Lovetennis: hoe is de echo vandaag gegaan? Waren er 2 eitjes te zien? Ik hoop ook uiteraard dat we beiden een mooi kerstcadeau mogen geven aan onze mannen! Ik ben nu op CD27, normaal heb ik een cyclus van 30dgn. Ik moet nog even geduld hebben.
@FleurBo: ik begrijp je onzekerheid en dat je soms compleet de moed verliest. Ik maak mijzelf ook helemaal gek. Elk krampje, elk pijntje. Ik kan het alleen niet vergelijken met een eerdere zwangerschap. Ik heb ooit 1x een licht positieve test in handen gehad, toen had ik gevoelige tanden en een opgeblazen gevoel. Dat heb ik nu niet echt. Ik ben mij ook suf aan het Googlen, maar dat gaat mij uiteraard niet helpen, want alleen een zwangerschaptest kan mij vertellen of ik zwanger ben en die heb ik nog niet in huis. Nog een week tot de 15de, heb hoop! Alhoewel ik ook begrijp dat hoop hebben en dan een teleurstelling te moeten verwerken zoveel energie kost! Ik merk soms ook dat opeens de tranen over mijn wangen kunnen lopen, gewoon door de moedeloosheid. Een vriendin is net met zwangerschapsverlof. Eind januari is zij uitgerekend. Ik had zo gehoopt in die 9mnd ook zelf zwanger te worden. Inmiddels zijn we 2,5jr verder. Ik begin mij steeds af te vragen of er geen genetische factor speelt.
@Vis: Sinterklaasmiddag was gelukkig erg gezellig. Niet ongemakkelijk ofzo. Wat balen zeg van je vroege menstruatie. Ik heb 1x 3dgn na ovulatie gehad dat mijn menstruatie begon. Die ronde deden we niet mee voor IUI ivm cyste. Ik denk ook dat het de cyste is die dit veroorzaakt heeft. Hopelijk hebben ze nog plek!
----
Ik maak mijzelf helemaal gek. Al een kleine week ovitrelle-achtige klachten (pijn eierstokken,  steken hoofdpijn, opgeblazen gevoel). Zondag opeens lichtroze bloed met 2 ministolsels bij afvegen tijdens een toiletbezoek. Het was toen CD24, een kleine week te vroeg. Als ik niet aan de medicatie voor IUI zit heb ik een cyclus van 30dgn. De dagen erop heel lichte bruine afscheiding, dat niet eens een inlegkruisje kan vullen. Vandaag ook weer lichtroze bloed (1x) na toiletbezoek. Het is wel erg spannend! Maandag ovulatietest gedaan, want die schijnt ook zwangerschap te kunnen voorspellen (7dgn voor NOD). Een heel licht streepje. Geeft niet echt hoop, ik heb begrepen dat deze dan eruit moet knallen al 8-9dgn voor NOD. De vroege zwangerschapstesten zijn besteld, hopelijk zijn ze vandaag binnen gekomen en doe ik toch stiekem morgenochtend een eerste test. De onzekerheid wordt mij teveel, alhoewel een zwangerschapstest ook veel onzekerheid kan geven! Zondag/Maandag 11-12Dec is mijn NOD. Het gaat er deze laatste dgn op aankomen. 
Je zult zien, nu ik dit verhaal getypt heb, ik zo naar het toilet ga en dan complete doorbraakbloeding krijg. Het zou mij niks verbazen, de timing is altijd super slecht haha.

Oo littlepenguin wat raar van het bloedverlies! Ik ben heel erg voor je aan het duimen dat het gewoon een innestelingsbloeding is. 
echt heeel herkenbaar van die ovulatietesten... daar heb ik er ook al een stuk of 10 van versleten afgelopen dagen en net als bij jou zijn ze allemaal negatief. Ik ben dus even gaan googelen en zie best veel verhalen voorbij komen van vrouwen die zeggen dat hun ovulatietest pas positief was een paar dagen na NOD, toen ze dus al een paar dagen een positieve zwangerschapstest hadden. Die ovulatietesten zeggen blijkbaar dus zo vroeg nog helemaal niets (wist ik ook niet, dacht net als jij dat die eerder zouden reageren, maar niet dus). 

hoop dat je snel duidelijkheid hebt! 

