"De dames die al wat langer wachten....."

Hoi Hoi lieve dames,
zoals eerder gezegd lees ik geregeld wel mee... ik wilde even zeggen dat ik zoveel kracht uit dit groepje hier haal. Ben onwijs blij met jullie en heb zoveel respect voor jullie. We hebben allemaal onze ups en downs maar het doet me heel veel om te zien dat jullie er ook telkens weer bovenop klauteren. 
Wij zijn nu 3.5 jaar onderweg. Onderzoeken waren dus goed allemaal. Half jaar zelf proberen alsnog. Januari gaan we starten met IUI onder Gonal F en Ovitrelle. Zie er mega tegenop maar ergens ben ik blij dat we het niet meer "zelf" hoeven te doen. Dat gemoet ben ik helemaal klaar mee namelijk, net als iedere maand die teleurstelling en het onbegrip om me heen. Deze maand houd mijn lijf me weer voor de gek... veel plassen, duizlig bij opstaan, moe. ZOu het? Nee natuurlijk niet... ik heb geen testen meer in huis en ik ga ook niet testen donderdag is mn NOD. 
Dat is mijn bui dus, maar dan lees ik jullie rollercoasters in dit topic en dan voel ik me niet meer zo alleen. Dankjewel daarvoor allemaal.

Hoi Dames:
@FleurBo: wat ontzettend k*t zeg. Welkom bij de: "ik ben het spuugzat club"! Wat zijn nu de vervolgstappen?
@Lovetennis: Hoe is de IUI verlopen vandaag? Mijn vriend en ik durven het niet te doen de avond voor IUI, en we hebben gezien dat 2dgn onthouding de beste resultaten geven voor VCM score. Maar wie weet, mocht het raak zijn bij jou dan moet ik toch mijn vriend gaan overtuigen haha. Heel veel succes met de wachtweken!
@Zwindo: wat balen vd verkoudheden en de kamerwisselingen in de vakantie! Wel fijn om te lezen dat je weer met goede energie het traject weer instapt! Houd deze positieve vibe vast! :D
@Carolinerkj: wat fijn om te lezen dat de echo liet zien dat alles goed was en je nu weer verder kan.
@Uitljesfan: wat fijn om te lezen dat je ook steun haalt uit de berichten hier! Het “zou het toch gelukt zijn” gevoel is zo gemeen altijd. Hoe vaak ik dit wel niet heb gehad? Met de IUI ervaar ik wel meer rust. Ik wens je veel succes met de eerste IUI in januari!
Mijn menstruatie heeft zich nog steeds niet helemaal doorgezet vreemd genoeg, nu 2dgn na NOD. Wel meer menstruatieklachten. Gisteren nog test gedaan maar negatief. Ik heb woensdagochtend uitgangsecho voor IUI 4 gepland staan nu. Hopelijk is alles goed en mag ik wel doorgaan. Net ook 1,5 uur gesprek gehad met de maatschappelijk werkster. Het is toch fijn zo een gesprek en het helpt mij ook relativeren. Ik kan niet wachten om weer met een nieuwe ronde te starten en de afgelopen mnd achter mij te laten. Ook heb ik mijn zwangere vriendin een berichtje gestuurd (toen ik veel moed had) om te vragen hoe het nu met haar gaat en wanneer ze met verlof mag. Trots op mijzelf dat ik interesse in haar heb getoond, ondanks mijn eigen onzekerheden. 

Hoi meiden.
De IUI is goed gegaan, behalve dat ik al de hele dag buikpijn heb. De 2 eitjes zaten er nog op het moment van de iui, konden elk moment hun reis gaan beginnen.
De opbrengst van het zaad was de minste van alle pogingen, dus onze conclusie is: 3 dagen onthouding is bij ons het beste.
Langer dan 3 is bij ons minder goed. Bij ons is 1 dag of 5 dagen dus de minste score.
2 en 3 dagen zit dicht bij elkaar, waar 3 dagen het wint.

