"De dames die al wat langer wachten....."

Sorry ik ben een tijdje wat afwezig geweest. Na de laatste mislukte terugplaatsing ben ik even een beetje ingestort. Die negatieve testen wennen echt nooit! Ik was echt intens verdrietig en het vertrouwen in dat ik weer zwanger zou worden heeft even een klap gekregen. Daarnaast maken de feestdagen me ontzettend treurig omdat we gewoon weer een jaar achter de rug hebben waarin het niet gelukt is. En na de positieve test afgelopen zomer had ik zo uitgekeken naar de feestdagen met een dikke buik. Helaas mocht het toch niet zo zijn. 

gezien we nog maar 1 cryo over hebben heb ik in het ziekenhuis gevraagd hoe het zit met een nieuw traject. Kreeg ik doodleuk te horen dat ik dan weer opnieuw op de wachtlijst moest en dat de eerste plek die ze hadden in week 17 (eind april) was. Nou ik wist niet wat ik hoorde. Ik heb vorig jaar al zo lang gewacht om te starten met een traject. Ik had er niet op gerekend dat je voor een tweede traject gewoon weer helemaal onderaan komt te staan. Ik voelde me zo verschrikkelijk machteloos (en nog steeds trouwens). 
heb wel gezegd dat ik meteen op de wachtlijst wilde, ook al hebben we nog 1 cryo. Gelukkig mocht dat, zodat dit plekje alvast gereserveerd is. 

Omdat ik helemaal klaar ben met de hormonen doe ik de cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Op 1 of andere manier mag je dan dus ook veel sneller een poging doen (dat hadden ze me dus helemaal niet verteld). Maar goede nieuws is dus dat ik komende maandag een echo heb op cyclusdag 11 en dan hopelijk de week er op terugplaatsing. Ik weet eigenlijk helemaal niet of ik weer een normale eigen cyclus heb, daar zullen we hopelijk maandag achter komen. 

lees veel verhalen van terugplaatsingen rond kerst, wat spannend. Ik ga heel hard duimen voor jullie en zal komende tijd ik weer wat meer op iedereen reageren 

Hoi fleurbo
Ik snap je gevoel helemaal (net als iedereen hier) wij gingen ook steeds van gebeurtenis naar gebeurtenis en dan steeds denken als het bv vakantie volgende vakantie iscer een baby bij en wij met ons trouwen dan is er ook een baby en telkens gaat het mis 7 week geleden een miskraam gehad en wij dachten mooi kunnen we het met de verjaardagen vertellen maar weer niet en dat al een paar jaar dat het zo gaat ik denk nu niet meer volgende kerst is er miss een baby of zwanger maar met de bruiloft in mei droom ik soms wel dat we het vertellen in het gemeentehuis masr eigenlijk wil ik dat niet want het zal toch wel niet denk ik dan toen wij ontdekte dat ik zwanger was afgelopen keer en een hartje zag kloppen had ik goede hoop tot de 2de echo toen voelde ik me wel echt heel boos vooral en teleurgesteld maar dacht wel vrij snel erna zover zijn we nog niet geweest dus ik kan zwanger worden want het begin was goed aangelegd zei de gyn
Afgeopen dinsdag een echo gehad en bleek niet een terug plaatsing te kunnen want er zat vocht weer een domper ik wilde nog een echo dus donderdag weer en wat denk je dinsdag een terug plaatsing dasr was ik dus niet op voorbereid maar ik denkpositief en zei tegen mijn vriend dit is een goed tekendit word hem wat ik probeer te zeggen draai het om naar positiviteit als je dat lukt
En verder vind ik het wel vreemd dat je weer op een wachtlijst moet terwijl je al in de molen zit dat is hier niet zo gelukkig ze laten je wel eens een cyclus wachten en heb dan het idee dat het in de agenda van hun beter uit komt maar lang wachten heb ik nooit gehad zou gewoon nog eens vragen waarom jullie op de wachtlijst moeten terwijl je al.in het traject zit nou kom op meid we kunnen het ???

Hoi allemaal
Zwindo succes met de terugplaatsing en daarna met het wachtbankje dinsdag wacht ik met je mee hopelijk als het goed uit de vriezer komt

Dankjewel voor je lieve berichtje Caroline ?
Hopelijk dinsdag het mooie nieuws dat de ontdooiing goed is gegaan!
succes vandaag Zwindo! 

Hoi meiden heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes! Alles is helemaal goed gegaan! Nu is het wachten aangebroken.
Ik hou het even kort ivm 2e kerst.
Carolinekj hopelijk jij volgende week ook goed nieuws en mogen we samen wachten tot hopelijk een hele mooie start van het nieuwe jaar.
FleurBo wat ongelooflijk shit van die lange wachtijd! En overstappen ergens anders heen? Is dat eventueel een optie?