Gister een echo gehad, best spannend na de nieuwe dosering can 75 gonal. Er was een eitje can 13.5 en 14.2 te zien (dag 10)
Ook nog 2 kleintjes van 10. Morgen (dag 12) moet ik terug.. en ik moest dus gisteren en vandaag nog spuiten met 75.

Wat denken jullie?… komt dit goed? Die van 10, die mogen niet groter worden dan 14, anders gaat het niet door ?

Littlepenguin en Fleurbo wat mega spannend!! Duimen duimen!

Hoi FleurBo, 
Goed om te lezen dat een ovulatietest dus ook niet altijd eerder een LH verhoging aangeeft! 
Gisteravond en vanochtend vroege zwangerschapstest gedaan (telano): omo-wit :( dit is CD28. 2-3 dgn voor NOD. Denk niet dat het wat wordt.  Ik heb gisteren mijn ogen uit mijn kop gehuild, wat is het toch elke keer een teleurstelling. Ik voel me zo naar dat ontbijten er niet inzat vanochtend, geen honger. Dat is niks voor mij.
Ik ben ook gewoon heel boos opmezelf, weer een ronde niet gelukt. Ik maak mij nu al druk om het kraambezoek eind januari van een vriendin van mij, die dan is uitgerekend. Ze is net met verlof. Geen idee hoe ik dat ga doen. 
Ik geef mijn gewicht (BMI van 26) de schuld, ondanks dat de fertiliteitsassistente zegt dat dit echt niet het geval zal zijn. Maar toch speelt het in mijn hoofd. Ik heb gisteren al het Sinterklaas snoepgoed wat nog in huis lag op mijn vriend zijn werkplek gelegd en hem gezegd dat ik daarvan niks meer wil zien. Heb mij gisteren helemaal moe gesport. Ik moet nu echt gewicht gaan verliezen, teveel buikvet naar mijn idee. Ik kan er zo slecht tegen dat er bij mij geen oorzaak is gevonden voor mijn subfertiliteit. Ik begin echt zelfhaat te ontwikkelen merk ik. Het helpt ook niet dat mijn hormonen mij nu in de weg zitten, nu ik ongesteld gaat worden. Dan ben ik sowieso een week depressief. Het ziekenhuis zeg steeds: je hebt ontzettend veel pech. Dit is geen kwestie van pech meer vrees ik. Er moet toch een oorzaak zijn na 2,5jr kinderwens? 
Ik wil gewoon vandaag nog ongesteld worden, dan kan ik tenminste met mijn eerste ronde gonal-f beginnen (IUI 4). Dan heb ik tenminste het idee dat ik wat nuttigs doe. 

Hé littlepenguin wat balen zeg :( probeer alsjeblieft ook lief te zijn voor jezelf, het is echt niet jouw schuld!! Subfertiliteit is niemands schuld, het is gewoon ontzettend oneerlijk!

spannend lovetennis! Ik heb geen ervaring met wat het kleinere eitje zou gaan doen, maar ik hoop heel erg dat hij klein blijft en die andere twee goed meedoen voor de volgende poging! Hopelijk morgen goede echo!

Hallo dames!
@fleurbo trek je het wachten nog een beetje? Twee weken na je tp pas testen is wel echt lang ja, ik mag na 12 dagen testen maar dat zou in een echte cyclus ook al iets van 5 dagen na mijn NOD zijn. Dus ik snap dat je eerder test maar hopelijk was je nu nog te vroeg!
@lovetennis spannend hoor! Ieder lichaam en iedere cyclus is natuurlijk anders maar als ik 2 grote en een paar kleintjes heb, zijn de grote altijd dominant en groeien die dus door. De keren dat ik overgestimuleerd was had ik echt 3-4 van 15+ en dan nog kleintjes van rond de 11-12. Succes morgen!