Oke, ik heb dus om utrogestan gevraagd en ik krijg het gewoon niet mee.
Heb heel internet afgezocht en vet veel vrouwen krijgen het.
Mijn beste vriendin heeft vanmorgen een test gedaan voor hun 2 kindje. Eerste kindje dmv van icsi geboren, en de terugplaatsing van 2 weken geleden was een cryo van 5 dagen. Raad eens; zwanger!
Ik heb dus nu van haar utrogestan gekregen, ik lees namelijk zoooooo veel verhalen van vrouwen die dit ook bij iui kregen en toen zwanger zijn geraakt.
Ik vroeg het vanmorgen en ze zei “baat het niet, dan schaadt het niet” en “er is onderzoek naar gedaan en er is niet bewezen dat het helpt, daarom geven we het in principe niet, wel bij vrouwen waar de luteale fase korter is”
Jullie ervaring hiermee?

Uiltjesfan, fijn om weer iets van jou te horen. Nee, je bent zeker niet alleen!
Nou, ik ben inmiddels een IUI ervaringsdeskundige, dus je kunt me alles vragen ?

Littlepenguin; wij hebben het niet de avond voor de iui gedaan, maar de avond daarvoor. We kwamen uit op ongeveer 30 uur tussen beide zaadlozingen..

Daar gaan we! Op naar de 2 wachtweken en testen met kerst…. Man man.. laatste kans van 2021 ?

Hoi allemaal
Wat fijn dat de iui goed is gegaan love tennis wel weer spannend dat het zaad het slechtste was van alle keren hopelijk goed nieuws over 2 week ik ga voor jullie duimen??

Hoi dames!
@fleurbo wat ontzettend verdrietig zeg ? Snap dat je 't helemaal zat bent! Ga je nog testen op je officiële testdag?
@zwindo welcome back! Wat jammer dat je vakantie niet helemaal goed uitgepakt heeft, vette pech weer dat jullie dan uitgerekend op vakantie verkouden werden (en jij vervolgens ongesteld..) Hee maar dan gaan wij inderdaad gelijk op als alles meezit voor ons! Ik heb volgende week echo en als bms dan goed is worden we ingepland. Begrijp ik nou goed dat ie bij jou in je eigen cyclus wordt teruggeplaatst?
@caroline wat fijn dat alles er goed uitzag! Hopelijk jij ook nog een tp voor het einde van het jaar!
@lovetennis fijn dat je 2 eitjes had en de iui er weer op zit! Jammer van de zwemmers maar het was voldoende toch? Ik kreeg bij IUI ook geen utrogestran terwijl mijn lf maar krap 10 dagen is. Volgens mijn gyn deden ze dat in het verleden soms maar is inmiddels bewezen dat dit kansen niet vergroot. Bij icsi / ivf krijg ik het wel, maar dat is niet te vergelijken omdat dit in een kunstmatige cyclus gebeurt en je zonder eisprong niet voldoende progesteron aanmaakt uit jezelf. Bij mij en vele anderen houdt het wel de menstruatie tegen dus wellicht goed daar rekening mee te houden.
@uiltjesfan ook welkom terug! Spannend iui! Inderdaad veel ervaringsdeskundigen hier!
Hier niet zoveel nieuws. Had gisteren echt een enorme huilbui, mijn ogen zijn er nog dik van. Vraag me af of het met de hormonen te maken heeft, maar ben het wel weer even kwijt geloof ik ?