Fijne feestdagen allemaal. Hoewel die voor de meeste dubbel en zwaar zullen vallen hopelijk wel weer dagen met mooie nieuwe herinneringen

Carolinerkj Hopelijk krijg je zo het goede nieuws dat het ontdooien goed is gegaan en jullie vandaag de tp gaan krijgen! Heel veel succes en ik duim!
FleurBo Ik zat nog even terug te lezen hier is het wel ook dat er gekeken wordt of er plek is op het moment dat je je aanmeldt. Maar niet dat er nu al een hele wachtrij is en je te horen krijgt van je kan pas over zoveel maanden terecht. Je zat toch ook in het Noorden van het land of niet? Er schijnt daar namelijk ook een hele goede kliniek Nij Barrahus te zitten. Ik heb daar een hele tijd geleden al een keer contact mee gehad omdat we zelf naar het Noorden gaan verhuizen. Hier hebben ze volgens mij bijna geen wachttijd. Ze hebben ook hun eigen lab etc. Mijn man kent een aantal stellen die eerder in het medisch centrum leeuwarden liepen waar het niet is gelukt en die daarheen gingen en het gelijk de eerste keer lukte. Ik weet niet of het toeval is, maar wie weet gebruiken ze net iets andere technieken ofzo. 

Hoe gaat het met alle andere meiden? Iedereen de kerstdagen een beetje goed doorgekomen? Hier keek ik er erg tegenop, maar uiteindelijk ben ik ze droog doorgekomen en heb ik echt genoten van de dagen zelf. 
Het wachten is weer begonnen! Dag 2 na de tp en probeer mezelf zoveel mogelijk bezig te houden met andere dingen. Ik heb de tp in een natuurlijke cyclus gekregen dus helemaal geen hormonen en dus ook geen utro. Wat heel erg raar voelt om die niet te hoeven gebruiken. 5 januari is mijn officiele testdag. Ze zeiden nog als je het volhoud om 2 weken na de tp te wachten kan je 9 januari aanhouden. Mezelf kennende wordt het waarschijnlijk al eerder testen als 5 januari haha. We gaan het zien! Het aftellen is begonnen. 

Fijn dat het goed is gegaan Zwindo! Hopelijk kun je veel afleiding krijgen! Hoe voel je je bij de terugplaatsing in natuurlijke cyclus? Lijkt me inderdaad ook raar om geen utrogestan te gebruiken, maar wat heerlijk om niet iedere keer met die troep te zitten. 

ik heb inderdaad ook gekeken naar overstappen, de dag dat ik van de lange wachttijd hoorde heb ik denk ik wel 6 andere ziekenhuizen gebeld, maar overal wachttijd. Een kliniek heb ik ook overwogen, maar het valt me op dat deze in Nederland echt minder goede slagingskansen hebben (op basis van gegevens 2019). Ik zit nu voor het labaratorium gedeelte in het umc Utrecht en die heeft best goede percentages. Het voelt ook niet goed om over te stappen naar een kliniek met minder goede cijfers in de hoop daar eerder aan de beurt te zijn.. wat ik nu nog overweeg is overstappen naar Nijmegen, die heeft betere cijfers en ongeveer even lange wachttijd. Denk dat ik daar binnenkort eens heen ga mailen hoe lang de wachttijd precies is en dan een keuze ga maken. 
Die cijfers heb ik trouwens van deze site: https://www.degynaecoloog.nl/wp-content/uploads/2021/02/IVF_cijfers_2019_per_kliniekzondercum.pdf
weet niet of jullie hem kennen, maar ik vind het best handig.
Inmiddels gisteren een echo gehad en met ovulatietesten begonnen. Zodra die positief is mag ik ovitrelle spuiten en dan heeeeel hard hopen dat de laatste cryo teruggeplaatst kan worden. 

Oh die kende ik nog niet FleurBo! Fijn om inderdaad in te kunnen zien. Ik zie dat de cijfers van Nij Barrahus eigenlijk best tegenvallen ten opzichte van de rest. Ik hoop dat het voor ons niet meer nodig is om over te moeten stappen. Luister goed naar je gevoel. Je kan volgens mij altijd een gesprek aanvragen bij een ander ziekenhuis. Dat zou je ook altijd nog kunnen doen en op basis van hoe dat gesprek is gegaan overstappen of niet. Als ik zelf iets meer in de buurt van Duitsland had gezeten was ik eventueel naar Cuypers en Cuypers gegaan, maar het is 3 uren rijden. Ik weet niet of dat ook een optie is voor jou om te verkennen. Dan zou je eventueel nu ook nog je zorgverzekering daarop kunnen aanpassen. Succes in ieder geval met het maken van een keuze en natuurlijk hoop ik gewoon heeel erg mee dat jullie die laatste cryo teruggeplaatst krijgen en het uiteindelijk allemaal niet meer nodig is. 

Terug
Bovenaan