@littlepenquin ik snap heel goed dat je je boos en verdrietig voelt, we willen natuurlijk heel graag een verklaring maar helaas is de realiteit dat die er niet altijd is. En helaas weet de wetenschap ook veel nog niet. Dat frustreert mij ook, wij maken gewoon embryo's aan maar dat laatste stukje - het blijven zitten in mijn buik, lukt niet, maar daar weten ze ook nog het minst vanaf. Je hebt gewoon ongelofelijk veel pech! En nu weer lief voor jezelf zijn!
Hier is de menstruatie echt doorgezet, en we mogen door voor cryo nummer 2! over 2 weken echo ter controle en dan hopelijk ergens rond kerst een terugplaatsing.. ??     

Littlepenguin ik heb zo met je te doen. Ik weet precies hoe je je voelt. Ik heb een bmi van 29 en vind mezelf ook te zwaar. Dat zie je niet aan mij af, ik ben iets breder gebouwd, maar alles is in verhouding, begalve dat het buikvet mij ook mateloos in de weg zit. Omdat ik mijn hele leven al sport, valt het eigenlijk niet op dat ik iets te zwaar ben.
Gister overvielen mij de tranen in de auto met het nummer “better days”, dat ik een hele reep chocolade heb opgegeten.. slecht he.
Ik ben dus al aan mn 8e iui begonnen, ben het zo spuugzat! Echt ZAT is gewoon het woord dat elke keer overheerst. Spuugzat ben ik het, het ellenlange wachten, twee jaar teleurstellingen, iedere maand weer, loodzwaar is het.
En dan gaan we “nog maar” voor kindje 1.. dat benauwd me vreselijk.
Ik zie ook zo enorm op tegen het feit dat ik over 4 maanden een jaar ouder word. Ik ga het dus echt niet vieren. Behalve als ik zwanger ben op dat moment. En anders; geen slingers en ballonnen, blegh.

Fleurbo dankjewel!

Vis dankjewel! Ik weet dat elk lichaam anders is, maar deze woorden doen toch even goed ☺️

@LoveTennis: als ze goed timen dan komt het goed met jouw IUI, daarvan ben ik overtuigd! En bedankt voor je lieve woorden, spuugzat is het woord wat ik eigenlijk zocht. Ik ben het ook compleet ZAT! En dit is idd maar voor kindje 1. Ik ben nu 32, maar ben over 8mnd 33. Ik had nooit gedacht om op deze leeftijd nog geen kindje te hebben. Vooral ook omdat ik vanaf mijn 18de met mijn huidige vriend samen ben. Mijn moeder was 34 toen ze mij kreeg en ik heb altijd gezegd dat ik jonger kinderen wilde krijgen. Mijn schoonmoeder werd op haar 25ste moeder van mijn vriend en ik zie ook echt wat 10jr verschil met je doet. Dat benauwd mij zo erg. Het benauwd mij ook dat we nog maar 3mnd hebben om een kindje te krijgen in 2022.
@FleurBo: het is zo lastig te denken dat het niet mijn schuld is. Iedereen lijkt zo gemakkelijk zwanger te worden. Ik ken maar 1 iemand via via die ook in een traject zat. Maandag heb ik weer gesprek met de maatschappelijk werkster, dus hopelijk kan zij mij helpen met deze vervelende gedachtes. Ik hoop dat jij je testdrang ook een beetje in bedwang kunt houden, nog 6dgn! 
@Vis: Wat een mooie datum, rond kerst een terugplaatsing! Wel spannend, dan weet je pas in het nieuwe jaar of het is gelukt!
Ondertussen ben ik nog steeds niet ongesteld geworden, ook bijna geen afscheiding meer. Ik blijf toch stiekem hoop houden. Wat als ik nou niet zo snel HCG aanmaak? Ik heb eigenlijk een paar dagen te vroeg getest. Pffff.. het is maar goed dat ik vanavond naar een vriendin ga, even afleiding. 

Terug
Bovenaan