Hallo dames, 
Na al wat vaker het topic te hebben geopend maar niet hebben willen toegeven dat ik inmiddels ook bij het clubje 'de dames die al wat langer wachten..' hoor, wil ik me ook graag hier aanmelden.
Ik ben al vanaf de 2e maand dat we proberen onzeker of het wel zou lukken en misschien blijkt dat nu ook wel terecht want we gaan inmiddels naar ronde 16 helaas en ik ben inmiddels 35 jaar. 
Volgende week krijg ik een HSG onderzoek (ik heb zo'n 15 jaar geleden chlamydia gehad door een vreemdgaande ex) en ik ben ingeloot voor olie. Verder nergens een aanwijsbare reden waarom het niet zou moeten lukken. Zaad van mijn partner is goed, ik heb een regelmatige cyclus en mijn bloedonderzoek was ook goed. 
Wat een ontzettend knap dat jullie zo'n volhouders zijn en elke keer weer al die stappen zetten. Echt respect voor!
Ik vraag me af of ik daar ooit aan toe ga zijn, voor nu voelt het alsof ik na dit HSG onderzoek even klaar ben en niet verder wil. Maar goed, de wens zal toch blijven dus we doen het maar stap voor stap.
Tot nu toe heb ik nog niemand iets verteld in mijn omgeving, gewoon omdat ik geen zin heb in de medelevende reacties. Hier op het forum kan ik mijn ei kwijt en met anderen praten die in hetzelfde schuitje zitten wat ik erg fijn vind.
Ik hoop gaandeweg het persoonlijke verhaal van iedereen wat meer te leren kennen. Ik lees vooral vaak opluchting, frustratie, pijn en verdriet maar ook vooral medeleven en liefdevolle mensen. 
Succes en sterkte allemaal in jullie eigen trajecten! 

Corlinekj fijn dat alles nu eindelijk helemaal schoon is en dat ook jullie nog dit jaar een tp gaan krijgen. Lopen we straks ineens allemaal een beetje gelijk weer.

Lovetennis jullie weten nu in ieder geval wat het met het zaad van je vriend doet. Fijn dat alles verder goed is gegaan. Wel stom dat je geen utro mee krijgt. Wilde zeggen ik heb hier ook nog liggen. Nog over van de eerste keer had toen teveel meegekregen. Ons fertiliteitscentrum gaat verhuizen naar een nieuw pand, maar al het apparatuur moet ook opnieuw ingesteld en getest worden en dat duurt ongeveer een maand dus vandaar een maand dicht.

Uiltjesfan spannend weer al die kwaaltjes. Hopelijk is het toch ineens een positieve test als verassing aan het eind van het jaar.

Littlepenquin heel goed van je dat je je vriendin hebt geappt om te vragen hoe het gaat. Mag je indd even trots op zijn. Is ondertussen je menstruatie wel goed doorgezet?

Vis haha ja echt joh eindelijk even lekker eruit met elkaar worden we verkouden en ik ook nog eens ongesteld. Moet wel zeggen dat het een ronde was zonder al te veel klachten dus dat was erg fijn. Spannend allemaal. Ik heb morgen onze echo op cd 10 volgens mij willen ze het indd in een natuurlijke cyclus terugplaatsen, maar weet niet of de keuze morgen ineens nog anders wordt ivm de verhuizing van hun die eraan komt. Gaan het zien. Ik verwacht ergens tussen kerst en oud en nieuw eventueel een tp.

IsaV welkom! Helaas heb je je in dit clubje aangemeld. Hopelijk mag jullie wens snel in vervulling gaan en blijft een lang traject jullie bespaard. Tot die tijd ben je van harte welkom om hier al het lief en leed te delen en af en toe even lekker luchten zonder filter. Even korte samenvatting van mij. Zitten nu bijna 3 jaar innde medische molen en al 3,5 jaar bezig met onze kinderwens. 1 vroege miskraam gehad maart '19, endometriose graad 4 en verdenking op pcos. met onze eerste icsi poging zwanger geworden helaas bleek onze dochter het edwardssyndroom (trisomie 18) te hebben en hebben we met 18 weken begin dit jaar de zwangerschap moeten beëindigen. Van de 1e icsi poging is onze cryo niet goed ontdooit en 2e icsi poging is de verse tp helaas niet blijven zitten. Nu in afwachting van onze eerste cryo tp die hopelijk wel door kan gaan.

FleurBo hoe gaat het bij jou? Morgen is je officiële testdag toch? Is er toch ineens nog een verassing of helaas echt een mislukte tp?

Hoi isaV welkom hier hopelijk heb je snel een positieve test .ik vind het hier ook fijn om te lezen hoe anderen dat doen en omgaan met teleurstellingen en het gevoel dat je niet alleen staat vind ik ook fijn .

Terug
Bovenaan